De vraag is natuurlijk waar de hitte vandaan kwam:
1. Van de lamp zelf. Dan zou het een lamp van een mindere kwaliteit kunnen zijn geweest. Maar dan nog vind ik het merkwaardig, dat de warmte zover doortrekt dat de aansluitpinnen zo heet kunnen worden dat e.e.a. kan gaan smelten.
2. Van de stekkeraansluiting zelf. Wanneer er geen goed contact is (geweest) tussen de draden en de stekker (bijvoorbeeld door div draadbreukjes) kan het (door de relatief hoge stroom en relatief hoge weerstand) erg heet worden op het zwakste deel van de verbinding.
De laatste optie vind ik het meest voor de hand liggen. Als je namelijk ziet wat voor dunne draadjes er voor zijn gebruikt, moet er niet veel misgaan. Nieuwe aansluiting (idd waarschijnlijk ook verlengen) lijkt me de beste oplossing.
vervangen dimlicht lampen(help!!)
- Oceanracer
- Geartronic member
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Net als de starter van dit Topic (@euerw) kwam ik ook tot de ontdekking dat het niet eenvoudig is
om bij een 2.4D, MY2006 de dimlampjes (H7) te vervangen.
Bij mijn 2002 V70 was het eitje.
De mijne is dan wel een V70, maar het zal wel gelijk zijn aan een S60.
Links ging het nog wel, luchtfilterhuis er uit en even pielen.
Maar rechts was een ellende, op het laatst maar de bumper losgedraaid,
ik zag namelijk geen makkelijke oplossing om de computerunit los te halen.
Dan maar de hele rechter koplampunit er uit. :x
Nu rijd ik met Philips NightGuide en het zicht is echt beter. Dus niet voor niets geweest.
om bij een 2.4D, MY2006 de dimlampjes (H7) te vervangen.
Bij mijn 2002 V70 was het eitje.
De mijne is dan wel een V70, maar het zal wel gelijk zijn aan een S60.
Links ging het nog wel, luchtfilterhuis er uit en even pielen.
Maar rechts was een ellende, op het laatst maar de bumper losgedraaid,
ik zag namelijk geen makkelijke oplossing om de computerunit los te halen.
Dan maar de hele rechter koplampunit er uit. :x
Nu rijd ik met Philips NightGuide en het zicht is echt beter. Dus niet voor niets geweest.

- euerw
- 5th Gear member
Alexv70, ik heb nu voor tijdelijk ook deze er in zitten totdat we de oplossing voor de die xenon lampen hebben, ben er ook bij gebleven met het demonteren van de bumper en lampen ect. en een hoop mee op gestoken
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
- Bobbl
- 3rd Gear member
Hoi, heb een S60 van 2003.
En men lampen schijnen niet goed op de weg, dus staan niet goed afgesteld.
Hoe kan ik de koplampen verstellen? hoog/laag en links/rechts.
Is dit makkelijk zelf te doen?
Tis nu net of ik een engelse auto heb!!
En men lampen schijnen niet goed op de weg, dus staan niet goed afgesteld.
Hoe kan ik de koplampen verstellen? hoog/laag en links/rechts.
Is dit makkelijk zelf te doen?
Tis nu net of ik een engelse auto heb!!
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Streetfighters RULE!!
Zelf te doen, maar hoe wil je hoogte gaan bepalen en de juiste hoek?
Voor een garage is maar even bij gaan. Ik heb het gedaan bij een kennis met een schadebedrijf.
Hoogte-verstelschroef zit (boven) in het midden van de koplamp, is wit van kleur en er past een sleutel 6 op.
Tenminste bij een MY 2006.......................
Voor een garage is maar even bij gaan. Ik heb het gedaan bij een kennis met een schadebedrijf.
Hoogte-verstelschroef zit (boven) in het midden van de koplamp, is wit van kleur en er past een sleutel 6 op.
- euerw
- 5th Gear member
bij mod`05 ook
Ja, maar @Bobbl heeft een 2003 en ik kan mij niet herinneren hoe het bij mijn 2002 zat.Veiligheidje ingebouwdeuerw schreef:bij mod`05 ook
- C 30 T5
- 4th Gear member
Alleen bij Xeon verlichting kan je het zelf omzetten naar RHD in de koplamp unit zelf. De knik rechts naar boven verdwijnt dan.
Bij twijfel even laten kijken door iemand met een koplampafstelapperaat , verkeerde afstelling is irrietand voor je tegenliggers.
Voor mensen die normaal onderhoud doen bij een volvo dealer krijgen de lampjes van het dimlicht gemonteerd en al gratis
dus niet zelf liggen piellen.
Bij twijfel even laten kijken door iemand met een koplampafstelapperaat , verkeerde afstelling is irrietand voor je tegenliggers.
Voor mensen die normaal onderhoud doen bij een volvo dealer krijgen de lampjes van het dimlicht gemonteerd en al gratis
Gratis gaat de zon op.C 30 T5 schreef:Voor mensen die normaal onderhoud doen bij een volvo dealer krijgen de lampjes van het dimlicht gemonteerd en al gratis

- Oceanracer
- Geartronic member
En als het lampje defect is op het moment van de onderhoudsbeurt wordt bij de Volvo-dealer in Assen het lampje gewoon in rekening gebracht! Alleen als je er speciaal voor naar Assen rijdt wordt het kosteloos vervangen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
- euerw
- 5th Gear member
maar toch! stel dat er een lamp stuk gaat onderweg en je word aangehouden en mag je wisselen, heb je toch mooi een probleem vanaf mod`05 en das een slechte zaak
-
- 3rd Gear member
Hallo forumleden ,het smelten van de connector die je op de lamp schuift heeft te maken dat de lamplip niet in de metalen schuif zit , maar klemt tussen de schuif en plastic .Je contact is daardoor niet goed , wat de hitte veroorzaakt . Dat is bij mij gebeurd , ik heb bij een sloop andere connectors gekocht en op de afgeknipte draden gemonteerd.
Groeten Hans
Groeten Hans
- Bobbl
- 3rd Gear member
Yep, bij mij ook zeskant wit van kleur, maar 1 lamp(links) reageert niet zo goed op het gedraai van de stelschroef. Maar goed vanavond even kijken of de lichtbundel nu iets beter is, moest gelukkig hoofdzakelijk de rechter verstellen!AlexV70 schreef:Zelf te doen, maar hoe wil je hoogte gaan bepalen en de juiste hoek?
Voor een garage is maar even bij gaan. Ik heb het gedaan bij een kennis met een schadebedrijf.![]()
Kun je trouwens ook de lampen nog naar links en rechts verstellen of alleen maar hoogte??
Grt Bob
ps bedankt voor de reacties tot nu toe
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Streetfighters RULE!!
- PeeJay
- 4th Gear member
Afgelopen maandag het linker dimlicht van een V70 MY05 vervangen. Fijn werk met deze temperaturen. Luchtfilterhuis er volledig vanaf gehad, aangezien wij er niet fatsoenlijk bij konden komen. Wat een k..klus zeg....
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Binnenkort mag je rechts ook doen. Zeker weten.PeeJay schreef:Afgelopen maandag het linker dimlicht van een V70 MY05 vervangen. Fijn werk met deze temperaturen. Luchtfilterhuis er volledig vanaf gehad, aangezien wij er niet fatsoenlijk bij konden komen. Wat een k..klus zeg....

Ik vervang ze altijd per twee.
- PeeJay
- 4th Gear member
Dat zei ik ook al, maar mijn schoonvader had maar 1 reservelamp in de auto liggenAlexV70 schreef:Binnenkort mag je rechts ook doen. Zeker weten.![]()
Ik vervang ze altijd per twee.

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
- C 30 T5
- 4th Gear member
Als de lamp verstelling niet goed op hoogte reageert heb je waarschijnlijk de stelschroef van links naar rechts te pakken, en ja deze zit er ook opBobbl schreef:Yep, bij mij ook zeskant wit van kleur, maar 1 lamp(links) reageert niet zo goed op het gedraai van de stelschroef. Maar goed vanavond even kijken of de lichtbundel nu iets beter is, moest gelukkig hoofdzakelijk de rechter verstellen!AlexV70 schreef:Zelf te doen, maar hoe wil je hoogte gaan bepalen en de juiste hoek?
Voor een garage is maar even bij gaan. Ik heb het gedaan bij een kennis met een schadebedrijf.![]()
Kun je trouwens ook de lampen nog naar links en rechts verstellen of alleen maar hoogte??
Grt Bob
succes !
- Bobbl
- 3rd Gear member
C 30 T5 schreef:Als de lamp verstelling niet goed op hoogte reageert heb je waarschijnlijk de stelschroef van links naar rechts te pakken, en ja deze zit er ook opBobbl schreef:Yep, bij mij ook zeskant wit van kleur, maar 1 lamp(links) reageert niet zo goed op het gedraai van de stelschroef. Maar goed vanavond even kijken of de lichtbundel nu iets beter is, moest gelukkig hoofdzakelijk de rechter verstellen!AlexV70 schreef:Zelf te doen, maar hoe wil je hoogte gaan bepalen en de juiste hoek?
Grt Bob
succes !
Nee, had wel de schroef voor de hoogteverstelling, vanavond nog effen bezig geweest, en de hoogte is aardig goed, bij de volgende beurt laat ik het wel echt goed afstellen!
Maar de schroef voor de L/R verstelling kan ik nog niet ontdekken, maar dat is ook niet zo gek met zo weinig ruimte om de lampen!
Maar kan iemand mij zeggen waar ik moet kijken/kleur oid??
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Streetfighters RULE!!