Standkachel inbouwen?
- Wolfs XC
- 5th Gear member
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 22.01.2006 - 00:38
- Locatie: 't Gooi
Vind het een hoop geld om ff neer te leggen voor maar 2 jaar profijt voor een warm interieur/niet hoeven krabben/minder motorslijtage in de winter.
Er zijn goedkopere alternatieven.
Er zijn goedkopere alternatieven.
XC40 Single Ultimate MY2023
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
Non-Volvo's
XC70-2.5T MY2003 248.000km Mobility Line & Premium Line, achterspoiler, standkachel, HU803
V70-D5 MY2004 277.500km Mobility Line & Dynamic Line, achterspoiler, HU803, Thor Black Chrome
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Je kunt ook voor de elektrische variant kiezen. Kost je "maar" € 500,00. Moet je wel een snoertje naar je voorbumper leggen en hij verwarmd niet je interieur, maar enkel je koelwater. Je kunt er een elektrische kachel bij aanschaffen voor het ontdooien van je ruiten.
Lees dit topic anders even door of gebruik de zoekfunctie even.
Lees dit topic anders even door of gebruik de zoekfunctie even.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Fabian
- 3rd Gear member
- Berichten: 402
- Lid geworden op: 21.08.2007 - 01:39
- Locatie: Prov. Groningen
Ik zou niet meer zonder willen, maar het is voornamelijk het gemak.
Volgens mij is het verminderen van motorslijtage minimaal want het koelwater wordt verwarmd. Hierdoor zal de olie in je blok ook wel warmer worden, maar niet meteen bedrijfstemp. Na het starten direct de snelweg op en maximaal accelereren zal nog steeds schadelijk zijn. Heb wel het idee dat de dieselwalm minder is bij starten na voorverwarmen.
Voordelen:
- Niet hoeven krabben, daardoor ook geen risico op bekrassen van de ruiten.
- Iets minder slijtage aan motor
- Minder verbruik bij starten
- Heeeeeeerlijk warm in de winter.
Zodra de standkachel het koelwater goed op temperatuur heeft gebracht wordt de 'ventilator' aangezet waardoor warme lucht door al je roosters naar binnen wordt geblazen. Stuur en versnellingspook zijn ook niet koud meer waardoor het wat minder rammelt allemaal.
Dus.. als je het geld er voor over hebt, zeker doen
Volgens mij is het verminderen van motorslijtage minimaal want het koelwater wordt verwarmd. Hierdoor zal de olie in je blok ook wel warmer worden, maar niet meteen bedrijfstemp. Na het starten direct de snelweg op en maximaal accelereren zal nog steeds schadelijk zijn. Heb wel het idee dat de dieselwalm minder is bij starten na voorverwarmen.
Voordelen:
- Niet hoeven krabben, daardoor ook geen risico op bekrassen van de ruiten.
- Iets minder slijtage aan motor
- Minder verbruik bij starten
- Heeeeeeerlijk warm in de winter.
Zodra de standkachel het koelwater goed op temperatuur heeft gebracht wordt de 'ventilator' aangezet waardoor warme lucht door al je roosters naar binnen wordt geblazen. Stuur en versnellingspook zijn ook niet koud meer waardoor het wat minder rammelt allemaal.
Dus.. als je het geld er voor over hebt, zeker doen
bijna!: V90 T8 Ultra Executive Edition, Denim Blue/Amber, Polestar Engineered Optimalisatie, Heico sportuitlaat
12-2019 - 08-2025: Tesla Model S
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2019 - 08-2025: Tesla Model S
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs