Het is mij intussen bekend dat de 2.0 T motor in Nederland nooit geleverd is geweest maar hopelijk weet iemand wél het antwoord op de volgende vragen.
Ik kom hier voor S80's met de 2.0 T motor, advertenties tegen met de ene maal een opgave van 163 pk en de andere maal van 180 pk.
De laatste 2 kandidaten die ik op het oog heb, zijn beiden van eind '99 (10 en 11) en voor beiden wordt dus een ander vermogen opgegeven door de adverteerder.
Vragen:
1. Bestaan beide uitvoeringen van de 2.0 T motor ?
2. Hoe zijn beide uitvoeringen evt. optisch van elkaar te onderscheiden ?
Vermogen 2.0T motor
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Beide uitvoeringen bestaan idd, maar was dat je dan nog niet duidelijk geworden uit je eigen eerder gestarte topic?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=s80
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=s80
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Ja, helemaal niet meer aan gedacht en ik schaam mij diep, zal de leeftijd wel zijn :oops: :oops: .bart simpson schreef:Beide uitvoeringen bestaan idd, maar was dat je dan nog niet duidelijk geworden uit je eigen eerder gestarte topic?
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... hlight=s80
Maar ........ op vraag 2 heb ik nog geen antwoord want in genoemde topic heb ik n.l. niet echt duidelijk kunnen lezen of het BEIDE 5 cilinders zijn.
Evt. andere, al of niet optische, kenmerken wil ik ook graag weten.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
lees die topic nu eens goed
Volvo for life
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
van wanneer tot wanneer?eddy3 schreef:In Belgie is de 2,0T VIJFCILINDER uitsluitend geleverd als 163pk versie.
Grtn, Eddy.
Hoi @eddy, ik heb zo het idee dat jij ook in de Volvo's werkzaam bent, gezien uw antwoorden.
Juist?
Juist?
- gsx750r
- 6th Gear member
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
- Locatie: Bij Christina
- Contacteer:
Nou het 'probleem' is al opgelost. Het is de onderstaande geworden en het bleek dat tegenwoordig het vermogen op het kentekenbewijs vermeld staat.
Honderdeenentwintig kiloWatt dus

Het is een vrij standaard uitvoering en gelukkig géén leren bekleding !
Leer is zonder meer mooier maar bij 40+ graden (en dat komt hier vaak en langdurig voor) op stoelen gaan zitten in een auto die in de zon heeft gestaan ........ nee laat maar ! Het wordt dan meer 'Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten' :onfire:
Nu ga ik eerst het Portugese instructieboekje maar eens doorworstelen. En Bart..... ik beloof plechtig dat ik GOED zal lezen zodat jij mij niet weer met een, zoals ik intussen heb begrepen, 'beruchte/beroemde (?) one-liner hoeft te helpen :evil:
Mijn kleine twijfels of deze motor wel voldoende zou zijn om deze toch wel forse auto voort te stuwen, bleken ongegrond. Dat gaat prima en ......de tijd van de stoplichtsprintjes heb ik achter mij gelaten, snelwegen daar doe ik ook niet meer aan en als we dus niet met de Land Rover in de prut rondrijden, op de motoren rondrijden of in de lucht zitten, dan is het een geweldige auto om mee rond te toeren.
Zodra hij goed gewassen is en de zon weer schijnt dan zal ik wat fatsoenlijke foto's plaatsen.
Honderdeenentwintig kiloWatt dus


Het is een vrij standaard uitvoering en gelukkig géén leren bekleding !
Leer is zonder meer mooier maar bij 40+ graden (en dat komt hier vaak en langdurig voor) op stoelen gaan zitten in een auto die in de zon heeft gestaan ........ nee laat maar ! Het wordt dan meer 'Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten' :onfire:
Nu ga ik eerst het Portugese instructieboekje maar eens doorworstelen. En Bart..... ik beloof plechtig dat ik GOED zal lezen zodat jij mij niet weer met een, zoals ik intussen heb begrepen, 'beruchte/beroemde (?) one-liner hoeft te helpen :evil:
Mijn kleine twijfels of deze motor wel voldoende zou zijn om deze toch wel forse auto voort te stuwen, bleken ongegrond. Dat gaat prima en ......de tijd van de stoplichtsprintjes heb ik achter mij gelaten, snelwegen daar doe ik ook niet meer aan en als we dus niet met de Land Rover in de prut rondrijden, op de motoren rondrijden of in de lucht zitten, dan is het een geweldige auto om mee rond te toeren.
Zodra hij goed gewassen is en de zon weer schijnt dan zal ik wat fatsoenlijke foto's plaatsen.
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.