Tijdens een vakantie in Duitsland eens andere benzine getankt dan `98 was
toen `95 (Sommige plekken in Duitsland is voor mij niet echt begrijpelijk wat
je nou precies tankt) Mijn t4 begon toen idd te pingelen. Met `98 of v-power heb ik dat nog niet gemerkt. Voor mij geen benzine meer van Gulf of Tango!!
Schijnt dat deze motoren er dan toch wel gevoelig voor zijn.
normaal 1:10 snelweg kan met gemak 1:12.5 meestal gewoon 1:10
Paar vraagjes T4
- T4Robert
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 20:19
- Locatie: Bovensmilde
Ik weet niet hoe jullie dat voor elkaar krijgen, maar op de 55 liter die ik in mijn t4 gooi (98 natuurlijk) haal ik ongeveer 500 km (soms 10 meer, soms 10 minder). 1:10 haal ik dus niet...
V40 T4
Ducati 916 Desmoquattro
En voor de vrouw een Toyo Starlet 1.3 XLI
- smokingman
- 4th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 00:29
- Locatie: Spijkenisse
Mijn vrouwtje rijdt ook meestal in die auto. 1 op 8 gemiddeld.
Zij heeft een hekel aan VW Gti'tjes
Zij heeft een hekel aan VW Gti'tjes

- Alex
- 2nd Gear member
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 18.04.2005 - 15:53
In de zomer zit ik tegen de 1:11, in de winter tussen 1:9 en de 1:10. Beide met flink wat korte stukjes. Vandaar ook in de winter duidelijk hoger, koude starts hakken en dan flink in 

2012 Volvo V40 T4 Summum
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
- T4Robert
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 20:19
- Locatie: Bovensmilde
Weinig stadskilometers, elke doordeweekse dag 2*35 kilometer naar mn werk op de snelweg.menjo schreef:Veel stadskilometers?
Maar ik heb m pas sinds eind oktober. Ik weet dus niet of het verbruik in de zomer omlaag gaat (Dan zit ik trouwens meestal op de Duc).
V40 T4
Ducati 916 Desmoquattro
En voor de vrouw een Toyo Starlet 1.3 XLI
- MathijsT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 19.02.2006 - 16:37
Zomer of winter scheelt veel...
Heb wel het idee dat mijn T4 nogal veel verbruikt. Nu in de winter gemiddeld 11,5L/100km geloof ik (tegen 1:8,5)... zonder overdreven veel stadsritjes en zonder hoge snelheden. In de zomer gaat dat wel iets onder de 10L (behalve caravan, da's 1 op 7,5)
Dit is trouwens wat autoweek opgeeft voor een 2000-2002 V40 T4:
verbruik binnen beb. kom 13,9 l/100km
verbruik buiten beb. kom 7,5 l/100km
verbruik gecombineerd 9,2 l/100km
En voor een 2002-2003 V40 T4:
verbruik binnen beb. kom 12,7 l/100km
verbruik buiten beb. kom 6,7 l/100km
verbruik gecombineerd 8,9 l/100km
Is er dan in 2002 iets veranderd aan de motor??
Heb wel het idee dat mijn T4 nogal veel verbruikt. Nu in de winter gemiddeld 11,5L/100km geloof ik (tegen 1:8,5)... zonder overdreven veel stadsritjes en zonder hoge snelheden. In de zomer gaat dat wel iets onder de 10L (behalve caravan, da's 1 op 7,5)
Dit is trouwens wat autoweek opgeeft voor een 2000-2002 V40 T4:
verbruik binnen beb. kom 13,9 l/100km
verbruik buiten beb. kom 7,5 l/100km
verbruik gecombineerd 9,2 l/100km
En voor een 2002-2003 V40 T4:
verbruik binnen beb. kom 12,7 l/100km
verbruik buiten beb. kom 6,7 l/100km
verbruik gecombineerd 8,9 l/100km
Is er dan in 2002 iets veranderd aan de motor??
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Vanaf 2000 (phase 2) hebben ze allemaal dezelfde motorcode: B4204T5
Ik heb tot nu toe ongeveer 1800 km gereden, met een verbruik van 1 op 10,9 (9,2l/100km, de boordcomputer zegt 8,8l/100km). Dat is veel snelweg en redelijk veel 90km-weg.
Ik heb tot nu toe ongeveer 1800 km gereden, met een verbruik van 1 op 10,9 (9,2l/100km, de boordcomputer zegt 8,8l/100km). Dat is veel snelweg en redelijk veel 90km-weg.
- MathijsT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 19.02.2006 - 16:37
Hm dat scheelt nogal in jouw voordeel...
Zijn er in de tussentijd misschien geen nieuwe injectiesystemen of nieuwe software gekomen?
Had laatst een rit in duitsland waarbij ik 150 km lang rond de 120kmh heb gereden en zo'n 100km lang rond de 170-180kmh.
Kwam uit op 12L/100km.
Tijdens 180 rijden stond hij rond de 20L/100km.
Dan is hardrijden niet alleen in nederland duur... maar het is zo leuk
Zijn er in de tussentijd misschien geen nieuwe injectiesystemen of nieuwe software gekomen?
Had laatst een rit in duitsland waarbij ik 150 km lang rond de 120kmh heb gereden en zo'n 100km lang rond de 170-180kmh.
Kwam uit op 12L/100km.
Tijdens 180 rijden stond hij rond de 20L/100km.
Dan is hardrijden niet alleen in nederland duur... maar het is zo leuk

- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Bij 160 staat mijn boordcomputer op 10,x / 100km, heb nog niet lange tijd op die snelheden gereden dus kan niet zeggen wat er dan met een hele tank gebeurt. Die van mij is trouwens uit 2001, dus zou dezelfde verbruikcijfers moeten hebben (als er al verschil is met die latere modellen).
- smokingman
- 4th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 00:29
- Locatie: Spijkenisse
Afgelopen weekend naar mijn ouders geweest. Die wonen aan de andere kant van het land. Zo'n 225 km hier vandaan. Op de heenreis heb ik me netjes aan de snelheid gehouden, want het was gewoon erg druk op de wegen. Resultaat was 7,8l /100km. Wat ik zeer netjes vind. Want als het druk is rem je vaak af en moet je dus ook weer vaak accelereren. Overigens zat er 95RON van een of andere witte pomp in de tank.
- MathijsT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 19.02.2006 - 16:37
Als ik echt EXTREEM mijn best doe, dat wil zeggen cruise control op 110 of 80km wegen, en bijna niet remmen maar gewoon altijd de auto uit laten lopen, geen stadsverkeer en altijd vroeg schakelen.... dan haal ik op zn best 8,3L/100km.
En dat op V-power, en banden flink opgepompt.
Vreemde verschillen... hij heeft rond 120000 gelopen maar dat moet ook niet echt uitmaken.
En dat op V-power, en banden flink opgepompt.
Vreemde verschillen... hij heeft rond 120000 gelopen maar dat moet ook niet echt uitmaken.
- T4Robert
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 18.12.2005 - 20:19
- Locatie: Bovensmilde
Hmmm, dan loopt die van mij waarschijnlijk wat minder zuinig.... Nog nooit onder de 10L/100km gezeten. Maar eigenlijk maakt me dat ook niet zo veel uit... Heb 'm per slot van rekening niet voor het zuinig rijden gekocht;)
V40 T4
Ducati 916 Desmoquattro
En voor de vrouw een Toyo Starlet 1.3 XLI
- smokingman
- 4th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: 15.01.2006 - 00:29
- Locatie: Spijkenisse
Haha, nee, daar heb ik hem ook niet voor gekocht. Maar ik vind het wel meevallen het verbruik. Vorig jaar naar Italie, gem 9,3l/100km. En we zijn via de Brennerpas gegaan. Dan ga je dus door Duitsland heen. Reken maar dat daar waar het mocht en kon, redelijke snelheden gehaald zijn. 200+ dus.
gemiddeld zitten we aan de 11,5l/100km schat ik. Dat komt vooral omdat mijn vrouwtje er meestal kortere stukken mee rijdt.
Oja en ik tank dus altijd bij een witte pomp en dan 95RON.
Zou het misschien een 1800GDI zijn? Nee, volgens de RDW niet.
gemiddeld zitten we aan de 11,5l/100km schat ik. Dat komt vooral omdat mijn vrouwtje er meestal kortere stukken mee rijdt.
Oja en ik tank dus altijd bij een witte pomp en dan 95RON.
Zou het misschien een 1800GDI zijn? Nee, volgens de RDW niet.

- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Weer een tank leeg gereden: 1 op 11,5! Nog 2 tanks en ik rij net zo zuinig als met de 1.8 
Helemaal niet bijzonder rustig aan gedaan trouwens. Dit was wel de eerste volledige tank met m'n nieuwe luchtfilter. En het valt me op dat ik met deze auto helemaal de cruise control niet wil gebruiken.

Helemaal niet bijzonder rustig aan gedaan trouwens. Dit was wel de eerste volledige tank met m'n nieuwe luchtfilter. En het valt me op dat ik met deze auto helemaal de cruise control niet wil gebruiken.
- Alex
- 2nd Gear member
- Berichten: 228
- Lid geworden op: 18.04.2005 - 15:53
Netjes hoor, dat red ik niet echt in deze tijd van het jaar 
Hoezo gebruik je je CC niet dan? Ik vind het juist ideaal rijden
Even heel wat anders trouwens. Ik hoorde dat in Duitsland winterbanden (in de winter) verplicht zijn, en vanaf 1 april ook voor touristen of mensen die op doorreis zijn. Weet jij of dat klopt? Dat zou voor een hoop Nederlanders die volgend seizoen op wintersport gaan toch lastig worden

Hoezo gebruik je je CC niet dan? Ik vind het juist ideaal rijden

Even heel wat anders trouwens. Ik hoorde dat in Duitsland winterbanden (in de winter) verplicht zijn, en vanaf 1 april ook voor touristen of mensen die op doorreis zijn. Weet jij of dat klopt? Dat zou voor een hoop Nederlanders die volgend seizoen op wintersport gaan toch lastig worden

2012 Volvo V40 T4 Summum
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Het enige wat ik hiervan gehoord heb is dat ze winterbanden verplicht willen gaan stellen voor duitsers, volgens mij is dat dus nog niet zo. Het fijne weet ik er niet van. Er is me hier nog geen enkele auto opgevallen die geen winterbanden heeft (zou ook wel erg dom zijn).
En cruisecontrol is wel fijn als je op een vlakke weg rijdt of op een redelijk lege weg, maar als het wat heuvelachtig is rijdt er verder helemaal niemand met constante snelheid. Daarnaast is het met deze auto erg lekker om even snel bij een stoplicht een langzame auto voorbij te gaan (kan natuurlijk ook wel met de cruisecontrol aan), weg wordt dan eventjes tweebaans.
En cruisecontrol is wel fijn als je op een vlakke weg rijdt of op een redelijk lege weg, maar als het wat heuvelachtig is rijdt er verder helemaal niemand met constante snelheid. Daarnaast is het met deze auto erg lekker om even snel bij een stoplicht een langzame auto voorbij te gaan (kan natuurlijk ook wel met de cruisecontrol aan), weg wordt dan eventjes tweebaans.