de meeste turbo's hoor je niet echt
alleen als je een ander luchtfilter plaats en dan een open luchtfilter recht op de inlaat van de turbo dus krijg je 2 luchtfilters
en de acturator beetje opruimen dat de klep wat meer open gaat
standaard gaat ie maar voor de helft tot 60% maar open
en natuurlijk de wastegate iets dichtdraaien anders heb je niets aan de extra druk
dan hoor je hem echt opspoelen dan
bij mijn oude auto (alfa romeo 164 2.0 v6 TB)
hoorde je hem zelfs op de 2 straten afstand opspoelen
soms kan je een turbo wel eens horen opspoelen bij standaard opstelling
maar dan allleen bij high pressure turbo's maar dan zit je al zo in de toeren dat je hem zelf bijna niet hoort
Turbo geluid
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 27.04.2008 - 17:58
- Locatie: zevenbergen
- sportfan27
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 11.02.2009 - 13:09
- Locatie: Rotterdam
-
- 4th Gear member
- Berichten: 678
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
- Locatie: Veenendaal
nope v-power is 97!arjen-440 schreef:Vpower is toch ook gewoon 95?
je moet er eens gewoon euro 98 in gooien?
european tuning chip dr in
open downpipe en kijken of je die turbo nog niet hoort
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
- sportfan27
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 11.02.2009 - 13:09
- Locatie: Rotterdam
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Een openluchtfilter is helemaal overbodig bij een turbo motor, je turbo blaaast gewoon de ingestelde druk!!! Dus dan maar beter een goed origineel luchtfilter ervoor!!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Dat is niet helemaal waar, de opspoelsnelheid van je turbo hangt samen met het gemak waarmee hij de lucht kan aanzuigen en de snelheid waarmee de uitlaatgassen er doorheen kunnen aan de andere kant. Een dikkere downpipe/uitlaat en een open luchtfilter hebben dus wel degelijk nut!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
De turbo's bij onze auto's hebben een behoorlijke overcapaciteit, dit blijkt ook wel uit het gemak waarmee de tuners de turbodruk omhoog kunnen brengen. Hooruit zal de reactie van de turbo IIIEEETSS langzamer zijn. Voor ons dus niet merkbaar.
Wel waar is dat de turbo zichzelf meer laat horen bij een openluchtfilter!
Wel waar is dat de turbo zichzelf meer laat horen bij een openluchtfilter!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Nou die 13G turbo op een 2.4T is nou niet echt om een gat van in de lucht te springen. Hij is vrij klein voor 2.4 liter en kan bovenin ook niet zoveel lucht geven als de motor kan hebben. De 16T turbo's op de T5 daarintegen zijn beter bemeten voor het motorblok. De turbo op de echte R's van dezelfde MY's zijn wat aan de grote kant maar kunnen daardoor wel zoveel pk's uit het blok persen. Ze spoelen echter wel merkbaar langzamer op dan een kleine (low pressure) turbo zoals van de 2.4T. Die komt lekker snel op toeren omdat die eigenlijk een turbinehuis heeft dat meer bij een motor van 1.8-2.0L past.
Rij maar met een standaard T5, pakt goed op rond de 2300 toeren ofzo. Een 2.4T al vanaf goed beneden de 2000.
Het feit dat de tuners er zo makkelijk meer uit kunnen pompen heeft niet zo zeer te maken met de eventuele overcapaciteit van de turbo an sich maar meer met de reserves die Volvo er fabrieksaf in willen hebben om een motor te bouwen die voldoet aan alle (milieu) eisen en daarbij betrouwbaar is.
Turbo's zijn vrijwel nooit limiting bij een standaard fabrieksblok omdat ze dan niet voldoende betrouwbaarheid kunnen waarborgen, ook nog na 250.000km. Pas bij tuning worden ze limiterend. Daarom heb je van 2.4T -> T5 -> R een steeds grotere turbo bij een min of meer gelijk onderblok!
Rij maar met een standaard T5, pakt goed op rond de 2300 toeren ofzo. Een 2.4T al vanaf goed beneden de 2000.
