import duitsland

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

bartv70 schreef:Tja dan we verschillen we van mening, ik heb liever een goed verhaal dan geen verhaal
Inderdaad. En een bij een Duitse auto krijg je altijd het hele verhaal. Overigens wordt je Duitse auto gewoon in de NAP opgenomen na de importkeuring.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

die NAP is niet dekkend voor het hele wagenleven en is dus een momentopname
Volvo for life
Gebruikersavatar
piotrV70
5th Gear member
Berichten: 1662
Lid geworden op: 21.11.2008 - 13:54

bart simpson schreef:die NAP is niet dekkend voor het hele wagenleven en is dus een momentopname
Juist, dat is nu net mijn punt. Ook voor een NL auto geeft de NAP geen 100 procent zekerheid. Ik vind in het algemeen het verhaal bij een Duitse auto betrouwbaarder, zo staan bijvoorbeeld alle vorbezitzer op de fahrbrief en staat ook alle eventuele verzekeringschade op de fahrbrief. Daarbij is het manipuleren van de km-stand in DLD een misdrijf.
V70 2.5T Geartronic MY04 Dynamic Comfortline - Estateline
Afbeelding
C30 1.6D Basis MY07
Afbeelding
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

De wetgeving op het gebied van km-standen is in Duitsland en België een stuk strenger dan in Nederland. Het op een verkoopbon zetten van een niet kloppende kilometerstand is in Duitsland bijvoorbeeld een misdrijf.
Ik meen tot 2 jaar celstraf en dan krap je jezelf wel eerst achter de oren denk ik.
In Duitsland en België worden de auto's ieder jaar gekeurd door semi-overheidsinstanties, en dus niet door de garages zelf, dus geen belangenverstrengeling.
De controle van de kilometerstand is een onderdeel van deze keuring.

Op div Nederlands sites wordt geadverteerd met prog/spul waarmee je je km-stand kunt "aanpassen", kost rond de €50,-.
Laat je dit 1x per jaar vlak voor je bezoek aan, de niets vermoedende dealer, doen dan zal hij ter goeder trouw de km-stand noteren die op de klok staat en dit vermelden in de NAP.
Uitroeien zal niet gauw lukken van deze praktijken, maar misschien kan Nederland deze manier van handelen ook als misdrijf gaan zien.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gast

Er zijn op dit forum genoeg verhalen, waarbij (achteraf) bleek dat de zichtbare km-stand er flink naast zat.
Tot wel 100.000 km. Niet alle Duitse auto's zijn Duits.

Als je er één koopt bij een (Duitse) Volvo-dealer zal je wel goed zitten, maar anders...... :?
Maar als 2e koper in NL weet je dit nooit meer zeker.
Dan ben je weer terug bij het begin, een importauto blijft een auto met een (moeilijke te controleren) verhaal.

Kopen en vervolgens afrijden is bij import dan idd besparen.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

piotrV70 schreef:
bart simpson schreef:die NAP is niet dekkend voor het hele wagenleven en is dus een momentopname
Juist, dat is nu net mijn punt. Ook voor een NL auto geeft de NAP geen 100 procent zekerheid. Ik vind in het algemeen het verhaal bij een Duitse auto betrouwbaarder, zo staan bijvoorbeeld alle vorbezitzer op de fahrbrief en staat ook alle eventuele verzekeringschade op de fahrbrief. Daarbij is het manipuleren van de km-stand in DLD een misdrijf.
niet alle uitgekeerde schades staan altijd op die fahrzeugbrief, daar heb ik genoeg concrete voorbeelden van gezien
crackedtooth
5th Gear member
Berichten: 1671
Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05

bart simpson schreef:Ik trok een parallel met een geimporteerde C30T5 kopen voor de prijs van een C30 1.6, het kopen is een ding, het rijden een heel ander.
De vaste lasten van een T5 liggen wat hoger dan van een 1.6 (een C30T5 is ook qua verkoopbaarheid niet echt een makkelijkere Volvo dan een XC90T6).
ben wel benieuwd welke modellen het lekkerst liggen

als je een keertje kort tijd heb hoor ik graag je visie daarop
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Gebruikersavatar
Goelette
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

tja het is en blijft gewoon een verschil van mening. De een koopt een relatief dure auto bij de nederlandse dealer maar voelt zich daar wel lekker bij 9al dan niet terecht), en de ander bespaart geld door hem in buitenland te halen en heeft daar eengoed gevoel bij (al dan niet terecht). Maw er valt niks te veralgemeniseren, het is gewoon een gevoel dat je koopt. Een auto die schade heeft gehad kan beter zijn dan eentje die dat niet heeft gehad, een auto met lage km-stand kan meer probelemen geven dan een met hoge km-stand, je kunt er gewoon eigenlijk geen zinnig woord over zeggen. Alleen als je hem hier bij de dealer koopt zul je garantie krijgen en in het buitenland zelden (je gaat toch niet dat hele eind terugrijden/slepen voor garantie...)

