De volvo op drie pootjes...

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Goeiedag!

Gister nadat we bij de meeting waren geweest zouden we weer naar het hoge noorden rijden,Blijkt dat me Volvo op drie pootjes loopt :s Stationair.

Ik dacht meteen al aan de verdeler kap want daar denk je meestal meteen aan,althans ik dan. Ik had verder geen gereedschap bij mij om de verdelerkap er even af te halen dus ik dacht ach we rijden gewoon mooi door want als je gas geeft dan loopt die wel op 4 cilinders. Dus dat kon weinig kwaad. We zijn veilig en wel thuisgekomen.

Vanochtend (zondag) maar even de verdelerkap eraf gehaald en aanschouw de foto.

Afbeelding
Afbeelding

Ay! Dat ziet er niet goed uit,De contactpunten zijn volledig op. Dus ik had even een vriend gebeld die mischien nog wel een verdeler kap had liggen. Ik even bellen en hij had er een liggen (niet een nieuwe maar beter dan die van mij) Die hebben we er even opgezet en het was al iets beter.

Dus morgen maar even naar de Volvo dealer en daar even een nieuwe verdelerkap + rotor + kabels halen en er zelf even op monteren en kijken of het dan over is.

En morgen ook maar even de kleppendeksel eraf en even de spelling controleren want mischien blijft een klep ook wel wat open staan. Of een verbrande klep in het ergste geval. Maar ach.. Heb ik weer wat te doen!

Ik hou jullie op de hoogte!
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
VolvoRacing
2nd Gear member
Berichten: 90
Lid geworden op: 23.03.2005 - 22:39
Locatie: Rotterdam

Ziet er inderdaad niet best uit man! maar succes met sleutelen in ieder geval.
Volvo 440 1.8 GL E2 1992 Volvo S40 1.8 Europa 1998
Mini Cooper 1989 Volvo 440 Turbo 1989 Volvo C70 T5 introline automaat 1998
Volkswagen Golf VR6 1992 Volvo 440 1.8i Polar sports 1997
Volvo 480 GT Turbo 1995 Saab 9-5SE 1998
Volvo V40 2.0 1997 Volvo V40 T4 automaat 1998
Volvo S60 2.4 2001, Kawasaki GPZ 600R 1986, Kawasaki ZX-9R Ninja 1996
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Zou ook meteen je nokkenasskeerring vervangen, zit er een beetje vettig/oliég ( :D ) Uit. :wink:
philippevk
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08

Is het niet gewoon de in-uitlaat pakking (b18u). Anders even testen welke cilinder niet mee doet doet het lostrekken van een bougiekabel en dan luisteren of je verandering hoort.

Wat overigens veel sneller is dan de klepdeksel lossen is het meten van je compressie.Wet je meteen of er ene klep verbrand is, of iets minder rgs.
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Aye kan die ook wel meteen mee pakken :)
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Zo vandaag even bezig geweest,Met succes! :D

Ik heb de verdelerkap met rotor en bougie kabels vervangen. Ook kwam ik erachter dat in de slang die van de motor naar de rembekrachtiger loopt een scheur in zat waardoor de motor ook valse lucht aanzoog en daardoor ook wat vreemd liep. Deze slang heb ik eerst maar met een tuinslang tijdelijk vast gemaakt en heb een nieuwe besteld bij de dealer en die komt morgen vroeg binnen.

Van de week alleen nog even de kleppen stellen en dan kan ik maar weer een tijdje vooruit mits er geen andere rare dingen opduiken.

Dus ik ben weer een blij man!
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Gebruikersavatar
RobsterS70R
5th Gear member
Berichten: 2204
Lid geworden op: 20.03.2007 - 20:19
Locatie: Op de Veluwe

Goed bezig!
Robbie
1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>
jef
3rd Gear member
Berichten: 260
Lid geworden op: 28.01.2006 - 18:19
Locatie: landgraaf
Contacteer:

zo zag de verdelerkap er bij mij ook uit tot voor twee weken geleden. een nieuwe verdelerkap gehaald met rotor, nieuwe bougiekabels en nieuwe bougie's en hij hij loopt weer als nieuw.


http://jefs4wielers.web-log.nl/
Gebruikersavatar
Wiebe
5th Gear member
Berichten: 1656
Lid geworden op: 02.03.2008 - 14:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Zo vandaag weer even bezig geweest...

Vanochtend in alle vroegte naar de dealer gegaan om me bestelde slang van de rembekrachtiger op te halen,Kosten? €29 euro. Deze slang gemonteerd en hij doet het weer perfect.

Ook de kleppendeksel eraf gehaald en de spelling van de kleppen gecontroleerd en alles stond nog redelijk goed,niet schokkende afwijkingen. Dus dat scheeld weer wat werk :)

Dus hij kan er voorlopig weer even tegenaan.
Volvo 854 GLT 2.5i 20V '92 - Van alles erop! Polar White - 242.000KM
Volvo S40 1.8 16V '98 - Deimos velgen - Half leder - Airco - 200.000KM (Broer)
Volvo 440 GL 1.8 '93 - Pollux velgen - Vol leer - Airco - 230.000KM VERKOCHT

Always a pleasure to drive...
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”