motorophanging

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
marrty
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04.02.2008 - 13:41

Even een snelle vraag: hoe kun je aan de motor zien of de motorophanging niet meer goed is?

Bedankt!
Marty
Roderic E34T
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07

Dat kun je niet aan de motor zien, maar wel aan de ophangrubbers zelf.

Als de rubbers gescheurd zijn of scheurtjes vertoond is het verstandig om ze te vervangen.
marrty
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 04.02.2008 - 13:41

Ah okay. En misschien stomme vraag: maar waar zitten die rubbers precies?

En is dat duur om te vervangen?
Roderic E34T
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07

Daar kan ik je helaas geen antwoord opgeven, daar ik nog niet zolang in de Volvowereld zit...:oops:
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

Rubbers zijn vrij prijzig ja.

Deze zitten op het subframe. Twee aan de voorkant van het blok en één aan de achterzijde. Wanneer je je blok met de hand even flink heen en weer beweegd en je hoort het tikken en rammelen etc.. weet je dat het mis is.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
460volvo
2nd Gear member
Berichten: 214
Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42

auto op handrem zetten, in versnelling, en dan koppeling op laten komen.
je ziet het blok nu kantelen, dit mag weer niet teveel zijn. teveel duidt op versleten motorrubbers!
vaak merk je het ook dat met het koppelen een grote schok komt, doordat je blok dus teveel kantelt.
Gebruikersavatar
Auk
6th Gear member
Berichten: 3524
Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
Locatie: Randstad

460volvo schreef:auto op handrem zetten, in versnelling, en dan koppeling op laten komen.
je ziet het blok nu kantelen, dit mag weer niet teveel zijn. teveel duidt op versleten motorrubbers!
vaak merk je het ook dat met het koppelen een grote schok komt, doordat je blok dus teveel kantelt.
Is niet echt gezond om te doen.. 460volvo :wink:
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

Afbeelding
Gebruikersavatar
Blade
5th Gear member
Berichten: 2265
Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
Locatie: Haarlemmermeer
Contacteer:

Edit:



Kan prima. Voorste rubbers kostten rond de 80€ ex Nieuw.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Die achterste steun is bijna dubbel zo duur incl btw dan de genoemde prijs van 80 euro..
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Is niet echt gezond om te doen.. 460volvo
Kan echt geen kwaad, zolang je het met beleid doet. Prima diagnose methode.

Die achterste steun is bijna dubbel zo duur incl btw dan de genoemde prijs van 80 euro..
Idd, ik heb er in april afgelopen jaar €155 incl. voor betaald. Zijn zo duur omdat ze hydraulisch gedempt zijn. Als ze scheuren loopt de olie eruit, daardoor dempen ze niet meer. Volgens mij zijn de voorste maar een paar tientjes goedkoper nieuw, iets van €135. Tenminste die prijs kreeg ik opgegeven bij dezelfde dealer toen de verkeerde uit het magazijn werd getrokken. Die zijn ook hydraulisch gedempt.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ik lees nu net dat de prijzen weer aangepast zijn,goedkoper geworden 89 ex btw voor de achterste steun van een CVT bak en B18U motor
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik lees nu net dat de prijzen weer aangepast zijn,goedkoper geworden 89 ex btw voor de achterste steun van een CVT bak en B18U motor
Shit, is die van mij een jaar te vroeg stuk gegaan!
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”