Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Voor het comfort, en het rustige rijden (ook met 180 km/cruisen in Dld) zou ik de XC90 kiezen.
Maar alleen maar daarom.
Lekker goed de bocht om, op snelheid komen en andere zaken die sportief rijden af en toe zo prettig maken zijn bij een XC90 niet echt punten die de toets van mijn kritiek kunnen doorstaan.
Maar het blijft een fijne comfortabele cruiser, waarbij je op wintersport ook veel andere auto's voorblijft.
De V70 R is een heel ander verhaal. Dat rij-ijzer is echt een ervaring van een heel andere orde.
Persoonlijk zou ik in de geschetste situatie voor de R gaan. Maar op benzine rijden is in mijn situatie niet eens een optie.
De XC90: erg mooi imo, maar met het idee dat je:
- 10k in je zak kunt houden en
- ondestaande V70R op je stoep kunt zetten plus
- graag op de AutoBahn vertoeft zou mijn keuze worden:
Deze dus
mvg,
vOlOv
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl S40 2.0D Momentum - Flint Grey
Is in mijn ogen niet echt te vergelijken, heb nooit een R kunnen rijden bij de Volvo dealer waar ik in de weekenden mn bijbaan heb, maar genoeg snelle S60's en V70's. De XC vind ik vooral heerlijk om te cruizen, relaxt, etc. Nodigd niet echtt uit tot blazen. Heb ook eens de XC90 4.4 V8 gereden, die nodigd wel weer uit. De S en V's vind ik veel sportiever dan de XC Hangt er maar net van af wat voor karakter je zoekt in n auto denk ik.