S60 beurt - waarom eigenlijk zo prijzig ?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gesloten
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

bart simpson schreef:zonder gedetailleerde factuur kan NIEMAND hierover een gefundeerd oordeel geven, de opmerking "flessetrekkers" is derhalve tamelijk ongepast

En waar blijft die factuur nou !!!!!!!!!!! :smoker:
Gebruikersavatar
24AB2
3rd Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
Contacteer:

bart simpson schreef:@24AB2, je snapt wel wat ik bedoelde met het menuutje en de pricing ervan?
ja

heeft U zich al afgevraagd waarom een topic met dit onderwerp dergelijke heftige reacties teweeg brengt ?

gaat toch iets verkeerd in de communicatie tussen dealer en klant of schiet ik nu voorbij mijn doel ?

en als dat zo is : wie trekt er dan aan het kortste eindje ?
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Als de klant de moeite neemt om te vragen wat de beurt kost krijgt hij tot op de cent te horen wat het kost ,wat wil men nou nog meer?????
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ja er moet overal geld verdient worden, maar de manier waarop heh... En als je graag wilt dat je dealer er over een paar jaar nog is dan wil dat niet zeggen dat je hem moet sponsoren.

Als iemand graag geld in het water gooit, dan graag PM dan geef ik je mn bankrekeningnummer wel, kan ik je garanderen dat het in een Volvo terecht komt als je daar blij van wordt.

Ik denk dat we het hier maar bij moeten laten, dit gaat nergens meer heen. Dealers will be dealers en daar veranderen we niks aan door er op het forum over te posten. De meningen zijn wel duidelijk denk ik, laten we allemaal lekker doen waar we ons goed bij voelen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
24AB2
3rd Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
Contacteer:

hadico schreef:Als de klant de moeite neemt om te vragen wat de beurt kost krijgt hij tot op de cent te horen wat het kost ,wat wil men nou nog meer?????
is geheel correct
maar op mijn vervolg vraag wat er voor dat bedrag allemaal werd gedaan werd niet geantwoord

voor de goede orde : een bijzonder positieve ervaring

vrijdag voor de kerst kwam ik tot de ontdekking dat de asbouten los waren gelopen
vanaf mijn werk naar lokale volvo garage gereden ( waar ik nog nimmer eerder was geweest )
al het personeel /eigenaar etc zaten al aan de kersttafel ( was rond 16.00 )
deed mijn verhaal - 2 monteurs stonden op - bouten vastgezet - klaar
op mijn vraag : wat ben ik U verschuldigd werd geantwoord met :
niets service van de zaak , prettige kerstdagen gewenst

1 keer raden waar ik vanaf dat moment naar toe ga
en ja dan is het niet 123 interesant wanneer je soms voor iets meer betaald dan bij een ander
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

FrankS60 schreef:De meningen zijn wel duidelijk denk ik, laten we allemaal lekker doen waar we ons goed bij voelen.
Dat lijkt me nou een goed idee !

Je bepaald immers zelf ook of je naar de Aldi of naar Appie gaat. De keuze is aan de consument die bepaald hoeveel hij wil uitgeven aan een brood. En daarmee ook accepteerd dat het ene brood het andere niet is !
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Regel (bij ons dan)is dat de lijst (ook standaart van Volvo) met controlepunten in de auto word gedaan of bij afhalen word overhandigt hierop staan ook eventuele aandachtpunten zoals bv banden en remmen met hierbij een km stand waarop deze te controleren.
Uiteraard zijn er bedrijfjes die wel een beurtje kunnen uitvoeren tegen een lagere prijs blijft alleen de vraag met welke delen en smeermiddelen er dan gewerkt word aangezien dit veel mensen een worst is (beurt is een beurt)
navenant zal de discusie over de prijs altijd blijven bestaan .
Gebruikersavatar
Johan
5th Gear member
Berichten: 1402
Lid geworden op: 29.02.2008 - 07:15
Locatie: NH

Ik laat mijn onderhoud altijd bij de dealer doen omdat ik er een doosje Volvo Wilhelmina pepermunt bij krijg!
Kunnen we dat oeverloze gezemel over duur/goedkoop achterwege laten, is zooo simpel!

BMW 520D steptronic automaat, high executive, HiFi professional audio, sportstoelen etc. etc.
S60 2.5T Drivers Edition, Top line, Black Sapphire, Sportleder Light Sand, Premium Sound - IMIV, Geïntegr. Telefoon, Orpheus 17, MY2009.
S60 D5 Edition, black sapphire, nordborg light sand, electra 16, high performance audio MY2005.

Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

Volvopa schreef:Ik laat mijn onderhoud altijd bij de dealer doen omdat ik er een doosje Volvo Wilhelmina pepermunt bij krijg!
wow :) welke dealer is dat?
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

Volvopa schreef:Ik laat mijn onderhoud altijd bij de dealer doen omdat ik er een doosje Volvo Wilhelmina pepermunt bij krijg!
Kunnen we dat oeverloze gezemel over duur/goedkoop achterwege laten, is zooo simpel!
Overtreffende trap:
Mijn dealer haalt mijn auto op zondagavond op en geeft mij een andere redelijk nieuwe volvo mee, om deze weer na een dag (soms twee) weer op te halen wanneer hij mijn eigen auto terug brengt (gratis)!
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Conclusie: autorijden is leuk maar het kost wat :D
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
plim
4th Gear member
Berichten: 911
Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
Locatie: San Jose, California, USA

Carfreak schreef:Conclusie: autorijden is leuk maar het kost wat :D
Een leuke auto rijden kost nog meer ;-)
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Gebruikersavatar
Koidream
3rd Gear member
Berichten: 474
Lid geworden op: 22.01.2006 - 12:22
Locatie: Limburg

Het is toch simpel.
Als jij je wagen binnenbrengt voor een groot onderhoud, dan ga je akkoord met datgene wat de garagist verstaat onder een groot onderhoud (en hij zal het wel weten zeker).
Wil je dat er enkel olie, filters,... vervangen wordt, spreek dit dan op voorhand af. Als er dan dingen op je factuur staan waar jij niet naar gevraagd hebt. Betaal dat deel dan niet en vraag hiervoor een creditnota...
BMW 315
BMW 518
Daihatsu Rocky 2.8D
BMW 320i
BMW R100RT
Triumph Spitfire 1500
Rover 623 Si
BMW 518i
Alfa Romeo 156 1.9JTD
VOLVO S60 D5
Range Rover Evoque TD4
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3799
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

plim schreef:
Carfreak schreef:Conclusie: autorijden is leuk maar het kost wat :D
Een leuke auto rijden kost nog meer ;-)
en volvo rijden(en onderhouden)kost een godsvermogen :evil:
geen glans zonder wrijving
Gast

Ben schreef:Laten we de boel niet scheef trekken.
En nu ga ik even op mijn ondernemersstoel zitten.

Natuurlijk verdient een monteur niet wat er op de factuur staat.
De monteur krijgt z'n salaris en de rest is voor:
1 - de huur / hypotheek van het pand
2 - verwarming - verlichting
3 - aankleding showroom en kantoren
4 - investering in voorraad auto's (nieuw en gebruikt)
5 - investering in materialen en gereedschappen
6 - investering in voorraad
7 - salaris overig personeel
8 - overhead
etc etc. etc.

Een Volvo-'specialist' heeft vaak slechts een deel van deze kosten en kan daardoor ook z'n uurtarieven lager stellen.
Ik ben het toch niet helemaal met je eens.
Ook een Volvo-specialist heeft nagenoeg dezelfde werkplaats kosten.
Ik ben van mening dat iedere afdeling binnen een bedrijf in eerste instantie hun eigen broek op moeten houden.
In deze dus: showroom, werkplaats en magazijn.

Ik lees het hier wel vaker dat een Volvo-dealer zo duur is omdat ze zo'n duur pand hebben.
Ja, een mooie showroom, alles blits, maar daar moet je de verdiensten dan ook naar hebben.

Kosten van 1, 2, 7 en 8, zul je respectievelijk moeten verdelen onder showroom, magazijn en werkplaats.
Punt 3 hoort voornamelijk bij verkoop (uitzonderingen daar gelaten).
Punt 4 behoort onder verkoop.
Punt 5 is duidelijk werkplaats.
Punt 6 is duidelijk magazijn.

Nogmaals, de verkoop moet zijn eigen showroom kunnen bekostigen. Maar kunnen ze dat ook?
Wat gebeurt er veelal, alles wordt hoofdelijk omgeslagen.
Ik ben er van overtuigd dat het werkplaatstarief van een Volvo-dealer gelijk kan zijn aan elke Volvo-specialist.

Ik verwacht niet dat dit de komende tijd zal gebeuren.
De werkplaats zal nu wederom het autobedrijf moeten redden. :wink:
En dit heb ik vaker gezien.

Ik vraag mij af waarom een Volvo-monteur ongeveer € 95,- per uur moet kosten,
terwijl deze man blij mag zijn met een bedrag tussen de ± 9 en ± 13? euro per uur.
Volgens mij is de redelijkheid dan helemaal zoek.

Ik zal wel afgeschoten worden. :P
Maar ik heb er gestaan en vind dat de verantwoordelijkheid van een monteur slecht wordt gewaardeerd.
Gebruikersavatar
24AB2
3rd Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
Contacteer:

Koidream schreef:Het is toch simpel.
Als jij je wagen binnenbrengt voor een groot onderhoud, dan ga je akkoord met datgene wat de garagist verstaat onder een groot onderhoud (en hij zal het wel weten zeker).
Wil je dat er enkel olie, filters,... vervangen wordt, spreek dit dan op voorhand af. Als er dan dingen op je factuur staan waar jij niet naar gevraagd hebt. Betaal dat deel dan niet en vraag hiervoor een creditnota...
tjsa , was het maar zo simpel

prijsafspraak voor reparatie - was s'middags niet klaar want er moesten stelplaatjes in USA besteld worden - 2 weken later weer heengebracht - toen was de auto wel klaar - oh ja de prijs was verdrievoudigd en men was mij ook nog terwille geweest door een coulance regeling toe te passen - die hoeveelheid geld had ik op dat moment niet op zak - kan ik de sleutels krijgen om geld op te halen bij de bank ? - nee meneer - laat ik mijn rijbewijs hier - doen we niet meneer - kon ik nondeknetter 2 km lopen

wil je het nog gekker horen ?
familielid : remvloeistof vervangen - was iets verkeerd gegaan - gehele motor compartiment en onderkant motorkap onder de remvloeistof - werd hem 2 gulden in de hand gedrukt - kon hij zelf de boel schoonmaken

voor de goede orde : beide voorbeelden dezelfde officiële GM dealer

zie in je lijstje een spitfire 1500 - laat ik nu in het verleden dezelfde auto volledig gerestaureerd hebben
enige idee hoe dat toendertijd ging t.a.v. onderdelen ?
UK - centraal depot Duitsland - magazijn Nederland - dealer
dan kan het weleens gebeuren dat de afgesproken prijsopgave toch iets anders uitvalt
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 40474
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Zullen we het bij Volvo houden?
Dat is al ingewikkeld genoeg ;-)
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Gebruikersavatar
24AB2
3rd Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
Contacteer:

Ben schreef:Zullen we het bij Volvo houden?
Dat is al ingewikkeld genoeg ;-)
akkoord
het is tenslotte weekend en hoofdpijn moet je overhouden van de wellicht iets teveel genuttigde drank i.p.v. discussies op een forum :P
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33103
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Je moest eens weten wat er allemaal van betaald moet worden.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Dan moet je de rekening niet verhogen maar de kosten verlagen... Een ander kan het ook, waarom de dealer niet? Als de dealer maximaal 15% duurder zou zijn dan mn specialist dan bracht ik hem naar de dealer, maar de verschillen zijn te groot en niet te verdedigen.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”