Even een snelle vraag: hoe kun je aan de motor zien of de motorophanging niet meer goed is?
Bedankt!
Marty
motorophanging
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07
Dat kun je niet aan de motor zien, maar wel aan de ophangrubbers zelf.
Als de rubbers gescheurd zijn of scheurtjes vertoond is het verstandig om ze te vervangen.
Als de rubbers gescheurd zijn of scheurtjes vertoond is het verstandig om ze te vervangen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 03.02.2009 - 21:07
Daar kan ik je helaas geen antwoord opgeven, daar ik nog niet zolang in de Volvowereld zit...:oops:
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Rubbers zijn vrij prijzig ja.
Deze zitten op het subframe. Twee aan de voorkant van het blok en één aan de achterzijde. Wanneer je je blok met de hand even flink heen en weer beweegd en je hoort het tikken en rammelen etc.. weet je dat het mis is.
Deze zitten op het subframe. Twee aan de voorkant van het blok en één aan de achterzijde. Wanneer je je blok met de hand even flink heen en weer beweegd en je hoort het tikken en rammelen etc.. weet je dat het mis is.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 214
- Lid geworden op: 27.05.2008 - 19:42
auto op handrem zetten, in versnelling, en dan koppeling op laten komen.
je ziet het blok nu kantelen, dit mag weer niet teveel zijn. teveel duidt op versleten motorrubbers!
vaak merk je het ook dat met het koppelen een grote schok komt, doordat je blok dus teveel kantelt.
je ziet het blok nu kantelen, dit mag weer niet teveel zijn. teveel duidt op versleten motorrubbers!
vaak merk je het ook dat met het koppelen een grote schok komt, doordat je blok dus teveel kantelt.
- Auk
- 6th Gear member
- Berichten: 3524
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 12:34
- Locatie: Randstad
Is niet echt gezond om te doen.. 460volvo460volvo schreef:auto op handrem zetten, in versnelling, en dan koppeling op laten komen.
je ziet het blok nu kantelen, dit mag weer niet teveel zijn. teveel duidt op versleten motorrubbers!
vaak merk je het ook dat met het koppelen een grote schok komt, doordat je blok dus teveel kantelt.
Auke
MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

MY95 Volvo 480 GT-Line USA-Spec MT
MY96 Volvo 850 R MT
MY98 Volvo S70 R AT
MY04 Volvo S60 R MT
MY06 Volvo XC90 V8 Executive AT

- Blade
- 5th Gear member
- Berichten: 2265
- Lid geworden op: 22.07.2007 - 15:04
- Locatie: Haarlemmermeer
- Contacteer:
Edit:
Kan prima. Voorste rubbers kostten rond de 80€ ex Nieuw.
Kan prima. Voorste rubbers kostten rond de 80€ ex Nieuw.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Die achterste steun is bijna dubbel zo duur incl btw dan de genoemde prijs van 80 euro..
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kan echt geen kwaad, zolang je het met beleid doet. Prima diagnose methode.Is niet echt gezond om te doen.. 460volvo
Idd, ik heb er in april afgelopen jaar €155 incl. voor betaald. Zijn zo duur omdat ze hydraulisch gedempt zijn. Als ze scheuren loopt de olie eruit, daardoor dempen ze niet meer. Volgens mij zijn de voorste maar een paar tientjes goedkoper nieuw, iets van €135. Tenminste die prijs kreeg ik opgegeven bij dezelfde dealer toen de verkeerde uit het magazijn werd getrokken. Die zijn ook hydraulisch gedempt.Die achterste steun is bijna dubbel zo duur incl btw dan de genoemde prijs van 80 euro..
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik lees nu net dat de prijzen weer aangepast zijn,goedkoper geworden 89 ex btw voor de achterste steun van een CVT bak en B18U motor