Inderdaad. En een bij een Duitse auto krijg je altijd het hele verhaal. Overigens wordt je Duitse auto gewoon in de NAP opgenomen na de importkeuring.bartv70 schreef:Tja dan we verschillen we van mening, ik heb liever een goed verhaal dan geen verhaal
import duitsland
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
die NAP is niet dekkend voor het hele wagenleven en is dus een momentopname
Volvo for life
- piotrV70
- 5th Gear member
- Berichten: 1662
- Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54
Juist, dat is nu net mijn punt. Ook voor een NL auto geeft de NAP geen 100 procent zekerheid. Ik vind in het algemeen het verhaal bij een Duitse auto betrouwbaarder, zo staan bijvoorbeeld alle vorbezitzer op de fahrbrief en staat ook alle eventuele verzekeringschade op de fahrbrief. Daarbij is het manipuleren van de km-stand in DLD een misdrijf.bart simpson schreef:die NAP is niet dekkend voor het hele wagenleven en is dus een momentopname
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
De wetgeving op het gebied van km-standen is in Duitsland en België een stuk strenger dan in Nederland. Het op een verkoopbon zetten van een niet kloppende kilometerstand is in Duitsland bijvoorbeeld een misdrijf.
Ik meen tot 2 jaar celstraf en dan krap je jezelf wel eerst achter de oren denk ik.
In Duitsland en België worden de auto's ieder jaar gekeurd door semi-overheidsinstanties, en dus niet door de garages zelf, dus geen belangenverstrengeling.
De controle van de kilometerstand is een onderdeel van deze keuring.
Op div Nederlands sites wordt geadverteerd met prog/spul waarmee je je km-stand kunt "aanpassen", kost rond de €50,-.
Laat je dit 1x per jaar vlak voor je bezoek aan, de niets vermoedende dealer, doen dan zal hij ter goeder trouw de km-stand noteren die op de klok staat en dit vermelden in de NAP.
Uitroeien zal niet gauw lukken van deze praktijken, maar misschien kan Nederland deze manier van handelen ook als misdrijf gaan zien.
Ik meen tot 2 jaar celstraf en dan krap je jezelf wel eerst achter de oren denk ik.
In Duitsland en België worden de auto's ieder jaar gekeurd door semi-overheidsinstanties, en dus niet door de garages zelf, dus geen belangenverstrengeling.
De controle van de kilometerstand is een onderdeel van deze keuring.
Op div Nederlands sites wordt geadverteerd met prog/spul waarmee je je km-stand kunt "aanpassen", kost rond de €50,-.
Laat je dit 1x per jaar vlak voor je bezoek aan, de niets vermoedende dealer, doen dan zal hij ter goeder trouw de km-stand noteren die op de klok staat en dit vermelden in de NAP.
Uitroeien zal niet gauw lukken van deze praktijken, maar misschien kan Nederland deze manier van handelen ook als misdrijf gaan zien.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er zijn op dit forum genoeg verhalen, waarbij (achteraf) bleek dat de zichtbare km-stand er flink naast zat.
Tot wel 100.000 km. Niet alle Duitse auto's zijn Duits.
Als je er één koopt bij een (Duitse) Volvo-dealer zal je wel goed zitten, maar anders...... :?
Maar als 2e koper in NL weet je dit nooit meer zeker.
Dan ben je weer terug bij het begin, een importauto blijft een auto met een (moeilijke te controleren) verhaal.
Kopen en vervolgens afrijden is bij import dan idd besparen.
Tot wel 100.000 km. Niet alle Duitse auto's zijn Duits.
Als je er één koopt bij een (Duitse) Volvo-dealer zal je wel goed zitten, maar anders...... :?
Maar als 2e koper in NL weet je dit nooit meer zeker.
Dan ben je weer terug bij het begin, een importauto blijft een auto met een (moeilijke te controleren) verhaal.
