Motortje sproeier achterruit

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Mijn achterruitenwissersproeier doet het niet meer. Dacht eerst dat de leiding bevroren was maar na vandaag blijkt dat dus niet het geval.

Weet iemand waar je dit motortje kunt vinden? Wil eens proberen er een tik op te geven. Mocht het dan nog niet werken zal het dus vervangen moeten worden. (Tenzij het draadbreuk/slecht contact is in bediendingshendel)
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: Wechelderzande

Mijn sproeier deed het ook niet meer, even later ook haperingen bij de ruitenwisser en het derde stoplicht.

Ik heb de kabelboom dan even nagekeken en daar bleken enkele draden gebroken.

Aan mekaar gezet en alles werkt weer perfect.
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Motortje hangt onder in het reservoir rv in de bumper er zitten er twee een van voor en een van achter.
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

In het reservoir? Dus als ik het moet vervangen moet hele reservoir er uit? Moet ik dan geheel nieuwe unit (reservoir en twee motortjes) kopen of zijn motortjes apart te vervangen?
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

@ xantingo: Welke kabelboom? Die van je stuurkolom of die onder de motorkap?
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Gast

Vermoedelijk bedoelde @xantingo, de kabelboom thv de schanieren in de achterklep.
Gebruikersavatar
doubleyou7
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 01.12.2006 - 01:10
Locatie: Tilburg

Typisch, mijn achterruitenwissersproeier doet het na die vorstperiode ook niet meer....
V60 D5 Summum 2012
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Nee steekt met ze neus in het reservoir kun je eruit trekken ,opletten dat het rubber op ze plaats komt te zitten waar hij op afdicht met terugzetten.
Als je tankje volzit ook even opletten als je eronder ligt/staat en hem losneemt.
Motortjes zijn apart verkrijgbaar.
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Zou je niet beter eerst even de zekering kunnen controleren?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Zou de zekeringen apart zijn voor de beide motortjes? Zou best kunnen hoor. Check het wel even want is de meest eenvoudige check. Goede tip.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Bij mijn V70 zijn het er in elk geval wel 2 verschillende. Zitten in de grote zwarte langwerpige bak, onder de motorkap aan de stuur-kant. Ik zal dat topic eens zoeken, want ik had er ook eens wat gedoe mee.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Net gekeken en inderdaad, het was de zekering. Bedankt Oceanracer.

Oorzaak gelijk als in de aangegeven link. Sproeien tijdens vorst dus bevroren leiding.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Gebruikersavatar
doubleyou7
2nd Gear member
Berichten: 123
Lid geworden op: 01.12.2006 - 01:10
Locatie: Tilburg

Bij mij ook opgelost:

Bedankt Oceanracer! Wat een heerlijk forum is dit toch!
V60 D5 Summum 2012
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Voortaan maar anti-vries gebruiken. Zelfs als het nog net niet vriest maar wel verwacht wordt.

Heb dealer gebeld en verteld dat het ook zekering kan zijn. Zijn advies was namelijk tegen motortje tikken. Kans dat deze vast zou zitten omdat je het weinig gebruikt. Was wel blij met de mededeling en zal het gebruiken in soortgelijke gevallen.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
nautic
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 05.04.2008 - 10:23
Locatie: Nijmegen

Ik had het bij 850 ook. Daar bleek de slang na het pompje losgekomen te zijn. Dat zou ik even checken, scheelt veel kosten. In 850 zat ie onder de afwerking van de kofferbak. Succes ermee.
Vóór 2006 was Volvo me wat te hoekig, daarna waardering en fascinatie
2007: my first Volvo: 855 T5 nautic 309.000 km
2008: my second Volvo: V70 2.4T aut. nautic 390.000km
2010: my third Volvo: C70 T5 coupe 361.000 km
2014: my fourth Volvo: 945 polar 2.0 turbo 188.000 km
Gebruikersavatar
nootje63
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 08.09.2006 - 12:14
Locatie: Z-O Brabant
Contacteer:

Ik had hetzelfde probleem. Na de vorst geen sproeier meer.
Net nagekeken en.....inderdaad de zekering !!! Opgelost.

Fantastisch zo'n forum !! Thanks !
Arno

V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

Wat is het toch fijn als ik met zo'n kleine moeite zo veel mensen weer blij kan maken. :)
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gebruikersavatar
nootje63
2nd Gear member
Berichten: 165
Lid geworden op: 08.09.2006 - 12:14
Locatie: Z-O Brabant
Contacteer:

yep, hou dat vol :D
Arno

V70 T5 geartronic 2002. G3, Nautic Blue Pearl, fully loaded...
Gebruikersavatar
xantingo
2nd Gear member
Berichten: 84
Lid geworden op: 02.03.2008 - 15:56
Locatie: Wechelderzande

De vraag is alleen waarom de zekering doorgesmolten is.

In mijn geval was ook de zekering stuk, na monteren van een nieuwe zekering werkte de ruienwisser achteraan weer even, en dan weer niet meer.
De zekering bleef echter heel.

Bij het uiteenhalen van de kabelboom in de scharnier van de achterklep bleek echter dat van verscheidene draden de isolatie doorgeschuurd was, naast de gebroken draden.

Het was dus gewoon een kwestie van tijd voor de zekering weer stukging...
Volvo V40
Volvo V50
Volvo XC60
Volvo V40
Volvo V40
Volvo S60
Volvo V70
Volvo 850
VW Golf III
VW Golf II
VW Golf I
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”