Prijzen D5

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

bart simpson schreef:Een basis V50 2.0D kost je € 33.220,-- waar een basis V50 D5 je € 38.880,-- kost, maar in die prijs zit dan wel een geartronic
van € 2.650,-- mee....

Ik denk juist dat Volvo wel een heel scherpe prijskwaliteitsverhouding neerzet met deze V50 D5 automaat.
tsja, ik weet het wel, als je inderdaad vergelijkt met deze merken lijkt het mee te vallen. Maar ja, realiseer je wel: 40mille is wel bijna 90 duizend oude guldens.. en dat voor een ietwat oneerbiedig gezegd veredelde "Focus" wagon..... had dat 4 jaar geleden eens gezegd...!
Begrijp me niet verkeerd. Ik ben nog steeds blij met de mijne, maar had me stiekum verheugd op een heerlijk smeuige 5 cil diesel in mijn evt volgende auto. Dus laten we het maar houden op een kleine teleurstelling mijnerzijds.
Ik persoonlijk zou graag de geartronic laten voor wat het is en vervolgens de voor de D5 standaard ca 400Nm koppel laten zitten icm de 6 bak. Misschien scheelt dat precies
1) een paar kg die flink doortikken in de belasting
2) een kleine 3 mille in aanschaf
3) ca 1 l /100 km in verbruik (met als bijkomend voordeel een acceptabele actieradius met de nog steeds "kleine" tank?!)
en wie weet hoe belangrijk dat nog wordt als we volgend jaar stickers mogen plakken op onze VERVUILENDE bolides. (tsja, waar een klein land groot in kan zijn: wederom de auto als melkkoe en schuldige aanwijzen voor een grensoverschrijdend, voornl van oorsprong industrieel probleem (fijnstof etc)
Overigens zonder nu een discussie te willen ontketenen over welke auto je nu met welke mag of moet vergelijken: ik denk dat Toyota een dijk van een auto neerzet met de D4D CAT, maar ik voel er zo weinig bij. Vwbt de Audi en BMW, die zijn in mijn ogen toch nog wel een tikje hoger ingeschaald, maar daarnaast gewoon te duur. En hoe zuinig en goed de 2L VAG TDI ook moge zijn. Hij komt qua loopcultuur niet in de buurt van een moderne commonrail en is dus geen serieuze optie voor mij. Enne, morgen ga ik gewoon weer genieten van mijn eigen kar. dank voor jullie reacties!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
BG_V50
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 01.02.2006 - 13:59
Locatie: Genk

Luc1 schreef:enig idee wat de prijzen in belgie zullen zijn ?
Als ie in NL een 3000 euro duurder is, zal dat in Belgie ook wel ongeveer zijn, dus voor een 30K zal je waarschijnlijk al buitenrijden ermee,

maar onze BIV (+-1250) en jaarlijkse rijtaks (+-700 euro) zijn een aardig geschenkje van vadertje staat erbovenop.
(BIV 2.0D = 492, taks=411 euro).
Zou trouwens eens goed kunnen dat die D5 zuiniger gaat zijn dan de 2.0D.(Misschien niet op papier, maar wel in de praktijk)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

BG_V50 schreef:Als ie in NL een 3000 euro duurder is, zal dat in Belgie ook wel ongeveer zijn, dus voor een 30K zal je waarschijnlijk al buitenrijden ermee,

maar onze BIV (+-1250) en jaarlijkse rijtaks (+-700 euro) zijn een aardig geschenkje van vadertje staat erbovenop.
(BIV 2.0D = 492, taks=411 euro).
Zou trouwens eens goed kunnen dat die D5 zuiniger gaat zijn dan de 2.0D.(Misschien niet op papier, maar wel in de praktijk)
Nou die BIV moet je dan wel elke keer bijbetalen bij koop maar dat weegt niet op tegen onze BPM (is circa 20% van de netto prijs en dan nog de 19% BTW.)
En die rijtaks is bij ons de motorrijtuigenbelasting en die is voor diesels met dat gewicht ook meer dan 1000 Euro per jaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

sanco schreef:tsja, ik weet het wel, als je inderdaad vergelijkt met deze merken lijkt het mee te vallen. Maar ja, realiseer je wel: 40mille is wel bijna 90 duizend oude guldens.. en dat voor een ietwat oneerbiedig gezegd veredelde "Focus" wagon..... had dat 4 jaar geleden eens gezegd...!!
Dat is natuurlijk onzin, er zijn delen van Ford voor het onderstel gebruikt, maar je kunt niet bij Ford binnenlopen en daar uit het magazijn delen halen die 1op1 zullen passen.
Bij Audi zullen ook delen van VW gebruikt worden en daar is het ineens geen item.
sanco schreef:een paar kg die flink doortikken in de belasting!
+/- € 100,-- per jaar....
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

bart simpson schreef:Bij Audi zullen ook delen van VW gebruikt worden en daar is het ineens geen item.
Juist ja, en daar zie je zelfs in het interieur dat ze broer en zus zijn. (om het maar even plastisch uit te drukken).
Een S40-V50 lijkt totaal niet, inwendig en uitwendig, op een Focus (of de Mazda3 om die er ook maar even bij te halen)
Wees blij dat je de onderstellen kunt delen. Anders was een S40-V50 zo maar 2500 Euro duurder geweest (als het niet meer is.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

De vraag bekruipt me bij dit soort "geleuter" dan ook altijd waarom iemand dan niet meteen in een Focus ging rijden, hij "is" immers in de perceptie van de "leuteraar" hetzelfde.
Volvo for life
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Bart, ik kan hier bomen over opzetten, en we zijn het eens merk ik. Daarom stop ik anders gaan we teveel off topic.

