Alleen als de motor echt koud is, hoor je dat de startmotor heel even blijft hangen als je start. Op zich start ie verder goed.
Mijn garage zegtt dat deze elk moment kapot kan gaan en dat je dan niet meer kan starten. Dus vervangen. Niewe startmotor kost 280 euro!
Ik dacht altijd dat smeren of oliën dit probleem kon oplossen.
Dat is dus niet zo?
startmotor blijft soms hangen
- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Misschien is de koolborstels vervangen voldoende.
Startmotoren laten reviceren is ook goedkoper dan 280 euro.
Startmotoren laten reviceren is ook goedkoper dan 280 euro.
Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Het kan zijn dat je koolborstels op zijn, of dat er speling op het tandwiel zit. Demonteer de startmotor, even schoon maken en opnieuw insmeren met vet en kijken of dat al verschilt geeft. (controleer ook direct op speling op het tandwiel.
Mocht hij het na het schoonmaken en invetten nog niet doen dan surf je even naar Marktplaats.nl of ga je langs bij de sloop voor een vervangende. Rima of andere Volvo specialisten hebben ook een ruim aanbod aan materiaal.
De startmotor is zo uitgebouwd. Koppel eerst je accu los en ontdoe de startmotor van de bedrading. Daarna draai je de startmotor los met 3? bouten en neem je 'm zo uit.
Succes
Mocht hij het na het schoonmaken en invetten nog niet doen dan surf je even naar Marktplaats.nl of ga je langs bij de sloop voor een vervangende. Rima of andere Volvo specialisten hebben ook een ruim aanbod aan materiaal.
De startmotor is zo uitgebouwd. Koppel eerst je accu los en ontdoe de startmotor van de bedrading. Daarna draai je de startmotor los met 3? bouten en neem je 'm zo uit.
Succes
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- PeeJay
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 11:03
Hoe de startmotor geplaatst is bij een V40 weet ik niet, maar gemiddeld genomen is het niet heel moeilijk om een startmotor in- en uitbouwen. Het is voornamelijk afhankelijk van de ruimte die je voor je gereedschap nodig hebt 

Ik doe niet aan bijgeloof, dat brengt ongeluk.
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
Volvo S40 MY2012 DRIVe, Ice White, Business Edition Pro, Winter line
Volvo 480 GT Turbo 1995, Paris Blue
Volvo C30 1.6D Sport MY09 BSR, Electric Silver, Season Line, Business Line 1, Bodykit, dual exhaust
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Had ik ook. Leek alsof de accu leeg was, kreeg 'm niet rond.
Of hij sloeg 1x rond, en dan met pijn en moeite nog een keer.
Is alleen als het koud is, en dan echt echt sporadisch. Vind het wel best
Startmotor heb je er inderdaad zo af. 3 bouten, en 2 draden.
Of hij sloeg 1x rond, en dan met pijn en moeite nog een keer.
Is alleen als het koud is, en dan echt echt sporadisch. Vind het wel best
Startmotor heb je er inderdaad zo af. 3 bouten, en 2 draden.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Ik weet niet hoe 't zit bij de 1800, maar de 2liter heeft de startmotor vooraan het blok zitten.
Hij zit tegen het blok, bij de versnellingsbak. Is niet moeilijk te vinden en vrij gemakkelijk los te halen. Je hoeft er geen verdere dingen voor los te halen, mits je een Tokkie figuur hebt
Hij zit tegen het blok, bij de versnellingsbak. Is niet moeilijk te vinden en vrij gemakkelijk los te halen. Je hoeft er geen verdere dingen voor los te halen, mits je een Tokkie figuur hebt
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 10:09
Ik denk dat ik hem gevonden heb.
Hij zit met 4 grote moeren vast (zie foto). De vierde zit achter de bedrading en zie je dus niet op de foto.
Alleen ik zei dat er nogal wat los moet om er bij te komen...
Moet het spruitstuk dan toch los (zoals Haynes zegt)?
Er zitten tevens diverse slangen van de luchtaanvoer in de weg.
Hij zit met 4 grote moeren vast (zie foto). De vierde zit achter de bedrading en zie je dus niet op de foto.
Alleen ik zei dat er nogal wat los moet om er bij te komen...
Moet het spruitstuk dan toch los (zoals Haynes zegt)?
Er zitten tevens diverse slangen van de luchtaanvoer in de weg.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26

Rechtsbovenin de foto zie je een ronding in de versnellingsbak. Daar zit je startmotor normaliter
Inlaat hoeft er niet af! Als je ONDER de inlaat kijkt, zie je tegen de versnellingsbak de startmotor. Zit met 3 bouten gemonteerd. Volg anders een dikke kabel, welke van de PLUS v/d accu richting dynamo & dus ook de startmotor loopt.
De rechterzijde van de versnellingsbak zoals je 'm op de foto ziet, is gemonteerd in de auto de voorzijde van de bak.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Blijkbaar hetzelfde als bij de 2liter. Kun je dus zo losdraaien met die drie bouten die je op je eigen gemaakte foto ziet.
Succes! Moet nu wel lukken toch?
Succes! Moet nu wel lukken toch?

Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Nee, geen last van gehad.
Het is wel even wat priegelwerk, maar je moet het gemakkelijk kunnen doen zonder van alles aan de kant te werken of te verwijderen.
Het is wel even wat priegelwerk, maar je moet het gemakkelijk kunnen doen zonder van alles aan de kant te werken of te verwijderen.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 10:09
Moeten de bouten nog met een bepaald koppel vastgezet worden?Auk schreef:Nee, geen last van gehad.
Het is wel even wat priegelwerk, maar je moet het gemakkelijk kunnen doen zonder van alles aan de kant te werken of te verwijderen.