De een wil garantie, de ander niet. De een gaat bij een verbouwing een aannemer laten komen en is 10 x zoveel kwijt als de ander die zelf wat stenen op elkaar metselt. Dit is een discussie zonder einde :)
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3029
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

bartv70 schreef:In Duitsland en België worden de auto's ieder jaar gekeurd door semi-overheidsinstanties, en dus niet door de garages zelf, dus geen belangenverstrengeling.
De controle van de kilometerstand is een onderdeel van deze keuring.
dit klopt wel, maar het is geen garantie voor een 100% correcte kilometerstand.
fraude met kilometerstanden gebeurt nog steeds op grotere schaal dan aangenomen word.
zelfs onzichtbaar voor diagnose systemen van dealers. :wink:
Gebruikersavatar
Goelette
3rd Gear member
Berichten: 411
Lid geworden op: 21.12.2008 - 14:47
Locatie: Zuid-Limburg
Contacteer:

maar hoe krijg je de dealer wijsgemaakt dat je auto minder gelopen heeft en wil je hem toch op tijd de beurten laten doen? Denk dat combinatie serviceboekje en NAP én 1e eigenaar wel wat zekerheid geven. Over de km-stand dan, totaal niet over de staat van de auto natuurlijk :)
Renault Goelette 4x4 1953; Renault Goelette 4x4 1954;Ford Sierra 1987; Citroen BX 1990; Honda CRX 1985; Honda CRX 1988; Honda CRX 1985; Renault Expresse 1990; Chrysler Voyager 1992; Honda CRX 1986; Honda Accord 1996; Unimog 404 1967; BMW K1100 LT 1998; Honda Accord 1991; Rover Tourer 1998 ; Rover 216 cabrio; Honda Civic 1978; Volvo V70 D5 2001 Volvo V40 1.8 1998;
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Goelette schreef:tja het is en blijft gewoon een verschil van mening. De een koopt een relatief dure auto bij de nederlandse dealer maar voelt zich daar wel lekker bij 9al dan niet terecht), en de ander bespaart geld door hem in buitenland te halen en heeft daar eengoed gevoel bij (al dan niet terecht). Maw er valt niks te veralgemeniseren, het is gewoon een gevoel dat je koopt. Een auto die schade heeft gehad kan beter zijn dan eentje die dat niet heeft gehad, een auto met lage km-stand kan meer probelemen geven dan een met hoge km-stand, je kunt er gewoon eigenlijk geen zinnig woord over zeggen. Alleen als je hem hier bij de dealer koopt zul je garantie krijgen en in het buitenland zelden (je gaat toch niet dat hele eind terugrijden/slepen voor garantie...)

De een wil garantie, de ander niet. De een gaat bij een verbouwing een aannemer laten komen en is 10 x zoveel kwijt als de ander die zelf wat stenen op elkaar metselt. Dit is een discussie zonder einde :)
Alleen als je hem hier bij de dealer koopt zul je garantie krijgen en in het buitenland zelden (je gaat toch niet dat hele eind terugrijden/slepen voor garantie...)

Echt wel!!!Niet voor een lampje oid maar op mijn uit Belgie afkomstige V70 zat 1 jaar selected used car garantie, toen bleek dat mijn vliegwiel defect was(bij de proefrit door mij als leek al aangevoelt maar door de Volvodealer ontkent) ben ik na een 2 tal second opinions terug gegaan(300km enkele reis), kreeg keurig gratis leen auto voor 3 dagen mee en vliegwiel,koppeling, drukgroep en nog wat kleine dingen zijn onder garantie vervangen.
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Guestuser

Goelette schreef:Alleen als je hem hier bij de dealer koopt zul je garantie krijgen en in het buitenland zelden (je gaat toch niet dat hele eind terugrijden/slepen voor garantie...)
Dit is dus echt nonsens. Ik heb een keer een v70 gekocht in Duitsland met 1 jaar garantie. Ik kreeg problemen met de centrale portiervergrendeling. In NL naar de plaatselijke Volvo dealer gegaan, deze heeft het probleem verholpen en de rekening (vele honderden euro's) naar de Duitse Volvo dealer gestuurd. Deze heeft netjes betaald. Veel vragen en goede afspraken maken en je krijgt wat je wilt.

Tevens heb je in Duitsland een zogenaamde gewahrleistung, waar je als consument ook nog op terug kan vallen.

Mijn ervaringen met Duitse Volvo dealers zijn allemaal dikke prima.
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Ludo schreef:
bartv70 schreef:In Duitsland en België worden de auto's ieder jaar gekeurd door semi-overheidsinstanties, en dus niet door de garages zelf, dus geen belangenverstrengeling.
De controle van de kilometerstand is een onderdeel van deze keuring.
dit klopt wel, maar het is geen garantie voor een 100% correcte kilometerstand.
fraude met kilometerstanden gebeurt nog steeds op grotere schaal dan aangenomen word.
zelfs onzichtbaar voor diagnose systemen van dealers. :wink:
Dat is in Nederland ongetwijfeld ook zo
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
PhysicalZen
3rd Gear member
Berichten: 349
Lid geworden op: 10.05.2005 - 09:33
Locatie: Limburg

En het invoeren zelf? De BPM staat nu op 40%, wel even opletten dat deze van voor 2006 is omdat je anders toeslagen krijgt voor diverse milieu-aspecten!
je kunt nu de BPM betalen op basis van reëele waarden, moet er wel een keuring bijzitten (taxatie). Nu de markt verzadigd daalt de prijs, daar moet men toch ook iets mee kunnen bij import. Iemand ervaring mee?
Wat goed is...........kan nog steeds beter!!
To tune..or not to tune..Thats no question
V60 D4 r-design, 240 GLE, C303(V40D4 r-design-70R-V40T4-V40 2.0-480T-480T-440 2.0=exit)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

als dat bij nieuwe auto's al niet opgaat zal dat bij gebruikte evenmin opgaan
Volvo for life
Gebruikersavatar
Move D5
2nd Gear member
Berichten: 111
Lid geworden op: 09.03.2008 - 11:52
Locatie: Schagen

Als het goed is heb je direct profijt van waardedalingen op de nederlandse markt als je de tegenbewijs regeling gebruikt. ANWB koerslijst of Autotelex zijn geaccepteerde bronnen. Volgens mij gebruikt de Douane zelf ook Autotelex.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”