Ludo schreef:AlexV70 schreef:Wim J schreef:B5254T2
Zegt je dat iets?
Ja, gewoon kleppen stellen:
ik zou daar toch niet zomaar van uit gaan als bij zijn dealer gezegd word dat het hydraulische kleppen zijn.
het is al vaker gebleken dat er wat gerommeld is bij Volvo met de motoren.
Wim, mail je chassisnummer met je vraag, eens naar Limburgse LPG technieken.
Ludo, dank voor je advies, maar zover had ik ondertussen zelf al gedacht. Gezien zij mijn LPi installatie geplaatst hebben.
Op hun beurt hebben ze de vraag doorgespeeld naar de lokale Volvo-dealer.
Zelf ben ik ondertussen naar één vd grootste dealers in west -vlaanderen gegaan met dezelfde vraag. Hun conclusie daar was -->
hydraulisch !
Het antwoord dat ik via Limburgse LPG technieken terugkreeg was -->
vast
Dus de dealers van west en oost vlaanderen zeggen: HYDRAULISCH
Limburges LPG technieken en Garage Rutten zeggen: VAST
Ik ben zeer sterk geneigd om de laatste te geloven omdat zij de moeite deden adhv het chassisnummer de exacte info op te zoeken.
De grote dealers in west en oost vlaanderen schroefden de plastiek cover van de motor en zagen geen openingen of voorzieningen om de klepspeling te meten. Dus was hun conclusie : hydraulisch
Mijn inziens schort er iets aan de opleiding vd techniekers van Volvo. Het kan toch niet zo moeilijk zijn om hun diets te maken dat er na bj2000 geen hydraulisch klepstoters in de motoren bij van Volvo geplaatst zijn.
Stand: Hydraulisch 2 - Vast 2
wat mij betreft gaat de overwinning op punten naar vast !
@AlexV70 eveneens bedankt voor je opzoekwerk het wordt zeer geapprecieerd!
@HSRN850: Helaas niet op factuur vermeld. Al plan ik wel terug naar de dealer te gaan met voorstel tot een weddenschap! Inzet: het bedrag vd factuur.
WJ