Jongens in een andere topic wordt er gepraat over een schrok bij het wegrijden en dat dat aan de olie ligt...
Nou heb ik een soortgelijk probleem denk ik, maar weet niet of ik het een schrok kan noemen, maar nog meer een giga trilling als ik hem van de P stand naar de D stand zet. Als ik dat doe dan maakt hij echt een opmerkelijke harde trilling dat alles even hard trilt in de auto en daarna is het ook direct weer over...... Dit doet hij overigens alleen als hij koud is en die dag nog niet gedraaid heeft...
MIjn 440 heeft al zijn beurten gehad en ik hou alle peilen goed bij dus ik weet zeker dat het niet aan de hoeveelheid olie ligt...
Iemand ideeën wat het dan wel zou kunnen zijn??
CVT AUtomaat 440 schok/ giga TRILLING wegrijden
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er is al zoveel over geschreven op dit forum,even zoeken lijkt mij naar de topics.
- Igoriaan
- 4th Gear member
- Berichten: 816
- Lid geworden op: 22.04.2008 - 03:03
- Locatie: Eindhoven
CVT moet je sowieso even de tijd gunnen om warm te worden. Zeker met deze kou. Ik doe altijd zo: Instappen, starten, gordel om, in D. Op die manier heeft hij even de tijd gehad, en dan zal hij niet zo'n schok geven. Of in ieder geval minder....
Ook stond de mijne laatst op de brug (startmotor), en toen bleek dat de moer die de bak en de motorsteun verbindt niet helemaal vast zat. Toen die vastgedraaid was was de "schok" ook al een stuk minder bij een koude start.
Ook stond de mijne laatst op de brug (startmotor), en toen bleek dat de moer die de bak en de motorsteun verbindt niet helemaal vast zat. Toen die vastgedraaid was was de "schok" ook al een stuk minder bij een koude start.
- Igor...
S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995
S80 2.4i 170 PK G3 - Handgeschakeld, Dark Olive Pearl, bouwjaar 1999
850 Estate 2.5i 10V - Handgeschakeld, Tropic Green Metallic, bouwjaar 1994
440 1.8i - CVT Automaat, Rood Metallic, bouwjaar 1995
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
- Locatie: Utrecht
Tja.. schokken en een CVT. Ik heb hier dagen lang op internet over gezocht en ik kan niets anders zeggen dan dat dit een zeer voorkomend probleem is. Alleen heb ik wel ontdekt dat er verschillende soorten schokken zijn die weer elk door iets anders worden veroorzaakt en worden opgelost. ( Sommige door startmotor, andere door olie, weer andere door slangetjes.. etc )
Volvo 850 estate AUT LPG
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19.10.2008 - 21:07
Ja inderdaad.. nou ja het ligt niet aan de olie bij mij daar ben ik zeer zeker van... Maar ja het is ook niet vreselijk je moet idd de eerste x maar f laten trillen....maar t is best raar want als je namelijk direct in de R zet dan maakt hij niet zo'n schok alleen in de D.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
als hij alleen een bonk geeft of trilt in R is de achterste motorsteun boven steun stuk,die zit ongeveer boven het stuurhuis..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
achter steun onder,dus niet boven,typfoutje bij bovenstaand..
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
- Locatie: Utrecht
Is hier trouwens iemand die mij kan helpen met het verversen van mijn CVT automatenolie? Ik ben al in bezit van een orgineel flesje van Volvo.. ik voel aan m'n water dat anders vroeg of laat die bak van mij ontploft. Vraag niet hoe ik daarbij kom maar die feeling heb ik zo.
Volvo 850 estate AUT LPG
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Is dat wel goed voor je bak vraag ik me af? Toen ik de auto kocht werd met nadruk gezegd dat ik rijdend nooit mocht veranderen van stand, alleen D of L.dat het helpt om vanuit zijn achteruit rijdende hem meteen in de D te zetten
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
- Locatie: Veenendaal
Dit heb ik ook, vreemd genoeg trilt hij totaal niet als je hem in de R zet bij koude start, maar zodra je hem in de D zet, man...The Zone schreef:Ja inderdaad.. nou ja het ligt niet aan de olie bij mij daar ben ik zeer zeker van... Maar ja het is ook niet vreselijk je moet idd de eerste x maar f laten trillen....maar t is best raar want als je namelijk direct in de R zet dan maakt hij niet zo'n schok alleen in de D.
Misschien iemand nog een idee wat dit zou kunnen zijn?
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
- Locatie: amsterdam
Ik heb het verversen nooit gedaan maar als het goed is moet je een plug onder de bak losdraaien en aftappen en je vuld bij via de peilstok.
Ik weetniet of er ook een filter bij zit,die moest dan ook schoongemaakt worden enof vervangen??
Ik weetniet of er ook een filter bij zit,die moest dan ook schoongemaakt worden enof vervangen??
-
- 1st Gear member
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 19.10.2008 - 21:07
Nou volgens mij valt dat rijdend verwisselen van stand wel wat mee..... als je in de bergen rijdt e je zet hem van de D naar de L, om af te remmen op de motor, rijdende dan kan hij dat sowieso wel hebben ja.... Maar je moet hem natuurlijk niet in de P stand gooien rijdend... 

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Dat kan gewoon, heeft niet echt wat te maken met meevallen. De rest zou ik toch marnie proberen... Of misschien heb jij er een met eeltrijdt e je zet hem van de D naar de L

Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen