hallo! ik heb een vraagje !
ik wil op mijn 460 een nieuwe dumpvale omdat de oude niet meer afblaast en versleten is..mijn vraag is nu moet ik een Atmosferisch
of een resirculerende??
mijn 460 is van 95 en gechipt door rica..
alvast bedankt!
dumpvalve
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Wat bedoel je met atmosferisch ? Dit is een dubbel werkende dumpvalve.
Te bestellen bij europeantuning.com, en rica kan ze vast ook wel leveren.
Te bestellen bij europeantuning.com, en rica kan ze vast ook wel leveren.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Deze blaast idd alles af, en gaat niet terug je inlaat in maar naar buiten. Zo hoort het toch ook ? Die dumpvalve die jij bedoelt zijn voor nieuwere motoren gemaakt. Schijnen in een noodloop te gaan als alles word afgebazen.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Lol, heb nog gereageerd in dat topic
Wist het niet meer.
Goeie keus hoor die 004.
Edit:
http://auto-diversen.marktplaats.nl/tun ... 2J4emDE2eK
Gloednieuw voor 89 euries..
Ik heb die van mij 2ehands voor 80€

Goeie keus hoor die 004.
Edit:
http://auto-diversen.marktplaats.nl/tun ... 2J4emDE2eK
Gloednieuw voor 89 euries..
Ik heb die van mij 2ehands voor 80€
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Jah hoor, doormiddel van sterkere of slappere veren.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 14.03.2006 - 18:44
- Locatie: Zutphen
Mocht je toch kiezen voor een recirculerende variant, dan kan je ook de versie nemen van de VAG groep. Wordt op de 1.8T motoren gebruikt. De aansluiting is exact hetzelfde als de originele, alleen kan deze een hogere druk aan (binnenwerk van metaal ipv plastic). Ik heb deze bij een universele automaterialenzaak gehaald waar ze Bosch onderdelen verkopen. Kostte rond de 25Euro dacht ik. Bosch artikel nummer is 0 280 142 114.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Maar dan heb je geen whoesh/psssss geluid.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ik heb over de whoesh/pssss variant op het 480europe forum gelezen dat het hele rare dingen kan doen met je turbo. Volvo( of was het Porsche?) heeft er niet voor niets een recirculatie klep ingezet. Ik zou voor Melvins VAG optie gaan, lijkt me erg lullig om voor whoesh/pssss je turbo op te blazen.
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Denk dat zon recirculerende klep is gebruikt voor t milieu iets te besparen. Carterontluchting komt op de inlaat slang, en de afgeblazen lucht met carterdamper worden gewoon naar buiten geblazen met een forge, met zon recirculerende niet, en gaat het terug je inlaat in. Mijn originele dumpvalve zat er al 16 jaar op, en zat vol olie aanslag. Je turbo zal er heus niet mee worden opgeblazen, het principe is hetzelfde. Of zit ik helemaal fout ?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Maar niet zo hard en duidelijk. Als ik nu gas geef staat iederen te kijken en schrikken ze
Kap open en onder de kap gas geeft doet het gewoon pijn aan je oren
Recirculerende duimpvalve is niet beter of minder voor de turbo. Ze maken een fabrieks auto zo stil mogelijk en in de orginele dumpvalve kan geen vuil komen.

Kap open en onder de kap gas geeft doet het gewoon pijn aan je oren

Recirculerende duimpvalve is niet beter of minder voor de turbo. Ze maken een fabrieks auto zo stil mogelijk en in de orginele dumpvalve kan geen vuil komen.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 197
- Lid geworden op: 02.01.2007 - 11:15
Wat voor een veer hebben jullie in de forge 004? ik heb die van mij nog niet open gehad, maar hij blaast niet echt hard af.
vroeger twijfelde ik vaak, daar ben ik nu niet meer zeker van..
-----------------------------
R 5 GT Turbo --> 480 motor
richmod, t25/28 turbo
en nog wat opties
161 pk & 230 Nm koppel @ 0,7 bar
Status --> Big Mod inbouwen
- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Een blauwe.