sinds kort ook de eigenaar van een 460 1.8 CVT. uit ' 95.
om eerlijk te zijn heb ik de 440 / 460 phase I nooit erg mooi gevonden. :oops: de phase II vond ik al een stuk beter. (lees: wel mooi..) maar eigenlijk dacht ik altijd dat die dingen loodzwaar zouden zijn en ik dus leeg zou lopen op de houderschapsbelasting. totdat mijn vorige auto (ford eskrot) toch echt wel toe was aan een laatste rustplaats. (natuurlijk rijd er weer iemand trots rond met dat hok.. maar goed :roll: )
aangezien ik door mijn baas ben gezegend ben met een dikke wagen met automaat, wilde ik toch wel een automaat voor prive.
nadat een slimme verkoper mij kon vertellen dat een 460 15 kg lichter was dan een escort :shock: was ik toch wel om. het moest een 460 phase II worden. (sorry 440's vind ik nog steeds niets.)
na met enkele proefgereden te hebben ben ik voor de slechtste optie gegaan. te weten een 460 met de hoogste KM stand en een CVT.
voor iets minder kon ik ook een 460 kopen met geweldige lichmetalen velgen (een soort gevleugelde), spoiler, en een handbak. en 70000 KM minder.
maar toch ben ik gegaan voor een CVT. :shock:
deze had alle boekjes, onderhouds history tot de laatste 230k km en NAP.
hieruit bleek dat hij altijd dealer onderhouden was en dat leek mij wel een mooi pluspuntje.
aangezien ik de 460 bij een handelaar kocht heb ik lekker kunnen afdingen door de wagen niet rijklaar te laten maken en geen apk (loopt nog tot maart) te doen. dit scheelde toch weer 300 euro
dus nadat ik de wagen voor de deur had staan maar eens aan het werk gegaan.
eerst maar eens gewassen! goh wat werd hij weer netjes.. afgezien van een blakerplek op het dak van een stuk vuurwerk zo te zien..
daarna de stofzuiger erdoorheen. afgezien van een plek op de passagiers deur was het interieur als (bijna) nieuw..
natuurlijk deden de lamjes van de verwarming het niet dus die eerst maar eens vervangen.
ook erg leuk die knopjes voor stoel verwarming maar warm worden ho maar! dus zekering checken.. heel.. :? toen maar eens onder de stoel gekeken. stekkertje los. zo te zien al heel wat jaartjes want ze zaten vol met stof. stekertje vast, en voortaan lekkere warme billen en rug
echt geweldig lopen deed hij niet dus 4 verse bougies erin wat injectie reiniger in de tank. dat scheelde al een beetje..
er zaten stalen velgen op en dat vond ik niets.. dus ff naar mijn vrienden op de sloop gereden om 5 mooie Lichtmetalen velgen op te halen er eronder gezet.
5? ja 5! ook het reservewiel is een LMV. :twisted:
de vorige eigenaar had het blijkbaar niet zo op DLR's en dacht het op te lossen door de lampjes maar uit de koplamp te vrotten :roll: ff nieuwe lampjes erin en ook dit is weer klaar!
zo.. even terug komen op waarom ik zei dat ik de slechtste optie heb gekozen..
een CVT met ruim 250K achter de kiezen :shock: :shock: :shock: :shock:
ik verwacht dat als ik eerst hier mijn licht had laten schijnen dat iedereen mij het zou hebben afgeraden!
eerlijk gezecht wist ook ook niet dat ze zo'n slechte naam hadden..
maar zeg nu zelf: ik heb alle gegevens over het onderhoud (bij de dealer!) en er is nog nooit een andere CVT in gekomen. dus als hij kapot zou gaan was dat al lang geleden gebeurd! :twisted:
tot zover het voorstellen!
nu de vragen
-is er echt geen mogenlijkheid om het stationair iets hoger te krijgen?
vooral bij koude start wil hij wel tot de 800 tpm zakken in D en dat is toch echt te laag voor een automaat. gevolg is dus ook dat de CVT volledig vrij draait en pas rond de 950 tpm wilt aangrijpen, met een redelijke dreun tot gevolg. en natuurlijk dat de motor behoorlijk schommeld/bokt/trilt als hij zo laag stationair draait.
ook remt hij dan wel heel erg hard op de motor af. (wat je als " normale" remvertraging kan verwachten als je de rem gebruikt)
als alles warm is is er geen vuiltje aan de lucht. maar zou ik het nog steeds niet erg vinden als de toeren net onder de 1000 zouden zitten.
koud kruipt de CVT niet. bij stationair en warm amper. (in het CVT boekje staat dat dit wel moet)
iemand een idee om het stationair iets hoger te krijgen.
met de gaskabel spelen werk natuurlijk niet want de ecu gooit vanzelf een keer de injectie dicht.
-ook word mijn kachel niet Fatsoenlijk warm maar deze moet ik dus maar eens doorspoelen met een tuinslang had ik al gelezen.(jep ik heb eerst het hele
-is er ooit een uitvoering geweest met verwarmde buiten spiegels?
zo ja dan zou het simpel moeten zijn om het op de mijne te zetten.
-zit er normaal gesproken een lichtverklikker op? achter het dashboard zit wel een zoemer maar deze werkt over de knipperlicht installatie.. jajaja raar ik weet het maar je kan niet alles hebben..
weet iemand dan de kleurcodes hiervoor?
zo dat was het wel weer even.
groeten,
iv©