Kopen en vervolgens afrijden is bij import dan idd besparen.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
niet alle uitgekeerde schades staan altijd op die fahrzeugbrief, daar heb ik genoeg concrete voorbeelden van gezienpiotrV70 schreef:Juist, dat is nu net mijn punt. Ook voor een NL auto geeft de NAP geen 100 procent zekerheid. Ik vind in het algemeen het verhaal bij een Duitse auto betrouwbaarder, zo staan bijvoorbeeld alle vorbezitzer op de fahrbrief en staat ook alle eventuele verzekeringschade op de fahrbrief. Daarbij is het manipuleren van de km-stand in DLD een misdrijf.bart simpson schreef:die NAP is niet dekkend voor het hele wagenleven en is dus een momentopname
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
ben wel benieuwd welke modellen het lekkerst liggenbart simpson schreef:Ik trok een parallel met een geimporteerde C30T5 kopen voor de prijs van een C30 1.6, het kopen is een ding, het rijden een heel ander.
De vaste lasten van een T5 liggen wat hoger dan van een 1.6 (een C30T5 is ook qua verkoopbaarheid niet echt een makkelijkere Volvo dan een XC90T6).
als je een keertje kort tijd heb hoor ik graag je visie daarop
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
tja het is en blijft gewoon een verschil van mening. De een koopt een relatief dure auto bij de nederlandse dealer maar voelt zich daar wel lekker bij 9al dan niet terecht), en de ander bespaart geld door hem in buitenland te halen en heeft daar eengoed gevoel bij (al dan niet terecht). Maw er valt niks te veralgemeniseren, het is gewoon een gevoel dat je koopt. Een auto die schade heeft gehad kan beter zijn dan eentje die dat niet heeft gehad, een auto met lage km-stand kan meer probelemen geven dan een met hoge km-stand, je kunt er gewoon eigenlijk geen zinnig woord over zeggen. Alleen als je hem hier bij de dealer koopt zul je garantie krijgen en in het buitenland zelden (je gaat toch niet dat hele eind terugrijden/slepen voor garantie...)
De een wil garantie, de ander niet. De een gaat bij een verbouwing een aannemer laten komen en is 10 x zoveel kwijt als de ander die zelf wat stenen op elkaar metselt. Dit is een discussie zonder einde
De een wil garantie, de ander niet. De een gaat bij een verbouwing een aannemer laten komen en is 10 x zoveel kwijt als de ander die zelf wat stenen op elkaar metselt. Dit is een discussie zonder einde

Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3029
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dit klopt wel, maar het is geen garantie voor een 100% correcte kilometerstand.bartv70 schreef:In Duitsland en België worden de auto's ieder jaar gekeurd door semi-overheidsinstanties, en dus niet door de garages zelf, dus geen belangenverstrengeling.
De controle van de kilometerstand is een onderdeel van deze keuring.
fraude met kilometerstanden gebeurt nog steeds op grotere schaal dan aangenomen word.
zelfs onzichtbaar voor diagnose systemen van dealers.
- Goelette
- 3rd Gear member
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
- Locatie: Zuid-Limburg
- Contacteer:
maar hoe krijg je de dealer wijsgemaakt dat je auto minder gelopen heeft en wil je hem toch op tijd de beurten laten doen? Denk dat combinatie serviceboekje en NAP én 1e eigenaar wel wat zekerheid geven. Over de km-stand dan, totaal niet over de staat van de auto natuurlijk 

Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Alleen als je hem hier bij de dealer koopt zul je garantie krijgen en in het buitenland zelden (je gaat toch niet dat hele eind terugrijden/slepen voor garantie...)Goelette schreef:tja het is en blijft gewoon een verschil van mening. De een koopt een relatief dure auto bij de nederlandse dealer maar voelt zich daar wel lekker bij 9al dan niet terecht), en de ander bespaart geld door hem in buitenland te halen en heeft daar eengoed gevoel bij (al dan niet terecht). Maw er valt niks te veralgemeniseren, het is gewoon een gevoel dat je koopt. Een auto die schade heeft gehad kan beter zijn dan eentje die dat niet heeft gehad, een auto met lage km-stand kan meer probelemen geven dan een met hoge km-stand, je kunt er gewoon eigenlijk geen zinnig woord over zeggen. Alleen als je hem hier bij de dealer koopt zul je garantie krijgen en in het buitenland zelden (je gaat toch niet dat hele eind terugrijden/slepen voor garantie...)
