Sinds een paar weken ben ik in het trotse bezit van een puntgave 96'er Volvo 460 met slechts ongeveer 143.xxx op de teller. Een koning op de weg voelde ik me. Wat is het toch heerlijk om met deze slee rond te cruisen. Echter, amper vier weken later sloeg het noodlot toe. Door de gladheid raakte ik de macht over het stuur kwijt. Dat zorgde ervoor dat ik met een vaartje van 70 km/u tegen een boom tot stilstand kwam. Deze gaf helaas niet mee, en dat heeft de Volvo moeten bekopen. Daar gaat zijn puntgave staat, daar gaat mijn trots.

Ik mankeer niets, op een beetje spierpijn van de klap na. Mijn gezondheid was op dat moment echter even het laatste waar ik mij om bekommerde. Mijn autootje lag in de kreukels. Ondanks de schade ben ik toch nog een flink eind naar huis komen rijden. Wat mij betreft heeft Volvo zich bewezen op dit vlak. Misschien had een BMW of een Zastava hetzelfde weten te presteren, maar het is wel een fijne gedachte om ervan uit te gaan dat dit slechts met een Volvo kan.
Nu mijn vraag; is er een beetje markt met deze auto? De lokale sloop wilde er niet meer dan een paar tientjes voor geven, een bedrag vergelijkbaar met mijn vorige auto (een Swift Sedan uit 1991, gezegend met elektrische spiegels en een lekke koppakking).
Groet.