Wil terug naar een 940

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

whitehorsekart schreef: Met hartelijke dank aan Bas voor z'n informatie en het meedenken!
You're welcome, en graag gedaan.
Mooie Estate, minpuntjes hou je toch...;-)

tegen de tijd dat de pomp vervangen moet gaan worden, stuur me maar een berichtje.
Hoe je die teller fixt, weet ik niet, maar ik heb er nog twee liggen mocht het nog nodig zijn.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Het formulier voor het lidmaatschap van de 700 vereniging gaat vandaag op de bus. Ik hoop je in Gemert te treffen!

De auto staat bij Thom de Jong in Delden, die een gebruikte teller regelt, olie ververst en de remolie vernieuwt. Als dat een probleem geeft denk ik zeker aan je aanbod!

Dan een APK erop en rijden!!

En vervolgens maar hopen dat m'n vrouw het ook ziet zitten in het dagelijks gebruik zodat de V70 eruit kan, anders hebben we vier Volvo's en da's een beetje veel!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
ArjanV
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
Locatie: Dronten
Contacteer:

Ik had ook oren naar deze 940, het is dat mijn Opel nog niet is verkocht anders had ik er nu misschien wel in gereden. :)

veel succes en plezier met de 940.
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Hoi Arjan!

Dank! Ik denk er een leuke 940 aan te hebben!.

Succes met je combi project en nogmaals dank voor je mooie website van regio Oost van de V44 vereniging!! :

http://www.vroost.nl/



.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

whitehorsekart schreef:.....anders hebben we vier Volvo's en da's een beetje veel!
Volvo's? Volvo's?
Volvo's kun je nooit genoeg hebben....

(was dat niet van AJ Kwak of zoiets....)
Tot in Gemert.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Nee, dat ben ik wel met je eens, maar mijn ervaring is dat om het aan mijn vrouw uit te leggen........nogal moeilijk is.
De mijne is heel lief, maar ze denkt eigenlijk: je hebt er toch al één (of twee, of drie..) dus wat moet je dan met nóg één?
En ik heb er in een tijdsbestek van nog geen half jaar natuurlijk al twee bijgekocht. Als ik met één van de oudere wil rijden, moeten er eerst minimaal twee weggezet, da's ook niet zo handig.

Al die kleine 1/43 Volvootjes die ik heb vindt ze wel grappig.
Trouwens, die V70 is (zoals inmiddels op het forum wel bekend) niet bepaald een vriendje van me, dus het wordt uiteindelijk wel weer drie Volvo's.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
ArjanV
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
Locatie: Dronten
Contacteer:

whitehorsekart schreef:Nadelen: cilinderkop gaat hooguit nog 15.000 - 20.000 km mee.
Hoe weet je dit, heeft de verkoper dit gemeld of heb je het op de een of andere manier gemeten? (compressie)

Nog bedankt voor het compliment i.v.m. de website :)
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Nee, vóór de definitieve koop heb ik de auto met toestemming van de verkoper bij Thom de Jong in Delden (Volvo specialist) laten nakijken en daar zijn ook de kleppen gesteld. De APK was namelijk ook verlopen en de aircoriem lag eraf, dus ik vond dat mét nog de kapotte snelheidsmeter de eventuele bijkomende kosten iets beter in beeld moesten zijn.
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

whitehorsekart schreef:......laten nakijken en daar zijn ook de kleppen gesteld.
Weet je dan ook wat de dikte was, van de plaatjes die erin gingen?

Kijk, een klepstelplaatje is via de dealer maar tot (wat was het 3,25mm?) te verkrijgen. Daarna is de kop volgens dealer norm afgeschreven.
Je moet dunnere hebben, om te zorgen dat het allemaal goed blijft gaan.
Via de dealer kan dat dus niet, maar , je raad het al.....? Juist. Alleen niet ik, maar ik weet wel wie je moet mailen om te zorgen dat die kop (naar schatting) een tonnetje meer aan kan.
Ik wil je op de sleuteldag best vertellen hoe dat zit, er staat ook iemand zijn kleppen te stellen, dus kun je én afkijken en kun je mooi zien hoe het zit.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Gebruikersavatar
whitehorsekart
5th Gear member
Berichten: 1654
Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530

Hé Bas!

Ik maakte me ook niet zo'n zorgen!
Ik wist dat er dunnere stelplaatjes zijn van een ander merk die wel gebruikt worden. Ik ben er nog niet ingedoken, maar als jij de antwoorden kunt verzorgen scheelt dat minimaal een hoop moeite!
Tot Gemert dus!
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110

BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
Gebruikersavatar
ArjanV
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
Locatie: Dronten
Contacteer:

Oké, duidelijk dat verklaart een hoop.

Kun je die stelplaatjes niet op een vlakslijpbank naar de juiste maat slijpen?
Scheelt een hoop gezoek, of ze moeten goed te krijgen zijn.
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

gaat meestal om 0.05 en 0.1 MM wat er af moet, lijkt me lastig goed te krijgen....
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
ArjanV
3rd Gear member
Berichten: 344
Lid geworden op: 19.03.2008 - 21:02
Locatie: Dronten
Contacteer:

Bij elke gereedschapsmakerij/stempelmakerij staat wel een vlakslijpbank, ik heb dat werk ook een aantal jaren gedaan, als er 0.01 af moet is dat geen probleem en het is een werkje wat in een minuutje is gedaan.
Even met de plaatjes en een lijstje met de juiste diktes naar zo'n bedrijf en het is zo gepiept, hoeft naar mijn idee weinig te kosten. (flesje wijn)
Als je je vrouw stuurt is een vriendelijke lach genoeg :)
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”