De een wil garantie, de ander niet. De een gaat bij een verbouwing een aannemer laten komen en is 10 x zoveel kwijt als de ander die zelf wat stenen op elkaar metselt. Dit is een discussie zonder einde
Echt wel!!!Niet voor een lampje oid maar op mijn uit Belgie afkomstige V70 zat 1 jaar selected used car garantie, toen bleek dat mijn vliegwiel defect was(bij de proefrit door mij als leek al aangevoelt maar door de Volvodealer ontkent) ben ik na een 2 tal second opinions terug gegaan(300km enkele reis), kreeg keurig gratis leen auto voor 3 dagen mee en vliegwiel,koppeling, drukgroep en nog wat kleine dingen zijn onder garantie vervangen.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Dit is dus echt nonsens. Ik heb een keer een v70 gekocht in Duitsland met 1 jaar garantie. Ik kreeg problemen met de centrale portiervergrendeling. In NL naar de plaatselijke Volvo dealer gegaan, deze heeft het probleem verholpen en de rekening (vele honderden euro's) naar de Duitse Volvo dealer gestuurd. Deze heeft netjes betaald. Veel vragen en goede afspraken maken en je krijgt wat je wilt.Goelette schreef:Alleen als je hem hier bij de dealer koopt zul je garantie krijgen en in het buitenland zelden (je gaat toch niet dat hele eind terugrijden/slepen voor garantie...)
Tevens heb je in Duitsland een zogenaamde gewahrleistung, waar je als consument ook nog op terug kan vallen.
Mijn ervaringen met Duitse Volvo dealers zijn allemaal dikke prima.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Dat is in Nederland ongetwijfeld ook zoLudo schreef:dit klopt wel, maar het is geen garantie voor een 100% correcte kilometerstand.bartv70 schreef:In Duitsland en België worden de auto's ieder jaar gekeurd door semi-overheidsinstanties, en dus niet door de garages zelf, dus geen belangenverstrengeling.
De controle van de kilometerstand is een onderdeel van deze keuring.
fraude met kilometerstanden gebeurt nog steeds op grotere schaal dan aangenomen word.
zelfs onzichtbaar voor diagnose systemen van dealers.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- PhysicalZen
- 3rd Gear member
- Berichten: 349
- Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
- Locatie: Limburg
En het invoeren zelf? De BPM staat nu op 40%, wel even opletten dat deze van voor 2006 is omdat je anders toeslagen krijgt voor diverse milieu-aspecten!
je kunt nu de BPM betalen op basis van reëele waarden, moet er wel een keuring bijzitten (taxatie). Nu de markt verzadigd daalt de prijs, daar moet men toch ook iets mee kunnen bij import. Iemand ervaring mee?
je kunt nu de BPM betalen op basis van reëele waarden, moet er wel een keuring bijzitten (taxatie). Nu de markt verzadigd daalt de prijs, daar moet men toch ook iets mee kunnen bij import. Iemand ervaring mee?
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
als dat bij nieuwe auto's al niet opgaat zal dat bij gebruikte evenmin opgaan
Volvo for life
- Move D5
- 2nd Gear member
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:52
- Locatie: Schagen
Als het goed is heb je direct profijt van waardedalingen op de nederlandse markt als je de tegenbewijs regeling gebruikt. ANWB koerslijst of Autotelex zijn geaccepteerde bronnen. Volgens mij gebruikt de Douane zelf ook Autotelex.