dealers

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Ramon&Ramon
7th Gear member

Ben
Executive Member
Contacteer:

Tja, ze gaan echt achter elkaar:

De rechtbanken in Utrecht en Amsterdam hebben vandaag aan vijf van de zeven vestigingen van Alfa Romeo-dealer Sam van Lingen uitstel van betaling verleend.

Peugeot-dealer Broermann, met vestigingen in Roosendaal, Oosterhout en Zevenbergen, is failliet.

En er zullen er nog meer volgen
Volvo dealers heb ik nog niet zien omvallen
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Ramon&Ramon
7th Gear member

Sam van Lingen is een van de oudste en bekendste dealers in de provincie Utrecht.
Ik hoorde van de week slechte berichten van een Volvo dealer,het gaat dus echt slecht in de auto wereld.
Veel arbeidsplaatsen gaan op deze manier verloren,zeer triest voor deze mensen.
Ik denk dat de kleinere garages er hun voordeel mee doen,auto,s gaan toch stuk,dat is een ding wat zeker is!
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Ik moet maar gauw 18 worden. Kan ik de autodealers een beetje helpen :)

Maar gelukkig gaat het zover ik heb gehoord met de Volvo dealer in Deventer wel goed :wink:
gwiskerke-t4
2nd Gear member
Contacteer:

VW/audi dealer Van Strien in Goes is ook onderuit gegaan vandeweek.Was al meer dan 100 jaar een begrip in de regio.
440 gl 1992
V40 T4 1998
Fredhead
Geartronic member

Hier in de regio gelukkig nog geen gekke dingen gehoord over dealers/garages die moeten sluiten
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
obelix
2nd Gear member

jammer dat de "goeie" verdwijnen terwijl mijn dealer voorlopig nog bestaat.
Eerlijkheid duurt NIET het langst.
Nu: V70 My 11 III Professional-line.
Toen: V70 2.5T AWD Geartronic, Comfort-line, Winterline, Family-line ,Mobility-line, Elegance-line, HU-803 (200Watt) , 16"; aluminium Mimas velgen(6.5x1) Rica Chip tuned 240PK, BJ 2002.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

fijn dat je de medewerkers van jouw dealer de WW gunt
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
FrankS60
5th Gear member

Als je dan toch moet kiezen volvomafia dan heb ik liever de wanpresterende dealers/werknemers dan de toko's die er altijd voor je zijn en alles voor je willen regelen...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
asta
5th Gear member

obelix schreef:jammer dat de "goeie" verdwijnen terwijl mijn dealer voorlopig nog bestaat.
Eerlijkheid duurt NIET het langst.
Ik kan je een hand geven :D
Lullig voor de medewerkers maar is te danken aan de handelswijze van een management.
Als die zich groter voordoen dan ze kunnen zijn dan is het totaal aan hunzelf te verwijten.
De directeur van jouw dealer gun ik dus die WW wel!

En voor VolvoMafia:

Ik kies niet alleen een bedrijf omdat ik daar het meest verdien ik wil ook voor hun producten instaan.
Als blijkt dat ik daar niet voor in kan staan en niet strookt met mijn gedachte gang "service verlenen en niet over de rug van een ander snel verdienen" dan ben ik daar snel weg.
Daarom dat ik ook alleen het management dit gun, medewerkers zijn hun speelbal.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
obelix
2nd Gear member

Mijn opmerking komt ook niet zomaar uit de lucht vallen.
En bovenop mijn diep trieste ervaring(en) heb ik er weer twee bij.
Want nadat de auto in de garage is geweest mis ik ineens een computer onderdeel welke in de kofferbak lag.
Hiervan ga ik bij de politie aangifte doen.
En men stuurt net WEER een spook rekening dat de brandstof tank bijna leeg zou zijn, men heeft extra moeten tanken om de 15 kilometer te overbruggen!?
Goed dat ik tegenwoordig even een kiekje maak van dashbord.

Als iemand mij een handje kan geven bij wie ik mijn lawine aan klachten het beste kan spuwen (volvo nederland?) (en RDW) dan hou ik mij aanbevolen.
Toen: V70 2.5T AWD Geartronic, Comfort-line, Winterline, Family-line ,Mobility-line, Elegance-line, HU-803 (200Watt) , 16"; aluminium Mimas velgen(6.5x1) Rica Chip tuned 240PK, BJ 2002.
asta
5th Gear member

Ik zou zeker even contact op gaan nemen met Volvo Nederland, tenslotte handelen ze onder dealerschap en je mag jezelf neem ik aan bij volvo niet zomaar dealer noemen?
Dit soort praktijken schaden het merk en de algehele indruk van het merk.
Verder heb je denk ik de juiste stappen al genomen.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Ramon&Ramon
7th Gear member

Je moet dit soort beschuldiging wel hard kunnen maken,zoniet,dan richt de aanklacht tegen het bedrijf zich tegen je!
Walter
Geartronic member
Contacteer:

vind alleen de opmerking dat het jammer is dat een bedrijf nog niet failliet is een beetje kort door de bocht, that's all. Je hebt het wel over gezinnen, dat wens je niemand. Huis van een vriend van me staat te koop, is baan kwijtgeraakt door wanmanagement en moet nu geld hebben. Als ik jou toe wens dat je vrouw je de deur uit schopt, je volledig kaal plukt en dat je onde rde brug mag slapen vind je dat ook niet leuk. Ook al weet je dat je van de buurvrouw af had moeten blijven.

Voor de duidelijkheid: ik wens dat niemand toe, het blijven wel mensen! Daarmee praat ik niets goed, er gebueren best gekke dingen. Brandstof verhaal is zoiets raars, al ken ik de details niet en ga ik er dus ook geen mening over vormen. Alles moet je in goed overleg een eind op kunnen lossen.
Afbeelding
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937

obelix
2nd Gear member

Zucht...
Nee ik heb niet de complete gezin situaties bekeken alvorens ik de personen incompetent heb genoemd.
Toen ik met het eerste akkefietje thuiskwam met 2 losse wiel bouten was ik niet degene die moord en brand riep, dat was de dealer zelf. mijn opmerking was dat het voldoende was om de monteur een (spreekwoordelijke) schop onder zijn hol te geven en het verder daar bij te laten, want we maken allemaal wel eens een fout!?

Mijn vrouw met kindjes had ook in de berm kunnen liggen.

Dan volgt er een jaar lang (lees garantieperiode) een discussie over gebonk en slingerend weggedrag. Je krijgt te horen dat het zo hoort en/of dat er niets aan de hand is. Men heeft wel 5 keer de wagen uit gelijnd. waarvan er 2 keer gezegd werd dat het uitlijn apparaat defect was/en/of niet op locatie was.
Hierdoor hebben we opnieuw heen en weer mogen rijden (hiervan kregen we ook de brandstof kosten weer terwijl in beide gevallen was toegezegd dat het buiten onze schuld viel)
uiteindelijk kijk je zelf onder de wagen en ziet (ik als leek) dat er nagenoeg GEEN rubber meer in de voorste draag armen zit.
Dit zet je dan in een mail of ze daar expliciet naar willen kijken...
De APK volgt... goedgekeurd! (hoera?)
wagen wil nog steeds naar links en rechts tegelijk.

Dan maar eens een andere garage in en op de brug blijkt dat men er NIETS aan gedaan heeft. De garage houder begint te schelden en huilen tegelijk dat men zoiets de weg op heeft laten gaan en dan nog nota bene een VOLVO DEALER.
ONTERECHT GOEDGEKEURD dus!
beide garage mensen praten wat over de telefoon, men belooft terug te bellen.
Uiteraard gebeurt dit niet. ondertussen heb ik wat foto's gemaakt en deze ook op volvo-forum gezet. Ik heb de dealer (vaste persoon waarmee ik steeds strijd mee heb) enorm verrot gescholden op een nette manier.
Want ik was uiteraard meteen naar hem toe gereden.

Voor het eerst in een jaar tijd zag ik iets op papier staan wat er zogenaamd gedaan zou zijn aan de auto, (op vreemde brandstof rekeningen na) alles stond in het rapport aangevinkt en jawel ook de draag arm rubbers!.
Waarde van rapportage is hiermee tot nul gereduceerd. dit staat gelijk aan fraude in mijn boekje. Men heeft uit coulance (lees schuldgevoel) de auto opgehaald bij het bedrijf van mijn vrouw.
ook hier hebben we nog wat moeten na bellen want tegen de middag was men nog niet geweest. (het is maar een optel som)
Na uiteindelijk de reparatie.... hoera! wagen rijdt na 1 jaar geslingerd te hebben weer rechtuit.
Dit gemeld bij de dealer, zijn reactie: nou dan kunnen we nu weer verder met een schone lei. tot ziens? dat dacht ik niet!
Ik zou nog een uitdraai krijgen van de complete historie van de wagen.
distributie snaar en dat soort dingen.
Ik kreeg slechts 4 regels per mail 1:apk 2:uitlijnen 3:enz enz
En de opmerking dat het onzin is geweest om de auto te laten voorzien van nieuwe rubbers, want er zaten slechts haarscheurtjes in. (dit is trouwens ook reden tot afkeur)
Ik heb toen heel lang over zijn familie nagedacht en wat WW voor hem zou betekenen. Ik ben gewoon kalm gebleven en heb hem gedag gezegd.
tijdens deze laatste reparatie is dus het computer onderdeel uit de kofferbak verdwenen. waarvan de afmeting 40x40x10cm dus niet iets wat je tussen de bekleding laat vallen. bewijzen? tja dat is lastig.
Het enige moment dat de wagen uit ons zicht is geweest was bij de dealer.
Misschien wraak van de monteur dat hij op zijn donder heeft gehad? speculatief allemaal. Ik was er al klaar mee, alleen toen kregen we alweer een brandstof rekening van 11 euro omdat onze brandstof tank leeg zou zijn en men het niet zou hebben gehaald van Den Haag naar Naaldwijk. voor jullie info de tank was NIET leeg! zelfs als je in het rode gedeelte komt dan kun je nog 160km rijden wat ook niet het geval was.

