CVT AUtomaat 440 schok/ giga TRILLING wegrijden

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
The Zone
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 19.10.2008 - 21:07

Jongens in een andere topic wordt er gepraat over een schrok bij het wegrijden en dat dat aan de olie ligt...

Nou heb ik een soortgelijk probleem denk ik, maar weet niet of ik het een schrok kan noemen, maar nog meer een giga trilling als ik hem van de P stand naar de D stand zet. Als ik dat doe dan maakt hij echt een opmerkelijke harde trilling dat alles even hard trilt in de auto en daarna is het ook direct weer over...... Dit doet hij overigens alleen als hij koud is en die dag nog niet gedraaid heeft...
MIjn 440 heeft al zijn beurten gehad en ik hou alle peilen goed bij dus ik weet zeker dat het niet aan de hoeveelheid olie ligt...

Iemand ideeën wat het dan wel zou kunnen zijn??
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

ik had dit vanochtend ook, enkel de eerste keer dat ik hem in de D zette... wat het precies is weet ik ook niet...
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Er is al zoveel over geschreven op dit forum,even zoeken lijkt mij naar de topics.
Gebruikersavatar
Igoriaan
4th Gear member
Berichten: 816
Lid geworden op: 22.04.2008 - 03:03
Locatie: Eindhoven

CVT moet je sowieso even de tijd gunnen om warm te worden. Zeker met deze kou. Ik doe altijd zo: Instappen, starten, gordel om, in D. Op die manier heeft hij even de tijd gehad, en dan zal hij niet zo'n schok geven. Of in ieder geval minder....

Ook stond de mijne laatst op de brug (startmotor), en toen bleek dat de moer die de bak en de motorsteun verbindt niet helemaal vast zat. Toen die vastgedraaid was was de "schok" ook al een stuk minder bij een koude start.
- Igor...


S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

Tja.. schokken en een CVT. Ik heb hier dagen lang op internet over gezocht en ik kan niets anders zeggen dan dat dit een zeer voorkomend probleem is. Alleen heb ik wel ontdekt dat er verschillende soorten schokken zijn die weer elk door iets anders worden veroorzaakt en worden opgelost. ( Sommige door startmotor, andere door olie, weer andere door slangetjes.. etc )
Volvo 850 estate AUT LPG
The Zone
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 19.10.2008 - 21:07

Ja inderdaad.. nou ja het ligt niet aan de olie bij mij daar ben ik zeer zeker van... Maar ja het is ook niet vreselijk je moet idd de eerste x maar f laten trillen....maar t is best raar want als je namelijk direct in de R zet dan maakt hij niet zo'n schok alleen in de D.
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

Nog steeds last van deze trilling? Ik merk het zelf nu ook meer nu het wat kouder begint te worden.. helaas!
Volvo 850 estate AUT LPG
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

als hij alleen een bonk geeft of trilt in R is de achterste motorsteun boven steun stuk,die zit ongeveer boven het stuurhuis..
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

achter steun onder,dus niet boven,typfoutje bij bovenstaand..
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

en als hij een zware tril geeft van ongeveer 1sec en toeren schieten onder de 1000rpm, wat is daar de diagnose voor ?
Volvo 850 estate AUT LPG
The Zone
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 19.10.2008 - 21:07

Ja idd ik heb hetzelfde als Nessie...ik weet wel dat het helpt om vanuit zijn achteruit rijdende hem meteen in de D te zetten dan heb je amper een trilling.....
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

Is hier trouwens iemand die mij kan helpen met het verversen van mijn CVT automatenolie? Ik ben al in bezit van een orgineel flesje van Volvo.. ik voel aan m'n water dat anders vroeg of laat die bak van mij ontploft. Vraag niet hoe ik daarbij kom maar die feeling heb ik zo.
Volvo 850 estate AUT LPG
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

dat het helpt om vanuit zijn achteruit rijdende hem meteen in de D te zetten
Is dat wel goed voor je bak vraag ik me af? Toen ik de auto kocht werd met nadruk gezegd dat ik rijdend nooit mocht veranderen van stand, alleen D of L.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

The Zone schreef:Ja inderdaad.. nou ja het ligt niet aan de olie bij mij daar ben ik zeer zeker van... Maar ja het is ook niet vreselijk je moet idd de eerste x maar f laten trillen....maar t is best raar want als je namelijk direct in de R zet dan maakt hij niet zo'n schok alleen in de D.
Dit heb ik ook, vreemd genoeg trilt hij totaal niet als je hem in de R zet bij koude start, maar zodra je hem in de D zet, man...

Misschien iemand nog een idee wat dit zou kunnen zijn?
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Hij bedoeld vast vanuit stilstand in de achteruit naar de d, rijdend schakelen is funest voor de bak:)
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Ik heb het verversen nooit gedaan maar als het goed is moet je een plug onder de bak losdraaien en aftappen en je vuld bij via de peilstok.
Ik weetniet of er ook een filter bij zit,die moest dan ook schoongemaakt worden enof vervangen??
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

ja dat filter moet dan ook gelijk vervangen worden.. had ik begrepen van een Volvo dealert.
Volvo 850 estate AUT LPG
The Zone
1st Gear member
Berichten: 36
Lid geworden op: 19.10.2008 - 21:07

Nou volgens mij valt dat rijdend verwisselen van stand wel wat mee..... als je in de bergen rijdt e je zet hem van de D naar de L, om af te remmen op de motor, rijdende dan kan hij dat sowieso wel hebben ja.... Maar je moet hem natuurlijk niet in de P stand gooien rijdend... :P
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

rijdt e je zet hem van de D naar de L
Dat kan gewoon, heeft niet echt wat te maken met meevallen. De rest zou ik toch marnie proberen... Of misschien heb jij er een met eelt :-)
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”