tsja, ik weet het wel, als je inderdaad vergelijkt met deze merken lijkt het mee te vallen. Maar ja, realiseer je wel: 40mille is wel bijna 90 duizend oude guldens.. en dat voor een ietwat oneerbiedig gezegd veredelde "Focus" wagon..... had dat 4 jaar geleden eens gezegd...!bart simpson schreef:Een basis V50 2.0D kost je € 33.220,-- waar een basis V50 D5 je € 38.880,-- kost, maar in die prijs zit dan wel een geartronic
van € 2.650,-- mee....
Ik denk juist dat Volvo wel een heel scherpe prijskwaliteitsverhouding neerzet met deze V50 D5 automaat.
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben nog steeds blij met de mijne, maar had me stiekum verheugd op een heerlijk smeuige 5 cil diesel in mijn evt volgende auto. Dus laten we het maar houden op een kleine teleurstelling mijnerzijds.
Ik persoonlijk zou graag de geartronic laten voor wat het is en vervolgens de voor de D5 standaard ca 400Nm koppel laten zitten icm de 6 bak. Misschien scheelt dat precies
1) een paar kg die flink doortikken in de belasting
2) een kleine 3 mille in aanschaf
3) ca 1 l /100 km in verbruik (met als bijkomend voordeel een acceptabele actieradius met de nog steeds "kleine" tank?!)
en wie weet hoe belangrijk dat nog wordt als we volgend jaar stickers mogen plakken op onze VERVUILENDE bolides. (tsja, waar een klein land groot in kan zijn: wederom de auto als melkkoe en schuldige aanwijzen voor een grensoverschrijdend, voornl van oorsprong industrieel probleem (fijnstof etc)
Overigens zonder nu een discussie te willen ontketenen over welke auto je nu met welke mag of moet vergelijken: ik denk dat Toyota een dijk van een auto neerzet met de D4D CAT, maar ik voel er zo weinig bij. Vwbt de Audi en BMW, die zijn in mijn ogen toch nog wel een tikje hoger ingeschaald, maar daarnaast gewoon te duur. En hoe zuinig en goed de 2L VAG TDI ook moge zijn. Hij komt qua loopcultuur niet in de buurt van een moderne commonrail en is dus geen serieuze optie voor mij. Enne, morgen ga ik gewoon weer genieten van mijn eigen kar. dank voor jullie reacties!