Uitvallen van D5 a.g.v. probleem electrisch circuit.

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
FrankvM
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.02.2009 - 21:32

Alsof de stroom steeds onderbroken wordt. Het duurt van een fractie van een seconde tot een halve minuut. Op het dahboard gaat er van alles aan en uit, de toeren teller schiet steeds naar nul en weer terug. Daarna rijdt de auto weer of er niets aan de hand was, alleen de cruise control doet het dan enige tijd niet meer.
Het betreft een D5 V70 uit 2002. km 227000
Bij uitlezing van de computer zijn er geen fout meldingen. Ook bij de storingsoverzichten van Volvo-Nederland is dit probleem onbekend.
Gebruikersavatar
Trucker
6th Gear member
Berichten: 4577
Lid geworden op: 11.02.2007 - 23:15
Contacteer:

Hoi Frank
Bij mijn vorige auto (V70 170pk van 2002) heb ik dat pobleem ook één keer gehad
Wat het pobleem geweest is kon mijn dealer ook niet zeggen , de peugeot van mijn vriendin had ook dat probleem
maar daar kon men ook geen andere oplossing geven dan de sleutel er uithalen en weer opnieuw starten
een soort van reset van het systeem.
succes
Gr Trucker

Volvo V40 D2 R-Design

Volvo C30 2.0 Momentum R-Design
Volvo V70,
Volvo V40,
Volvo 340 GL,
Golf diesel,
Dutsun sunny 120Y,
Mazda 818,
Mazda 1300
Gast

Kan zitten in de stekker verbinding naar je dashboard of mogelijk iets in deze richting:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12875
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat probleem is bekend er is een topic over4 dit probleem met de oplossing,even zoeken dus.
Het probleem is de processor in de tellerunit..
Er is een bedrijf die ze repareerd,dat staat als het goed is bij het topic
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Zoek even op dim,zo heet dat onderdeel
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Vreemd dat ze bij Volvo zeggen dat dit probleem niet bekend is,er is zelfs een service bulletin van!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

http://www.verotronics.nl

Dit bedrijf repareed deze tellerunits voor een redelijke prijs
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Volgens mij stopt de auto er ook mee, of begrijp ik dat verkeerd? Als dit het geval is lijkt het me niet dat dit door de tellerunit wordt veroorzaakt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
FrankvM
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 02.02.2009 - 21:32

Iedereen hartelijk bedankt voor de reactie. Het helpt mij een stuk verder.Ik heb Verotronics gebeld, en het is niet de processor van de tellerunit (want dan zou de auto blijven doorrijden), maar vermoedelijk de semkast.
Frank
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

toen ik me d5 2002 kocht was er een slecht contact van de zekeringskast naar de boorcomputer, daar door stopte de motor er ook mee en gingen alle lampen op het dashboard branden.

is de grote stekker die naast de zekeringen zit (motorruimte) die het probleem veroorzaakte. ff loshalen en contactspray in spuiten. en weer vastzetten.

gr
marcel
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

marcelg schreef:toen ik me d5 2002 kocht was er een slecht contact van de zekeringskast naar de boorcomputer, daar door stopte de motor er ook mee en gingen alle lampen op het dashboard branden.

is de grote stekker die naast de zekeringen zit (motorruimte) die het probleem veroorzaakte. ff loshalen en contactspray in spuiten. en weer vastzetten.

gr
marcel
Heb weinig ervaring op dit gebied , maar ivm airbag storingen enz .
Zal dit wel op de juiste manier moeten gebeuren lijkt me , was het niet sleutel ik stand 2 , dan accu los???
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
bartv70
5th Gear member
Berichten: 1936
Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
Locatie: Duiven

Ramon&Ramon schreef: Vreemd dat ze bij Volvo zeggen dat dit probleem niet bekend is
???????Het is vreemder als ze een probleem erkennen.

Het is net als alle aggressie meldingen in het OV, het zijn er honderden per jaar, maar zolang je als bedrijf roept dat het incidenten zijn, wordt er niets aan gedaan.....zo makkelijk
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Gebruikersavatar
marcelg
4th Gear member
Berichten: 609
Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34

in de comp zal zeker foutmeldingen staan bij deze klacht, maar met contact uit zal het geen problemen geven.(tenminste bij mij)
schijnt dat er vocht onder de stekker kan komen vooral als jeje motorruimte afspuit of mer hoge druk door de grill.
waardoor contact minder wordt
V70 T5 assen schreef:
marcelg schreef:toen ik me d5 2002 kocht was er een slecht contact van de zekeringskast naar de boorcomputer, daar door stopte de motor er ook mee en gingen alle lampen op het dashboard branden.

is de grote stekker die naast de zekeringen zit (motorruimte) die het probleem veroorzaakte. ff loshalen en contactspray in spuiten. en weer vastzetten.

gr
marcel
Heb weinig ervaring op dit gebied , maar ivm airbag storingen enz .
Zal dit wel op de juiste manier moeten gebeuren lijkt me , was het niet sleutel ik stand 2 , dan accu los???
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”