whitehorsekart schreef:
Met hartelijke dank aan Bas voor z'n informatie en het meedenken!
You're welcome, en graag gedaan.
Mooie Estate, minpuntjes hou je toch...
tegen de tijd dat de pomp vervangen moet gaan worden, stuur me maar een berichtje.
Hoe je die teller fixt, weet ik niet, maar ik heb er nog twee liggen mocht het nog nodig zijn.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Het formulier voor het lidmaatschap van de 700 vereniging gaat vandaag op de bus. Ik hoop je in Gemert te treffen!
De auto staat bij Thom de Jong in Delden, die een gebruikte teller regelt, olie ververst en de remolie vernieuwt. Als dat een probleem geeft denk ik zeker aan je aanbod!
Dan een APK erop en rijden!!
En vervolgens maar hopen dat m'n vrouw het ook ziet zitten in het dagelijks gebruik zodat de V70 eruit kan, anders hebben we vier Volvo's en da's een beetje veel!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
Nee, dat ben ik wel met je eens, maar mijn ervaring is dat om het aan mijn vrouw uit te leggen........nogal moeilijk is.
De mijne is heel lief, maar ze denkt eigenlijk: je hebt er toch al één (of twee, of drie..) dus wat moet je dan met nóg één?
En ik heb er in een tijdsbestek van nog geen half jaar natuurlijk al twee bijgekocht. Als ik met één van de oudere wil rijden, moeten er eerst minimaal twee weggezet, da's ook niet zo handig.
Al die kleine 1/43 Volvootjes die ik heb vindt ze wel grappig.
Trouwens, die V70 is (zoals inmiddels op het forum wel bekend) niet bepaald een vriendje van me, dus het wordt uiteindelijk wel weer drie Volvo's.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
Nee, vóór de definitieve koop heb ik de auto met toestemming van de verkoper bij Thom de Jong in Delden (Volvo specialist) laten nakijken en daar zijn ook de kleppen gesteld. De APK was namelijk ook verlopen en de aircoriem lag eraf, dus ik vond dat mét nog de kapotte snelheidsmeter de eventuele bijkomende kosten iets beter in beeld moesten zijn.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
whitehorsekart schreef:......laten nakijken en daar zijn ook de kleppen gesteld.
Weet je dan ook wat de dikte was, van de plaatjes die erin gingen?
Kijk, een klepstelplaatje is via de dealer maar tot (wat was het 3,25mm?) te verkrijgen. Daarna is de kop volgens dealer norm afgeschreven.
Je moet dunnere hebben, om te zorgen dat het allemaal goed blijft gaan.
Via de dealer kan dat dus niet, maar , je raad het al.....? Juist. Alleen niet ik, maar ik weet wel wie je moet mailen om te zorgen dat die kop (naar schatting) een tonnetje meer aan kan.
Ik wil je op de sleuteldag best vertellen hoe dat zit, er staat ook iemand zijn kleppen te stellen, dus kun je én afkijken en kun je mooi zien hoe het zit.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Ik maakte me ook niet zo'n zorgen!
Ik wist dat er dunnere stelplaatjes zijn van een ander merk die wel gebruikt worden. Ik ben er nog niet ingedoken, maar als jij de antwoorden kunt verzorgen scheelt dat minimaal een hoop moeite!
Tot Gemert dus!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
Bij elke gereedschapsmakerij/stempelmakerij staat wel een vlakslijpbank, ik heb dat werk ook een aantal jaren gedaan, als er 0.01 af moet is dat geen probleem en het is een werkje wat in een minuutje is gedaan.
Even met de plaatjes en een lijstje met de juiste diktes naar zo'n bedrijf en het is zo gepiept, hoeft naar mijn idee weinig te kosten. (flesje wijn)
Als je je vrouw stuurt is een vriendelijke lach genoeg