rechter draagarm vervangen V70 bj 2000

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
zak
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.01.2009 - 22:14

Is het veel werk om een draag arm rechts voor te vervangen en heb je speciaal gereedschap nodig.
Gebruikersavatar
arjen-440
3rd Gear member
Berichten: 401
Lid geworden op: 14.08.2006 - 16:24

is goed te doen met een beetje fatsoenlijke set gereedschap
krikje en as steunen
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Zorg dat je de auto voldoende hoog op kunt krikken. De beschermplaat moet er onderuit. Dan kun je de draagarm net langs de fusee draaien en zonder de aandrijfas te verwijderen eruit halen. Let op dat je de aandrijfas niet tever uittrekt, anders vallen de kogels eruit.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3801
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

is idd niet zo heel veel werk.
let iig. zoals ed zei dat je niet te hard aan je aandrijfas trekt,want
dan duurt het klusje ietsje langer :oops:

maar waarom alleen de rechterzijde?
als de rubbers versleten zijn,is dit waarschijnlijk li ook.
geen glans zonder wrijving
zak
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 15.01.2009 - 22:14

edraket, toppertje, arjen-440,

Heren,

Ik heb het afgelopen beiden draagarmen (links en rechts) vervangen, de eerste duurde 2 uur de laatste binnen het uur. Ik was alleen verrast door het feit dat je een torx sleutel nodig heb om de fusee kogel te lossen, bedankt voor jullie informatie.

Groet,

Cees (zak)
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

De kogel mag inprincipe niet draaien, dan kan er schade optreden dus houdt je de kogel tegen met een torx sleutel/ratel. Heb je wel netjes alle boutjes en moertjes vervangen voor nieuwe ? je zal niet de 1e zijn waarbij iets losloopt door gebruik van oude bouten cq moeren.
Gast

Poika schreef:Heb je wel netjes alle boutjes en moertjes vervangen voor nieuwe ? je zal niet de 1e zijn waarbij iets losloopt door gebruik van oude bouten cq moeren.
Ik weet dat ze bij Volvo bijna overal nieuwe bouten en moeren leveren.
Heb je al eens onderin een gereedschapkist van een Volvo-monteur gekeken? :P Stapels.......
Aandraaien met het juiste moment is belangrijker.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”