Ik moet wel nogmaals kwijt dat het gewoon veel geld is. Maar ja Autorijden is duur, en een VOLVO is ook wat duurder als een ander merk. (Nee geen namen meer.) Waarbij ik moet opmerken dat ook van die merken de prijzen omhoog geschoten zijn. Maar ik rij uit overtuiging VOLVO, omdat de uitstraling van het merk mij al meer dan 10 jaar past.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Het is linksom of rechtsom veel geld, natuurlijk is dat zo...
Ik probeer het alleen wat te relativeren door een aantal competitors in hetzelfde premiumsegment te laten zien die substantieel duurder zijn.
Alles is (helaas) duur geworden.
Volvo for life
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1931
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

bart simpson schreef:De vraag bekruipt me bij dit soort "geleuter" dan ook altijd waarom iemand dan niet meteen in een Focus ging rijden, hij "is" immers in de perceptie van de "leuteraar" hetzelfde.
Gelukkig zet je geleuter tussen haken, net zoals ik Focus tussen haken had gezet. Ik respecteer een ieder zijn mening en vind je vergelijkingsmateriaal zeker interessant. Natuurlijk heb ik bewust meer geld uitgegeven aan mijn Volvo en zoals al gezegd, zonder enige spijt omdat ik ook de meerwaarde er van in zie. Toch ben ik voor mezelf schijnbaar op een punt gekomen dat ik de meerprijs van de D5 rationeel gezien niet meer kan verklaren/verantwoorden, maar dit is natuurlijk een puur persoonlijk verhaal. Er zullen gelukkig voor Volvo mensen zijn die het geld er wel voor (over) hebben en ik weet zeker dat ze vervolgens met een zeer fijne rijmachine de weg op mogen.
Laten we het er maar op houden dat auto's zoals veel andere leuke dingen in het leven erg duur zijn geworden. Enne, er moet ook iets te wensen over blijven immers! :signbye:
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

amen
Volvo for life
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

menjo schreef:Ik vind een Avensis ook mooier dan een V50 (vooral het interieur), en de kwaliteit lijkt me ook wel op een iets hoger peil staan.
Kom op nou. Mooier??? Hoger peil??? What are you talking about?

Afbeelding
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Ehm..... ja daar kan ik me ook niet helemaal in vinden.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
Peter
7th Gear member
Berichten: 7677
Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
Locatie: landgraaf
Contacteer:

Afbeelding

NIEUW TOPIC ??
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
danielk
2nd Gear member
Berichten: 132
Lid geworden op: 30.05.2005 - 12:15
Locatie: Amsterdam

V480-V40 schreef:
Nou die BIV moet je dan wel elke keer bijbetalen bij koop maar dat weegt niet op tegen onze BPM (is circa 20% van de netto prijs en dan nog de 19% BTW.)
20% was het maar waar. Het BPM tarief is 45,2% van de netto catalogusprijs exclusief BTW, en wordt voor diesels nog eens verhoogd met een vast bedrag van 328 euro. Een V50 2.0D Summum met een catalogusprijs van ongeveer 39.000 euro kost netto maar 23.552 euro (10.973 euro BPM, 4475 euro BTW)
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Wow, dat zijn nog eens melkkoetjes he. Daar schrik je wel even een beetje van.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Volgens mij wordt er ook BTW geheven op de BPM en klopt die berekening dus niet. BPM is dacht ik 25% en daar gaat dus nog 19% BTW overheen, totaal betaal je (jullie :P ) dus ongeveer 45% aan belasting als je een nieuwe auto koopt. Of heb ik het nou helemaal mis?
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Voorbeeld VOLVO V50 Summum Estate

€ 41.595,- catalogusprijs
€ 36.741,- excl btw
€ 11.195,- bpm

Als ik van het exclusief Btw bedrag vermenigvuldig met de 19% Btw kom ik hoger uit dan 41.595 (circa 43.500) dus er wordt over de BPM geen Btw berekend.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Richard
7th Gear member
Berichten: 8657
Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
Locatie: Steenwijk
Contacteer:

Klopt hebben net een 2e hands btw auto voor de zaak gekocht en daar word eerst de bpm erf getrokken en dan de btw berekend.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

Ja is ook wel logisch als je er over nadenkt, de verkoper hoeft natuurlijk alleen BTW af te dragen over het bedrag dat hij ontvangt.
Gebruikersavatar
Mistral
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 10.12.2005 - 19:20
Locatie: Midden Nederland

Klopt, nooit btw over bpm. Dit zou namelijk belasting over belasting zijn en dat mag (gelukkig) niet.
S60 2.0T Drivers Ed. Aut., Orestes 17"; RTI High Perf., Barents blue (2008)
V50 2.4i 170 Kinetic Geartronic Premium Sound, Silver (2005)
V50 2.0D Base, Mistral Green (2005)
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”