Ik vraag me af of ik de enige ben die het mateloos irritant vindt dat ik elke keer als ik in de auto stap ik eerst op het knopje van de cruise control moet drukken voordat ik de cruise control kan instellen.
Zou er niet een mogelijkheid/instelling zijn waardoor de cruise control altijd automatisch aan staat en je dus alleen met de + of - de snelheid nog in hoeft te stellen.
Ik zie het nut van die extra handeling van het aanzetten niet echt. Iets met veiligheid waarschijnlijk?
Cruise Control automatisch altijd aan
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Als jij je cruise aan laat maakt ie het geheugen niet leeg. Als die dus nog op 150 km/h staat en je rijdt een wagen met 200pk & automaat, moet je zien wat ie doet als je per ongeluk op resume drukt. Niet zo veilig in de stad met druk verkeer enzo. Je zult er wel op tijd bij zijn als je t beseft wat er gebeurd maar toch... Iets anders kan ik zo snel niet verzinnen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- trompetje
- 5th Gear member
- Berichten: 1023
- Lid geworden op: 07.07.2006 - 09:40
- Locatie: Oostelijk Westfriesland
- Contacteer:
Dan wordt je binnen de kortste keren "Marco Bakker" genoemd, en daar wil Volvo je voor behoeden........ :oops:FrankS60 schreef:Als jij je cruise aan laat maakt ie het geheugen niet leeg. Als die dus nog op 150 km/h staat en je rijdt een wagen met 200pk & automaat, moet je zien wat ie doet als je per ongeluk op resume drukt. Niet zo veilig in de stad met druk verkeer enzo. Je zult er wel op tijd bij zijn als je t beseft wat er gebeurd maar toch... Iets anders kan ik zo snel niet verzinnen.
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Wat een onzin! Bij VW is de cruise-control gewoon met een schuifknopje aan- en uit te zetten. En ik ben nog nooit met Marco Bakker geassocieerd. Dus wat dat betreft ben ik het met Dexter eens dat het erg irritant is. Een oplossing heb ik er helaas niet voor.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Dexter
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 21:05
- Locatie: Kollum
Daar heb je wel gelijk in, maar als ik nu in de stad rijd heb ik de cruise control ook nog wel eens ingesteld staan op 100 km/h. Het maakt volgens mij dus niet uit of je de cruise control eerst moet aanzetten of niet. Beide keren kun je een soortgelijke situatie krijgen wat jij beschrijft.FrankS60 schreef:Als jij je cruise aan laat maakt ie het geheugen niet leeg. Als die dus nog op 150 km/h staat en je rijdt een wagen met 200pk & automaat, moet je zien wat ie doet als je per ongeluk op resume drukt. Niet zo veilig in de stad met druk verkeer enzo. Je zult er wel op tijd bij zijn als je t beseft wat er gebeurd maar toch... Iets anders kan ik zo snel niet verzinnen.
Verder zou ik het ook geen probleem vinden als je ingestelde snelheid weer gewist zou worden zodra je de auto van het contact gehaald hebt.
Ik zie gewoon het nut van die extra handeling van het aanzetten niet echt in.
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Bij mij staat ie altijd op AAN als de auto wederom gestart is, dus het kan softwarematig ingesteld worden.
Verder is het onwaar te denken dat het veiliger zou zijn om hem elke keer helemaal uit te schakelen. Mijn 204pk gaan écht niet als een razende tekeer als ik in de stad per ongeluk op die Resume-knop druk. Daar neemt ie effe de tijd voor, vooral bij lagere snelheden. Tijd zat om in te grijpen.
Behalve natuurlijk als je teveel alcohol op hebt, om bij het Marco Bakker-voorbeeld te blijven...
Overigens wordt de laatst ingestelde snelheid altijd gewist als je de auto uitzet (ook al blijft de CrCr op AAN staan), dus bovenvermelde onheilsstories blijven uit.
Verder is het onwaar te denken dat het veiliger zou zijn om hem elke keer helemaal uit te schakelen. Mijn 204pk gaan écht niet als een razende tekeer als ik in de stad per ongeluk op die Resume-knop druk. Daar neemt ie effe de tijd voor, vooral bij lagere snelheden. Tijd zat om in te grijpen.
Behalve natuurlijk als je teveel alcohol op hebt, om bij het Marco Bakker-voorbeeld te blijven...
Overigens wordt de laatst ingestelde snelheid altijd gewist als je de auto uitzet (ook al blijft de CrCr op AAN staan), dus bovenvermelde onheilsstories blijven uit.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Dexter
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 21:05
- Locatie: Kollum
Kijk, het kan dus welBattlecruiser S80 schreef:Bij mij staat ie altijd op AAN als de auto wederom gestart is, dus het kan softwarematig ingesteld worden.
Verder is het onwaar te denken dat het veiliger zou zijn om hem elke keer helemaal uit te schakelen. Mijn 204pk gaan écht niet als een razende tekeer als ik in de stad per ongeluk op die Resume-knop druk. Daar neemt ie effe de tijd voor, vooral bij lagere snelheden. Tijd zat om in te grijpen.
Behalve natuurlijk als je teveel alcohol op hebt, om bij het Marco Bakker-voorbeeld te blijven...
Overigens wordt de laatst ingestelde snelheid altijd gewist als je de auto uitzet (ook al blijft de CrCr op AAN staan), dus bovenvermelde onheilsstories blijven uit.

Zoals jij het hebt, Battlecruiser S80, wil ik het ook precies hebben.
Was dit zo al standaard bij jou of heb je dit laten instellen bij de dealer?
Ik neem trouwens aan dat als het bij de S80 kan het ook mogelijk moet zijn bij de S60?
Zo verschillend zullen de softwaremogelijkheden en instelling niet zijn toch?
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
waar je je al niet aan kunt ergeren ... je hebt blijkbaar kleine handen want ik druk in 1 beweging de aan/uit knop in en daarna direct de + - om de snelheid te zettenDexter schreef:Ik vraag me af of ik de enige ben die het mateloos irritant vindt
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het is net zo dom als ware het dat je je ruitenwissers eerst moet inschakelen alvorens je ze kunt activeren. Je stoelverwarming blijft toch ook gewoon ingeschakeld na het afzetten van de motor. En je hoeft toch ook je radio niet aan te doen... Noem het gemakzucht...
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Ik noem het comfort.
Dexter: het was bij mij al zo toen ik de auto kocht, dus de vorige eigenaar moet het hebben laten instellen.
Dexter: het was bij mij al zo toen ik de auto kocht, dus de vorige eigenaar moet het hebben laten instellen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- s60magic
- 4th Gear member
- Berichten: 819
- Lid geworden op: 02.03.2008 - 11:08
- Locatie: Drenthe
Helemaal mee eens, wat een problemen allemaal.
liquid_force schreef:waar je je al niet aan kunt ergeren ... je hebt blijkbaar kleine handen want ik druk in 1 beweging de aan/uit knop in en daarna direct de + - om de snelheid te zettenDexter schreef:Ik vraag me af of ik de enige ben die het mateloos irritant vindt
- Dexter
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 21:05
- Locatie: Kollum
Kijk, dit is ook precies wat ik ook bedoel.Oceanracer schreef:Het is net zo dom als ware het dat je je ruitenwissers eerst moet inschakelen alvorens je ze kunt activeren. Je stoelverwarming blijft toch ook gewoon ingeschakeld na het afzetten van de motor. En je hoeft toch ook je radio niet aan te doen... Noem het gemakzucht...
Het is ook niet echt een probleem natuurlijk en het is ook een kleine handeling. Waar maak ik me ook druk om. ::?
Maar ik snap gewoon echt het nut er niet van. Alles kun je aanzetten/bedienen met 1 druk of beweging behalve de cruise control.
Die moet je 2x aan zetten.
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
- Dexter
- 2nd Gear member
- Berichten: 210
- Lid geworden op: 20.02.2008 - 21:05
- Locatie: Kollum
Oke bedankt voor je antwoord Battlecruiser S80. Een ritje naar de dealer zou dus dit "probleem" kunnen oplossen.Battlecruiser S80 schreef:
Dexter: het was bij mij al zo toen ik de auto kocht, dus de vorige eigenaar moet het hebben laten instellen.
Volvo V60 T8 R-Design MY 2020
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
Volvo V60 D4 GT8 Momentum MY 2015
Volvo S60 2.4D, 198 pK, zwart, bj.:08-2002
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Of van tevoren even bellen 

S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 198
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 17:50
- Locatie: Leeuwarden
VW? Wat dacht je van de S40/V40 classic en de S70/V70 classic. Zelfde als VW.Oceanracer schreef:Wat een onzin! Bij VW is de cruise-control gewoon met een schuifknopje aan- en uit te zetten. En ik ben nog nooit met Marco Bakker geassocieerd. Dus wat dat betreft ben ik het met Dexter eens dat het erg irritant is. Een oplossing heb ik er helaas niet voor.
Volvo 460 1.8i DL LPG 1993
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
Mitsubishi Carisma Royal Class 1.9TD (Help me!) 1998
Volvo 460 TD airco 1996
Volvo V40 1.9D PhaseII 2000
Volvo V70 2.5D Aut. bomvol 1999
Volvo S60 2.4 Intro Edition LPi 2001
VW Touran 1.9 TDI Athene 7-persoons 2004
VW Passat Variant 1.9 TDI Sportline 2004
Volvo V70 2.4D EditionII geartronic MY 2005
VW Passat Variant Sportline 1.6 TDI 2012 (leasebak)
Volvo V60 Ocean Race D3 2012
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 175
- Lid geworden op: 27.08.2007 - 16:44
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Ik ben hier ook benieuwd naar, vind het ook lastig.
Het gebeurt me regelmatig dat ik na een korte tankstop wegrijd en accelereer naar 120, op de plus druk, en als ik het gas loslaat er achter kom dat ik eerst m'n cruisecontrol weer aan moet zetten.
In de stad heb ik het zeker niet nodig, maar voor de langere ritten zou dit een welkome verbetering zijn.
Het gebeurt me regelmatig dat ik na een korte tankstop wegrijd en accelereer naar 120, op de plus druk, en als ik het gas loslaat er achter kom dat ik eerst m'n cruisecontrol weer aan moet zetten.
In de stad heb ik het zeker niet nodig, maar voor de langere ritten zou dit een welkome verbetering zijn.
S60 D5 Geartronic - 2004 - Black Saphire - Mobility - 17"; Almathea - Schuifdak - PDC - iMIV - Fasttech 200PK/420Nm
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Dexter,
Ben benieuwd of het kan! Laat je het hier even weten als je meer weet van de dealer??
Ben benieuwd of het kan! Laat je het hier even weten als je meer weet van de dealer??
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015