Het feit dat de tuners er zo makkelijk meer uit kunnen pompen heeft niet zo zeer te maken met de eventuele overcapaciteit van de turbo an sich maar meer met de reserves die Volvo er fabrieksaf in willen hebben om een motor te bouwen die voldoet aan alle (milieu) eisen en daarbij betrouwbaar is.
Turbo's zijn vrijwel nooit limiting bij een standaard fabrieksblok omdat ze dan niet voldoende betrouwbaarheid kunnen waarborgen, ook nog na 250.000km. Pas bij tuning worden ze limiterend. Daarom heb je van 2.4T -> T5 -> R een steeds grotere turbo bij een min of meer gelijk onderblok!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
volgens mij heeft een D5 geen dumpvalveReVo schreef:als ik het raam open gooi, hoor ik zelfs bij onze D5 een dump valve
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Hah nee geen enkele nieuwe volvo heeft echt een dumpvalve, alleen een recirculating valve. Zelfde idee, maar hij blaast af in het inlaatsysteem zodat de lucht die al langs de meter is gekomen niet verdwijnt uit het systeem. Dan snapt je motormanagement het namelijk niet meer.
Vandaar dat ze voor de nieuwere turbomotoren ook dumpvalves aanbieden met 75% recirc en 25% afblazen. Heb je wel het pssshht geluid van het afblazen en je motormanagement kan er nog enigszins mee omgaan.
Die recirc hoor je dan ook extra goed door een open luchtfilter omdat daar een veel openener traject zit dan met het normale filter dat door de bouw ervan meer geluid dempt.
Vandaar dat ze voor de nieuwere turbomotoren ook dumpvalves aanbieden met 75% recirc en 25% afblazen. Heb je wel het pssshht geluid van het afblazen en je motormanagement kan er nog enigszins mee omgaan.
Die recirc hoor je dan ook extra goed door een open luchtfilter omdat daar een veel openener traject zit dan met het normale filter dat door de bouw ervan meer geluid dempt.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Marc V70
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 30.01.2008 - 23:25
- Locatie: Someren
Ik meen af en toe ook iets te horen....niet te verwarren met de draaikolk in mijn tank...
V70RS400 2004, MTE software, TME RVS Downpipe en RVS uitlaat, Bell Intercooler, Garret GT3071 R1, 680cc injectors, Aquamist waterinjectie.
geperforeerde CTF remschijven met Yellow Stuff blokken, 400 PK++
geperforeerde CTF remschijven met Yellow Stuff blokken, 400 PK++
- RobbertC70
- 2nd Gear member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 25.06.2008 - 04:09
- Locatie: Breda
- Contacteer:
WhoeHaHa Marc (met meer dan 400 paarden)!
1998 C70 T-5 Automaat. MTE Performance. Black Gold!
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
this is the kind of car that gets more beautiful by the day
- volvo c70 t5
- 4th Gear member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 25.07.2009 - 12:19
heb nu een CDA filter dan hoor je de turbo pas lekker fluiten top.
- De_Duuc
- 2nd Gear member
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 17.08.2012 - 19:09
heb sinds een paar dagen een C70 conv. met 2.0T blok.
wat is nu wijsheid om te doen???
open K&N filter J/N
wel niet tunen J/N
standaardfilter vervangen door K/N..
helpppp
weet t ff niet meer
wat is nu wijsheid om te doen???
open K&N filter J/N
wel niet tunen J/N
standaardfilter vervangen door K/N..
helpppp
weet t ff niet meer
Volvo C70 Convertible 2.0T Turquoise (422), zwarte kap, grijs leren interieur, MY2000, Helios 16", RICA Tuning 210PK, 300Nm
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 16.11.2012 - 16:26
Mijn turbo hoor je heel subtiel vanaf 2300 toeren ongeveer, boven de 3900 hoor je het fluiten echt wel heel duidelijk
Volvo 850 2.3 T5 sedan +-300pk
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000
BMW 320i
Volvo 850 2.3 T5 estate
BMW 320i
BMW 318i
Volvo 850 2.3 T5 sedan 300pk
BMW 520i
Volvo S60 2.4T 2000
Volvo C70 2.4i sportsline 2000