kleppen 440 18i uit 94
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 147
- Lid geworden op: 20.06.2008 - 23:33
- Locatie: Groningen city
puntsgewijs:
- inlaat eraf
- kleppendeksel eraf
- per klep speling meten
- met speciaal gereedschap of dikke schroevendraaier het plaatje eruit halen
- nieuw plaatje wat genoeg dikker of dunner is dan het oude plaatje
tsjah, wat valt er nog meer te vertellen over kleppen stellen
je hebt dus sowieso een raar stuk gereedschap nodig om de stelplaatjes te kunnen verwijderen en plaatsen. Daarnaast moet je de juiste dikte plaatjes hebben, kosten ca 2 euro per stuk bij de dealer.
- inlaat eraf
- kleppendeksel eraf
- per klep speling meten
- met speciaal gereedschap of dikke schroevendraaier het plaatje eruit halen
- nieuw plaatje wat genoeg dikker of dunner is dan het oude plaatje
tsjah, wat valt er nog meer te vertellen over kleppen stellen

je hebt dus sowieso een raar stuk gereedschap nodig om de stelplaatjes te kunnen verwijderen en plaatsen. Daarnaast moet je de juiste dikte plaatjes hebben, kosten ca 2 euro per stuk bij de dealer.
1996 440 1.6i Nu mijn pa's project 235000 & going on
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo
282000 & going very strong
1995 Ford Mondeo 1.8 16V Estate, mijn volgende wordt weer volvo

-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 01.02.2008 - 20:05
oke het is niet zo"n systeem waar je gewoon de tuimerlaar strakker kan zetten?
je moet dus met plaatjes werken....is het dan ook zo dat je alleen de juiste speling kan meten als hij in de compressie slag staat? en wat is dan de normale klepspeling?
je moet dus met plaatjes werken....is het dan ook zo dat je alleen de juiste speling kan meten als hij in de compressie slag staat? en wat is dan de normale klepspeling?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: 16.04.2008 - 15:32