Volvo 460

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
CHJ
Starter

Goedendag,

Sinds een paar weken ben ik in het trotse bezit van een puntgave 96'er Volvo 460 met slechts ongeveer 143.xxx op de teller. Een koning op de weg voelde ik me. Wat is het toch heerlijk om met deze slee rond te cruisen. Echter, amper vier weken later sloeg het noodlot toe. Door de gladheid raakte ik de macht over het stuur kwijt. Dat zorgde ervoor dat ik met een vaartje van 70 km/u tegen een boom tot stilstand kwam. Deze gaf helaas niet mee, en dat heeft de Volvo moeten bekopen. Daar gaat zijn puntgave staat, daar gaat mijn trots.

Afbeelding
Afbeelding

Ik mankeer niets, op een beetje spierpijn van de klap na. Mijn gezondheid was op dat moment echter even het laatste waar ik mij om bekommerde. Mijn autootje lag in de kreukels. Ondanks de schade ben ik toch nog een flink eind naar huis komen rijden. Wat mij betreft heeft Volvo zich bewezen op dit vlak. Misschien had een BMW of een Zastava hetzelfde weten te presteren, maar het is wel een fijne gedachte om ervan uit te gaan dat dit slechts met een Volvo kan.

Nu mijn vraag; is er een beetje markt met deze auto? De lokale sloop wilde er niet meer dan een paar tientjes voor geven, een bedrag vergelijkbaar met mijn vorige auto (een Swift Sedan uit 1991, gezegend met elektrische spiegels en een lekke koppakking).

Groet.
Kootje
3rd Gear member

Zonde van je trots! Maar gelukkig dat je zelf niks hebt.

Ik zou de auto op Marktplaats zetten en in zijn geheel of voor onderdelen aanbieden. Heb wel eens een 440 gestript en in onderdelen verkocht en dat leverde mij meer op dan de auto me gekost had (ook al had ik 'm voor een schijntje gekocht).
nielo
3rd Gear member

Als het alleen die scherm is kan je die met gemak zelf vervangen nog.
En de motorkap en deur.
of is de rest ook ontzet?:(
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
Baais
2nd Gear member

CHJ schreef:De lokale sloop wilde er niet meer dan een paar tientjes voor geven.
Dat doen ze tegenwoordig bijna allemaal. Laten we zo zeggen: je velgen zijn al meer waard!

Lelijke klap zo te zien. Het herstel hoef niet duur te zijn, maar dan moet het wel vakkundig gebeuren. Alleen het plaatwerk is al een hele klus. Er zijn echter genoeg onderdelen op de markt. Het is maar waarvoor je kiest. Ik zou hem ook in onderdelen aanbieden. Wie weet kom je nog een gelijkwaardig toestel tegen en dan heb je zo je eigen onderdelen 8)

Merk je iets aan het rijden?
Volvo 440 1.7GL '91 Kmstand 186000
Eigenaar sinds 14-01-2009
CHJ
Starter

Het geheel in onderdelen verkopen lijkt mij ook het verstandigst, maar we hebben weinig zin om van ons erf een autosloperij te maken. Bovendien hebben wij de ruimte niet om zo'n ongebruikte auto te stallen, dus helaas zal dat niet gaan.

De toekomst voor deze 460 had er rooskleurig uit gezien als het probleem inderdaad verholpen was met een nieuwe deur, spatbord en motorkap. De auto heeft echter zijn best gedaan om de boom als het ware te omarmen, wat ik kan afleiden van een knik in het dak en een linker-voorscherm die ook lichtelijk ontzet is.

Het stuur moet ik een kwartslag gedraaid houden om rechtuit te rijden, dus het stuurhuis werd ook getrakteerd op een flinke opdonder. Ik hoor ook een vervelend schuivend geluid, wat wellicht kan duiden op een rechterwiel die niet meer parallel staat met de lijn van de auto en hierdoor iets raakt. De motor reageert verder als vanouds; starten en lopen.

P.S. De auto staat overigens al tentoon op ZeelandNet en Speurders. Misschien is Marktplaats inderdaad een logische toevoeging...
Baais
2nd Gear member

Erg jammer..

Succes iig!
bartdep
2nd Gear member

Wat je het beste kan doen is idd in onderdelen verkopen. Als ik jou was zou ik zelf de velgen, lichten, spoiler, interieur e.d. eruit halen. Die ben je het snelst kwijt. Kun je nog een paar honderd euro voor krijgen. De rest van de auto naar de sloop brengen.
Baais
2nd Gear member

Accu, spiegels en eventueel dash: Klokwerk en schakelaars..
nielo
3rd Gear member

radiateur,stappenmotor.
Volvo 480 turbo paris blue 93.
Volvo 460 1.8i 95 Luxury-Line( RIP)
lesterh2
2nd Gear member

Jammer jammer jammer!

Zoals al eerder gezegd, een aantal onderdelen raak je snel kwijt via marktplaats. Koplampen, velgen + banden, en spoiler leveren je sowieso al een paar honderd op.

Een leuke aanbetaling op je volgende 460 :)
Afbeelding
Volvo 460 2.0 '95 -satnav, pictor velgen, spoiler, half leder, 4x schijfrem, 2x tweeter 4x standaard 1x Pioneer TS-WX205-, 1x pioneer 6800mp
Foto's Project
wensel
2nd Gear member

Zonde man.....

Ik heb je wel een pm gestuurd voor enventuele overnamen van wat spulletjes
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”