reservelampje

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GEELEE 850
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 16.01.2006 - 00:24
Locatie: zaanstad

bij mijn 850 blijft het reservelampje van de brandstofvoorraad branden ook al zit de tank helemaal vol!

iemand een idee waar dat aan kan liggen?

groet jan. :P
it is nice to be important but it,s more important to be nice!
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

waarschijnlijk het vlotterelement.
trek in de kofferbak de vloer bekleding eens weg.
je komt dan dit tegen (onder dekseltjes):

Afbeelding

de stekkeraansluitingen op de foto zijn van de benzinepomp.
ernaast (linksboven) zie je nog een dekseltje, daaronder zit het vlotterelement.
controleer deze aansluitingen eens eerst.
Gebruikersavatar
GEELEE 850
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 16.01.2006 - 00:24
Locatie: zaanstad

okee alvast bedankt voor de tekening, ik zal morgen eens even kijken.
!!

groet jan =;
it is nice to be important but it,s more important to be nice!
Gebruikersavatar
GEELEE 850
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 16.01.2006 - 00:24
Locatie: zaanstad

hello

ik heb eens gekeken maar onder het dekseltje van de vlotter komen 2 draden eruit. als daar wat mee is doet de benzinemeter het toch niet meer? k heb trouwens wel m,n service-lampje uit gekregen .
it is nice to be important but it,s more important to be nice!
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

GEELEE 850 schreef:ik heb eens gekeken maar onder het dekseltje van de vlotter komen 2 draden eruit. als daar wat mee is doet de benzinemeter het toch niet meer?
ja dat klopt, dus de meter doet het wél? en het is enkel het reservelampje dat brandt?.
dan maar eens foutcode(s) uitlezen.
GEELEE 850 schreef:... k heb trouwens wel m,n service-lampje uit gekregen .
je hebt de motor toch ook voorzien van wat nieuwe onderdeeltjes en sapjes?.
anders word ie straks boos op je. :wink:
Gebruikersavatar
GEELEE 850
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 16.01.2006 - 00:24
Locatie: zaanstad

jaha de benzinemeter doet het gewoon hoor..
ik kan me trouwens niet voorstellen dat het benzinereservelampje iets met een foutcode te maken kan hebben!!

wat is foutcode 3-1-1 trouwens.... wie weet dat ?

mazzel jan. :P
it is nice to be important but it,s more important to be nice!
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

GEELEE 850 schreef:ik kan me trouwens niet voorstellen dat het benzinereservelampje iets met een foutcode te maken kan hebben!!
dacht je dat zo'n lampje door de wind ging branden dan?.
het maakt deel uit van een electrisch ciruit waaruit storingen kunnen onstaan.
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

@GEELEE 850:
Kijk eens bij http://www.troublecodes.net/OBD2/
OBD2 is voor de latere serie met P C codes, maar als je de oudere connector hebt met die draadjes, plugjes en knipperende LEDjes, kies dan bij 'trouble codes' rechtsboven bij VOLVO, en je ziet de codes.
3-1-1 is een probleem met de speedometer, snelheidsmeter plug of draad.
Gebruikersavatar
GEELEE 850
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 16.01.2006 - 00:24
Locatie: zaanstad

hoi wim.

nou ik heb gekeken ,maar ik heb geen problemen ,alleen dat mijn reservelampje blijft branden ongeacht de hoe vol mijn tank ook is.
en alle meters werken prima!
dus wat ik met die voutcode moet weet ik ook niet. ::roll:
ik wil alleen dat #%^$!*lampie uit hebben!
it is nice to be important but it,s more important to be nice!
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Die foutcode heeft mi ook weinig te maken met de fout die je beschrijft.
Wat ook wel eens voor kan komen, is dat de printplaat een beetje vochtig is geworden, en sluiting maakt, zodanig dat dit lampje blijft branden.

opmerking: als je hem echt uit wilt hebben, verwijder je hem gewoon! :)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”