Er zijn nog kleine ergernissen geweest maar daar ga ik niet meer over beginnen.

Mocht iemand aanstoot geven aan mijn manier van schrijven dan spijt mij dat.
Maar hey! ik ben ook maar een mens.

Tot op heden heeft voor zover ik weet iedereen zijn baan behouden bij deze beunhaas, en nogmaals als ik dan hoor en lees dat er mensen die WEL een goede naam hebben opgebouwd en er gedwongen mee moeten ophouden, dan vind ik dat triest dat het niet de personen overkomt die MOEDWILLIG de boel lopen te bedonderen.

Dat was de strekking van mijn reactie en niet dat ik mensen de WW in wens.
Ik ken trouwens heel veel mensen die die WW betalen.

De verkoop (1 jaar geleden) verliep trouwens zeer goed bij deze dealer en die personen met wie ik wel normaal kon praten incl. 1 vestiging manager zijn op mysterieuze wijze allemaal verdwenen. Ik hoop dat ze elders een goeie baan hebben gevonden.

Het gaat niet om de 3.6 liter brandstof of wat dan ook. Het is een principe kwestie en men liegt gewoon keihard tegen je, en achteraf proberen ze de boel te verbergen en maken ze mij uit voor leugenaar. De vervangen onderdelen zijn direct weggegooid en daarmee is het bewijs weg. (op de foto's na)

Ik stop ermee. ik ga nooit meer naar die tent toe en ik beloof dat ik niet aan mijn buurvrouw zal komen.

Als we het dan toch over dealers hebben:
Voorheen Renault Laguna gereden die ik van het bedrijf had overgenomen, na 2 jaar kreeg het bedrijf nog steeds rekeningen van zgn reparaties. Allemaal kleine bedragen die doorgaans gewoon betaald werden.

Misschien worden de dealers wel gedwongen tot creatief boekhouden om te overleven? of mag ik het gewoon diefstal noemen?
asta
5th Gear member

Het mag duidelijk zijn obelix, er komen te veel van dit soort verhalen bij deze dealer vandaan.
Nogmaals, de goede lijden altijd onder de slechte en zo ook bij deze dealer heb ik goede en slechte mensen ontmoet!
Walter
Geartronic member
Contacteer:

Obelix, bedankt voor je uitvoerig betoog. Ik ken de betreffende dealer en heb meer verhalen gehoord/gelezen, ook uit eerste hand. Maar ik weet zeker dat er ook zulke verhalen de ronde gaan over mijn werkgever en over het bedrijf waar je de auto voor second opinion hebt gebracht. Praat ik het daarmee goed? Absoluut niet! Dat van de brandstof is een raar verhaal, dat zei ik al. En de kwestie met de computerdelen zal altijd een ja-nee discussie blijven, kan en wil daar geen oordeel over vellen. wil wel meegeven dat ik snap dat je er pissig over bent, zou ik ook zijn. Je zou de garage moeten kunnen vertrouwen, helaas heb je een paar rotte appels die de boel voor de rest verstieren.

Geloof me, de dealers worden niet gedwongen tot creatief boekhouden. Je hebt ook oprechte dealers, ook bij jou in de beurt. Kijk maar bv in Zoetermeer (nee, ik werk zelf bij een andere dealer).

Fijn dat je van de buurvrouw af wil blijven, dat geeft waarschijnlijk spanning in de buurt. Al ken ik de mevrouw in kwestie niet, misschien is ze de zonde niet eens waard.

Succes met de auto! Nogmaals, ik snap jouw ergernis. De diepe grond van mijn irritatie zit meer in het generaliseren van het geheel.
Afbeelding
Mijn blog

obelix
2nd Gear member

Ha ha,
Inderdaad het begon alweer te koken bij me.
tegenstrijdig dat je je zo opwerkt over mijn opmerkingen met een naam als volvomafia :)

De ketting is zo sterk als de zwakste schakel..
Je kunt dan een slechte monteur treffen en daar het hele bedrijf op afrekenen.
Alleen 1 jaar lang op beide filialen met diverse mensen (enkele waren oke) dan denk ik toch aan een reeks schakels.

Maar nu moet ik weg want de buurvrouw wil een bakkie doen...
Gr.
Walter
Geartronic member
Contacteer:

vervelende is dat die reeks schakels automatisch doorgetrokken wordt naar alle dealers, kijk maar in een topic over S60 onderhoud
Afbeelding
Mijn blog

Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”