Nieuwe baan, leasewagen nemen of S60 T5 houden?(lange post)
- paulus77
- Starter
Voordeel lease:
- geen risico
- vaste kostenpost per maand, geen verrassingen
Nadeel lease:
- auto wordt nooit van jezelf
- afschrijving van nieuwe auto is vrij hoog te eerste vier jaren. Dit betaal je in je leasebedrag.
- de keuze van auto wordt waarschijnlijk bepaald door kosten per maand
Ik heb het afgelopen half jaar een nieuwe Golf variant gereden.
Een fijne auto om in te rijden, maar zeker geen auto die ik zelf zou kopen. Ik heb deze geleased vanwege het bedrag per maand en de bijtelling.
Als autoliefhebber doe je jezelf wel een beetje tekort wanneer je een auto kiest, puur vanwege de kosten. Als je goedkoop wilt rijden, kies je ook niet voor een Volvo lijkt mij. Een Volvo kies je vanwege uiterlijk, comfort etc.
In ieder geval gaat de Golf aan het einde van het jaar terug naar het leasebedrijf en rijdt ik vanaf dan weer privé een V70.
Succes met je keuze!
- geen risico
- vaste kostenpost per maand, geen verrassingen
Nadeel lease:
- auto wordt nooit van jezelf
- afschrijving van nieuwe auto is vrij hoog te eerste vier jaren. Dit betaal je in je leasebedrag.
- de keuze van auto wordt waarschijnlijk bepaald door kosten per maand
Ik heb het afgelopen half jaar een nieuwe Golf variant gereden.
Een fijne auto om in te rijden, maar zeker geen auto die ik zelf zou kopen. Ik heb deze geleased vanwege het bedrag per maand en de bijtelling.
Als autoliefhebber doe je jezelf wel een beetje tekort wanneer je een auto kiest, puur vanwege de kosten. Als je goedkoop wilt rijden, kies je ook niet voor een Volvo lijkt mij. Een Volvo kies je vanwege uiterlijk, comfort etc.
In ieder geval gaat de Golf aan het einde van het jaar terug naar het leasebedrijf en rijdt ik vanaf dan weer privé een V70.
Succes met je keuze!
Volvo V70 D5 Black Sapphire (2004)
- PeeJay
- 4th Gear member
Op het moment rijd ik ongeveer 1800 km per week. Bij mij kan het lang niet uit om een leaseauto af te slaanRob Bakker schreef: bij +/- 2000 km per maand zal je toch ongeveer 2 keer per jaar bij de garage staan (ik tot 3 keer, maar ik zat ook op +/- 650 km per week...)

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Ik heb nog niet meegemaakt dat auto rijden uit kon.
Dus Volvo rijden ook niet, blijft een hobby.....

Dus Volvo rijden ook niet, blijft een hobby.....
- piotrV70
- 5th Gear member
Lekker doorrijden in je T5 ! De voordelen van een lease-auto worden zwaar overschat. Ik heb een soortgelijke constructie: het leasebedrag wordt bruto uitbetaald als salaris.
Waarom leasen veel te duur is:
Je betaalt voor een NIEUWE auto.
Je betaalt 2 (of 4) jaar lang de fiscale bijtelling over de NIEUWprijs.
Je betaalt (in mijn geval) altijd voor 40dkm/jaar, ook al rij je maar 20dkm
Kortom: als je niet perse in een nieuwe auto hoeft te rijden en je kunt je volvo financieel makkelijk op de weg houden, dan zou ik nooit voor een lease-auto kiezen.
Waarom leasen veel te duur is:
Je betaalt voor een NIEUWE auto.
Je betaalt 2 (of 4) jaar lang de fiscale bijtelling over de NIEUWprijs.
Je betaalt (in mijn geval) altijd voor 40dkm/jaar, ook al rij je maar 20dkm
Kortom: als je niet perse in een nieuwe auto hoeft te rijden en je kunt je volvo financieel makkelijk op de weg houden, dan zou ik nooit voor een lease-auto kiezen.
- piotrV70
- 5th Gear member
Je kunt autorijden zo duur maken als je wilt maar met lening maak je het wel erg duur:arnoud. schreef:Als ik even heel snel reken, en dan geen afschrijving doe en geen banden en dat soort dingen pak, maar alleen verzekering + wegenbelasting + onderhoud + afbetaling kom ik op €468 per maand. En dan was de benzine wel gratis, maar verder is het gewoon een smak geld.
Wegenbelasting: 60
Verzekering: 55 (?? Max no-claim ?) edit: ik lees 204/mnd !? geen no-claim ?
Onderhoud: 166 (4k / 24mnd)
Totaal: 281
Je afbetaling bedraagt dus zo'n 187 per maand ? Dat vind ik een fors bedrag.
Ik zou prive blijven rijden en het leasebedrag gewoon elke maand cashen en die lening versneld aflossen. Daarna kun je van je leasebedrag + km vergoeding riant in je Volvo blijven rijden.
- arnoud
- 8th Gear member
Ik betaal 200 per maand af. Tuurlijk, dat is een flink bedrag, maar dan ben ik er eerder weer vanaf, en ik kan het missen, dus waarom niet?piotrV70 schreef:Je afbetaling bedraagt dus zo'n 187 per maand ? Dat vind ik een fors bedrag.arnoud. schreef:Als ik even heel snel reken, en dan geen afschrijving doe en geen banden en dat soort dingen pak, maar alleen verzekering + wegenbelasting + onderhoud + afbetaling kom ik op €468 per maand. En dan was de benzine wel gratis, maar verder is het gewoon een smak geld.
Ik zou prive blijven rijden en het leasebedrag gewoon elke maand cashen en die lening versneld aflossen. Daarna kun je van je leasebedrag + km vergoeding riant in je Volvo blijven rijden.
Mijn werkgever geeft die optie niet: ik krijg voor mijn functie een nieuwe auto. Geen discussie mogelijk, geen bruto uitkering; ik moet gewoon een nieuwe auto rijden. Dan maar zo prettig mogelijk maken he?

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- piotrV70
- 5th Gear member
Ik doelde niet zo zeer op het bedrag maar meer op het fenomeen "auto op afbetaling", daar maak je autorijden onnodig duur mee.arnoud. schreef:Ik betaal 200 per maand af. Tuurlijk, dat is een flink bedrag, maar dan ben ik er eerder weer vanaf, en ik kan het missen, dus waarom niet?piotrV70 schreef:Je afbetaling bedraagt dus zo'n 187 per maand ? Dat vind ik een fors bedrag.arnoud. schreef:Als ik even heel snel reken, en dan geen afschrijving doe en geen banden en dat soort dingen pak, maar alleen verzekering + wegenbelasting + onderhoud + afbetaling kom ik op €468 per maand. En dan was de benzine wel gratis, maar verder is het gewoon een smak geld.
Mijn werkgever geeft die optie niet: ik krijg voor mijn functie een nieuwe auto. Geen discussie mogelijk, geen bruto uitkering; ik moet gewoon een nieuwe auto rijden. Dan maar zo prettig mogelijk maken he?
- Paul
- Geartronic member
Valt wel mee hoor, 5,5% rente, als ik dat geld ergens anders in steek verdien ik er mee mee dan 5.5% rente wat me dit kost.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra