Hej allemaal,
Ik had gisteren een sportluchtfilter voor mijn V70 besteld maar toen ik even naar mijn garagebuddy was raade hij mij dit sterk af. Blijkbaar kan de luchtmassameter daar niet tegen en volgens hem gaan die 9 van de 10 keer gelijk kapot. Aangezien ik net een nieuwe LMM erin heb gezet wil ik dit natuurlijk ontwijken. Hebben jullie enige ervaringen hiermee? Als je de tuners moet geloven wordt het er alleen maar beter van en wordt het zelfs aangeraden bij stage 1/2 tuning? Het gaat hier om een openluchtfilter van BSR.
Heeft iemand suggesties?
// Hjalmar
BSR Sportluchtfilter [OPGELOST]
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als je het filter moet olieen, net als een K&N filter, dan moet je uitkijken niet teveel olie te gebruiken. Daar gaat idd de LMM van naar z'n grootje als er olie in komt. Verder kan het geen kwaad voor je LMM.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 21.05.2008 - 15:04
Heb al 7 jaar een open K&N sportfilter met bijbehorende behuizing van BSR!
Werkt prima tot hiertoe en is enkel een beetje luid als als je het gaspedaal brutaal lost!
Wat betreft het reinigen is het zeer eenvoudig, maar wel specifiek product gebruiken en zeker zuinig zijn met de olie die er op moet!!!
Naargelang het type motor kan je tot 10pk winnen
Werkt prima tot hiertoe en is enkel een beetje luid als als je het gaspedaal brutaal lost!
Wat betreft het reinigen is het zeer eenvoudig, maar wel specifiek product gebruiken en zeker zuinig zijn met de olie die er op moet!!!
Naargelang het type motor kan je tot 10pk winnen
V70 T5 2001 sportonderstel,BSR PPC tuning,321pk/460Nm,3";DP+race cat,open K&N filter BSR,boostcontroller,+3°nokkenas.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 06.06.2007 - 21:10
Zijn geen praatjes, heb al regelmatig dingen getest met auto's na modificaties zoals dit.
Je moet alleen wel bij de goede merken blijven. Meeste filter laten wel meer lucht door en dit soms ten koste van de werking van het filter, namelijk vuil tegen houden.
Je moet alleen wel bij de goede merken blijven. Meeste filter laten wel meer lucht door en dit soms ten koste van de werking van het filter, namelijk vuil tegen houden.
Volvo 480 turbo 1993 Boosted project / daily / opknapper /
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ik heb m erop zitten, van BSR, op een 2.4T. Ben er net mee op de bank geweest, standaard is 200 pk en 285Nm, heb nu 206pk en 296Nm. Dat win je er dus mee, en ook pakt ie sneller op bij gasgeven merkte ik.
Verder hoor je bij mij nu heel duidelijk de turbo afblazen in het aanzuigsysteem en komt dat geluid via de filter naar buiten. Ik vind het wel grappig, het is niet zo luid als een afblaasklep maar de auto-enthousiastelingen herkennen direct het geluid van een afblazende turbo.
Hij zit er nu iets van 6000 km op, ook naar de wintersport en totaal geen problemen mee gehad.
zelfedit: ik heb een filmpje van de S60 2.4T op de dyno, daar kun je horen wat ik bedoel met afblazen. Je hoort daar ook wat voor extra geluid je hebt bij het vol gas geven. Ik vind het persoonlijk wel mooi, als je hem helemaal open gooit hoor je een mooie diepe vroaaaap onder de kap vandaan. Als je normaal gas geeft hoor je het amper.
PM voor link naar filmpje!
Verder hoor je bij mij nu heel duidelijk de turbo afblazen in het aanzuigsysteem en komt dat geluid via de filter naar buiten. Ik vind het wel grappig, het is niet zo luid als een afblaasklep maar de auto-enthousiastelingen herkennen direct het geluid van een afblazende turbo.
Hij zit er nu iets van 6000 km op, ook naar de wintersport en totaal geen problemen mee gehad.
zelfedit: ik heb een filmpje van de S60 2.4T op de dyno, daar kun je horen wat ik bedoel met afblazen. Je hoort daar ook wat voor extra geluid je hebt bij het vol gas geven. Ik vind het persoonlijk wel mooi, als je hem helemaal open gooit hoor je een mooie diepe vroaaaap onder de kap vandaan. Als je normaal gas geeft hoor je het amper.
PM voor link naar filmpje!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 21.05.2008 - 15:04
Ik weet niet welke winst het bij mij gegeven heeft daar ik de andere onderdelen er samen opgezet heb!
Het antwoord van FrankS60 is wel duidelijk dacht ik!
Het antwoord van FrankS60 is wel duidelijk dacht ik!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V70 T5 2001 sportonderstel,BSR PPC tuning,321pk/460Nm,3";DP+race cat,open K&N filter BSR,boostcontroller,+3°nokkenas.
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Ja volgens mij een duidelijk verhaal
Ik heb het idee dat de gehele powercurve iets omhoog is gegaan, niet alleen de top. Verder moet je met die Dyno meting nog uit gaan van te warme lucht aanzuigen omdat de fan die erop staat niet dezelfde hoeveelheid wind veroorzaakt als rijden. Ik heb er wel eens een digitale thermometer bij gehad om te zien of er te warme lucht aan wordt gezogen, maar je zit hooguit 5 a 10 graden boven de buitenlucht temp als je niet te lang stil staat. Warmteschot dat er bij zit werkt dus prima.

Ik heb het idee dat de gehele powercurve iets omhoog is gegaan, niet alleen de top. Verder moet je met die Dyno meting nog uit gaan van te warme lucht aanzuigen omdat de fan die erop staat niet dezelfde hoeveelheid wind veroorzaakt als rijden. Ik heb er wel eens een digitale thermometer bij gehad om te zien of er te warme lucht aan wordt gezogen, maar je zit hooguit 5 a 10 graden boven de buitenlucht temp als je niet te lang stil staat. Warmteschot dat er bij zit werkt dus prima.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
standaard is idd 200pk/285Nm.FrankS60 schreef:Ik heb m erop zitten, van BSR, op een 2.4T. Ben er net mee op de bank geweest, standaard is 200 pk en 285Nm, heb nu 206pk en 296Nm. Dat win je er dus mee, en ook pakt ie sneller op bij gasgeven merkte ik.
maar is dat ook gemeten met een origineel filter?.
anders heb je geen vergelijk.
- Hjalmar
- 6th Gear member
- Berichten: 3360
- Lid geworden op: 17.08.2008 - 15:23
- Locatie: Stockholm
Bekijk de website van BSR eens die doen een test voor en na! Volgens hun is dit het resultaat standaard; 200PK/285Nm
http://en.bsr.se/products/t1547/
http://en.bsr.se/products/t1547/
Hjalmar
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Nou dit was mn 0-meting zeg maar voor tuning. Het lijkt me stug dat mn volvo er met 130.xxx km op de teller uit zichzelf pk's bij heeft gekregen, en de bank gaf relatief lage vermogens aan als ik de heren mag geloven die vaker op verschillende banken hebben gestaan met steeds dezelfde auto.
Ik ga er maar vanuit dat dit aan het filter te danken is, als jij daar extreem kritisch over wilt doen dan is het mij best.
Overigens, het mag duidelijk zijn dat het alleen maar positief kan zijn om een zo goed mogelijk airflow te hebben, en het mag ook duidelijk zijn dat een papieren filter met alle restrictors in de filterbox daar niet voor zorgt. Ergo, een andere filter win je wat mee en het wordt fabrieksaf niet gedaan voor geluids/milieu eisen en klantcomfort. Niet iedereen wil een brul onder de kap vandaan als het gas op de grond gaat.
Ik ga er maar vanuit dat dit aan het filter te danken is, als jij daar extreem kritisch over wilt doen dan is het mij best.
Overigens, het mag duidelijk zijn dat het alleen maar positief kan zijn om een zo goed mogelijk airflow te hebben, en het mag ook duidelijk zijn dat een papieren filter met alle restrictors in de filterbox daar niet voor zorgt. Ergo, een andere filter win je wat mee en het wordt fabrieksaf niet gedaan voor geluids/milieu eisen en klantcomfort. Niet iedereen wil een brul onder de kap vandaan als het gas op de grond gaat.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Daarbij, ik heb bij mn oude auto ook een dynorun gedaan zonder sportfilter, en daarna met, scheelde me 8,5 pk op een totaal van 146 na tuning. Heb de uitdraaien met de auto verkocht anders had ik ze nu nog online gezet.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40737
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Slotje op verzoek van TS
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70