Vermogen 2.0T motor

Plaats reactie
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Het is mij intussen bekend dat de 2.0 T motor in Nederland nooit geleverd is geweest maar hopelijk weet iemand wél het antwoord op de volgende vragen.

Ik kom hier voor S80's met de 2.0 T motor, advertenties tegen met de ene maal een opgave van 163 pk en de andere maal van 180 pk.
De laatste 2 kandidaten die ik op het oog heb, zijn beiden van eind '99 (10 en 11) en voor beiden wordt dus een ander vermogen opgegeven door de adverteerder.

Vragen:

1. Bestaan beide uitvoeringen van de 2.0 T motor ?
2. Hoe zijn beide uitvoeringen evt. optisch van elkaar te onderscheiden ?
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Beide uitvoeringen bestaan idd, maar was dat je dan nog niet duidelijk geworden uit je eigen eerder gestarte topic?

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=s80
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

bart simpson schreef:Beide uitvoeringen bestaan idd, maar was dat je dan nog niet duidelijk geworden uit je eigen eerder gestarte topic?

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=s80
Ja, helemaal niet meer aan gedacht en ik schaam mij diep, zal de leeftijd wel zijn :oops: :oops: .
Maar ........ op vraag 2 heb ik nog geen antwoord want in genoemde topic heb ik n.l. niet echt duidelijk kunnen lezen of het BEIDE 5 cilinders zijn.
Evt. andere, al of niet optische, kenmerken wil ik ook graag weten.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

lees die topic nu eens goed
Volvo for life
eddy3
4th Gear member

In Belgie is de 2,0T VIJFCILINDER uitsluitend geleverd als 163pk versie.

Grtn, Eddy.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

eddy3 schreef:In Belgie is de 2,0T VIJFCILINDER uitsluitend geleverd als 163pk versie.

Grtn, Eddy.
van wanneer tot wanneer?
eddy3
4th Gear member

S80 2,0T geleverd in Belgie in: 1999,2001, en 2002.

Grtn,Eddy.
Gast

Hoi @eddy, ik heb zo het idee dat jij ook in de Volvo's werkzaam bent, gezien uw antwoorden.
Juist?
eddy3
4th Gear member

Toch niet,AlexV70,ben een simpele bouwvakarbeider.
Ben wel van in men jeugd in Volvo geinteresseerd.
Grtn Eddy.
Gast

Dus door interesse kennis, dat is ook een opsteker. :thumbright:
gsx750r
6th Gear member
Contacteer:

Nou het 'probleem' is al opgelost. Het is de onderstaande geworden en het bleek dat tegenwoordig het vermogen op het kentekenbewijs vermeld staat.

Honderdeenentwintig kiloWatt dus :P

Afbeelding

Het is een vrij standaard uitvoering en gelukkig géén leren bekleding !
Leer is zonder meer mooier maar bij 40+ graden (en dat komt hier vaak en langdurig voor) op stoelen gaan zitten in een auto die in de zon heeft gestaan ........ nee laat maar ! Het wordt dan meer 'Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten' :onfire:

Nu ga ik eerst het Portugese instructieboekje maar eens doorworstelen. En Bart..... ik beloof plechtig dat ik GOED zal lezen zodat jij mij niet weer met een, zoals ik intussen heb begrepen, 'beruchte/beroemde (?) one-liner hoeft te helpen :evil:

Mijn kleine twijfels of deze motor wel voldoende zou zijn om deze toch wel forse auto voort te stuwen, bleken ongegrond. Dat gaat prima en ......de tijd van de stoplichtsprintjes heb ik achter mij gelaten, snelwegen daar doe ik ook niet meer aan en als we dus niet met de Land Rover in de prut rondrijden, op de motoren rondrijden of in de lucht zitten, dan is het een geweldige auto om mee rond te toeren.

Zodra hij goed gewassen is en de zon weer schijnt dan zal ik wat fatsoenlijke foto's plaatsen.
eddy3
4th Gear member

Veel plezier ermee !
Grtn Eddy
Plaats reactie

Terug naar “S80”