Diesel of LPG, de eeuwige discussie

De plaats om te praten over de voor- en nadelen van benzine, diesel en gas als brandstof.
"Gas is om op te koken" en "Diesel is voor tractoren"
Maar ook over alle andere noodzakelijke olieën voor de auto. Voor bi-fuelrijders is er een aparte rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

als ie het doet ja
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

+++t blijft behelpen+++ schreef:als ie het doet ja
je bent me net voor :evil:
Gebruikersavatar
marissen
3rd Gear member
Berichten: 355
Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
Locatie: Bergentheim

+++t blijft behelpen+++ schreef:als ie het doet ja

je bent me net voor

:mrgreen: Tuurlijk.... 't is toch een echte Volvo??!!! :mrgreen:
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Daarom juist...
Daar gaat een deel van deze topic ook over... echte Volvo´s op gas die het ineens niet meer doen..
Volvo for life
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

bart simpson schreef:
+++t blijft behelpen+++ schreef:als ie het doet ja
je bent me net voor :evil:
geen enkele auto (allen lpg) heeft me op 24 jaar 1x in de steek gelaten.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

was jij dat...
:D
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

+++t blijft behelpen+++ schreef:was jij dat...
:D
daar was toch een documentaire over gemaakt?
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

bart simpson schreef:
+++t blijft behelpen+++ schreef:was jij dat...
:D
daar was toch een documantaire over gemaakt?
ging zekers over die mensen die zelf gingen prutsen aan hun installaties om nog wat kosten te drukken?.

:roll:
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

nee... goede tijden slechte tijden
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

+++t blijft behelpen+++ schreef:nee... goede tijden slechte tijden
de goede tijd was alleen de titelrol... :lol:
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

verleden tijd...

nu maar weer kappen met hakken.
:arrow: :wink:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Ludo
6th Gear member
Berichten: 3026
Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45

Ludo schreef:ging zekers over die mensen die zelf gingen prutsen aan hun installaties om nog wat kosten te drukken?.
+++t blijft behelpen+++ schreef:nee... goede tijden slechte tijden
zeggen we nu niet hetzelfde?.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

:D :lol: :D :lol: :signlol:
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
smash
1st Gear member
Berichten: 45
Lid geworden op: 03.10.2005 - 20:11
Locatie: noordwolde

Ik zweer zelf bij diesel, ik heb twee zwagers die alle twee LPG hebben gehad en alle 2 hebben ze ellende ermee gehad.
Mijn ene zwager heeft nu een diesel de andere heeft de complete gas installatie eruit laten halen. en rijdt weer benzine.
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

smash schreef: Mijn ene zwager heeft nu een diesel de andere heeft de complete gas installatie eruit laten halen. en rijdt weer benzine.
Meestal heb je gas omdat je voldoende kilometers maakt, maar als je een echte kapitalist bent....
Mijn vader is ook zo iemand; max. 80.000km/jr op benzine. Maja dan wel met een tankpas :lol:

Ik heb nu mijn eerste auto op gas, maar totaal zonder noemenswaardige problemen. Mijn vader heeft nu zijn eerste auto sinds 1978 weer op benzine(in de v90 204pk was in '97 geen gas te leveren) en hij had met zijn (dus voorgaande) gasauto ook wat meer problemen omdat dit conventionele installaties betrof. Vaak een bevroren verdamper of zoiets. Maar met de huidige gasinstallaties zijn er nauwelijks nog problemen voor zover ik weet.

Het blijft volgens mij een persoonlijke kwestie of je nu LPG of diesel rijdt...
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

v40pokemon schreef:Maar met de huidige gasinstallaties zijn er nauwelijks nog problemen voor zover ik weet.
Heb je de rest van het forum niet gelezen? Juist met die nieuwe installaties en nieuwe motoren zijn problemen. VOLVO-levert zelf i.i.g. geen LPG meer. (en ondersteunt ook achteraf inbouw niet meer)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

V480-V40 schreef:[quote="v40pokemon]Maar met de huidige gasinstallaties zijn er nauwelijks nog problemen voor zover ik weet.[/quote]

[quote="V480-V40"]Heb je de rest van het forum niet gelezen? Juist met die nieuwe installaties en nieuwe motoren zijn problemen. VOLVO-levert zelf i.i.g. geen LPG meer. (en ondersteunt ook achteraf inbouw niet meer)
Toch wel. Ik dacht dat het nog wel meeviel (volgens de enthousiaste berichten uit de omgeving), maar daar vergis ik me dan dus in...
S80 2.9 LPI Aut 1998 453K
850 T5-R 1995 341k
340 1.4 Winner hand-4 1985 143k
Gast

Heb je de rest van het forum niet gelezen? Juist met die nieuwe installaties en nieuwe motoren zijn problemen. VOLVO-levert zelf i.i.g. geen LPG meer. (en ondersteunt ook achteraf inbouw niet meer)
Sorry klets.
Volvo levert nog steeds BiFuel alleen aardgas, kun je helaas (nog) op weinig plaatsen tanken.
Voor de kleppen hoef je niet bang te zijn, is een kwestie van onderhoud.

En achteraf inbouw, valt ook wel mee, (allemaal bangmakerij) zeker als je gebruik maakt van Flashlube. Zie:
http://www.lpginbouw.nl/flashlube.htm
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

AlexV70 schreef:Sorry klets.
Volvo levert nog steeds BiFuel alleen aardgas, kun je helaas (nog) op weinig plaatsen tanken.
Voor de kleppen hoef je niet bang te zijn, is een kwestie van onderhoud.
En achteraf inbouw, valt ook wel mee, (allemaal bangmakerij) zeker als je gebruik maakt van Flashlube.
Wat voor belang zou iemand er bij hebben om een ander bang te maken met achteraf gasinbouw? er zijn zekere nadelen aan en die worden hier af en toe belicht.
Bi-fuel CNG heeft met zijn 70ltr gastank de verpletterende actieradius van zo'n 250km, op vakantie gaan wordt wat, het is het net niet helemaal dus.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20762
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

AlexV70 schreef:
Heb je de rest van het forum niet gelezen? Juist met die nieuwe installaties en nieuwe motoren zijn problemen. VOLVO-levert zelf i.i.g. geen LPG meer. (en ondersteunt ook achteraf inbouw niet meer)
Sorry klets.
Volvo levert nog steeds BiFuel alleen aardgas, kun je helaas (nog) op weinig plaatsen tanken.
Voor de kleppen hoef je niet bang te zijn, is een kwestie van onderhoud.

En achteraf inbouw, valt ook wel mee, (allemaal bangmakerij) zeker als je gebruik maakt van Flashlube. Zie:
http://www.lpginbouw.nl/flashlube.htm
Geen klets. Bi-fuel is, is in Nederland, niet meer leverbaar voor LPG. Alleen op speciale bestelling is inderdaad nog de CNG versie te verkrijgen, maar dan ook alleen op speciale bestelling. Dus hoezo klets. :evil: :evil:
VOLVO wil nu zo snel mogelijk over op bio-ethanol. Dus zal (helaas) het LPG-spoor, mede gedwongen door de elektronica, verlaten.

En ik maak niemand bang. Ik vertel alleen de waarheid als ik zeg dat VOLVO achteraf LPG niet meer ondersteunt. De garantie zal via de LPG-inbouwer geregeld moeten worden.

Dat ik toevallig diesel rij wil nog niet zeggen dat ik mensen bang wil maken om op LPG te gaan rijden. Nu denk je toch wel heel slecht van mij. Ik beperk mij tot de feiten.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “Over alle vloeistoffen”