Even een vraagje.

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Bigjelmo
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22.04.2008 - 15:09
Locatie: Woudenberg

Goeie dag, even een vraagje.

Sinds een tijdje loopt de motor van mijn 440 iets wat aan de rauwe kant en uit de uitlaat komt een "pop pop pop" geluid, zou het kunnen dat hij op 3 cilinders dreigt te lopen?
Ik daar een keer iets over gelezen op het forum, maar ik kan het bericht niet meer terug vinden.
Of heeft iemand een ander idee / oplossing.

Alvast bedankt.
Volvo V70 3.0 T6
Volvo V70 R
Volvo s70 2.5 luxuri aut.
Volvo 440 2.0 i GLT '94
VW Golf 1.6 '86 (bbs uitvoering)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Is je uitlaat lek of de pakking van het uitlaatspruitstuk?
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

spruitstukpakking lek had ik ook, erg veelvoorkomend probleem.. ongeveer 300eur ter reparatie bij de dealer > de 440 is erg krap onder de kap.
Volvo 850 estate AUT LPG
Bigjelmo
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22.04.2008 - 15:09
Locatie: Woudenberg

Is je uitlaat lek of de pakking van het uitlaatspruitstuk?
Heb ik gecontroleerd door er remmenreiniger op te spuiten, maar kon niet direct verschil merken.
Volvo V70 3.0 T6
Volvo V70 R
Volvo s70 2.5 luxuri aut.
Volvo 440 2.0 i GLT '94
VW Golf 1.6 '86 (bbs uitvoering)
Bigjelmo
2nd Gear member
Berichten: 76
Lid geworden op: 22.04.2008 - 15:09
Locatie: Woudenberg

spruitstukpakking lek had ik ook, erg veelvoorkomend probleem.. ongeveer 300eur ter reparatie bij de dealer > de 440 is erg krap onder de kap.
Mocht dit het wel zijn, is dit "makelijk" zelf te doen.
Volvo V70 3.0 T6
Volvo V70 R
Volvo s70 2.5 luxuri aut.
Volvo 440 2.0 i GLT '94
VW Golf 1.6 '86 (bbs uitvoering)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Heb ik gecontroleerd door er remmenreiniger op te spuiten, maar kon niet direct verschil merken.
Dat trucje werkt niet voor de uitlaatspruitstuk pakking, alleen voor lekke inlaatspruitstuk pakking. Het beste is goed te luisteren en heel voorzichtig voelen met je vingers of je hem voelt blazen. Maar pas op je loopt zo een fikse brandblaar op als je het spruitstuk raakt!
Op zich is de pakking niet moeilijk te vervangen, alleen kan je er zo verdomd slecht bij!
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Je kunt oko 1 voor 1 de bougies even loshalen en terugzetten.
Voor de cylinder met een probleem hoor je dan geen verschil los of vast, als je een andere bougie loshaalt moet motor rauwer dan normaal gaan lopen.
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”