Mijn Volvo 460 1.8 uit '96 gaat moeilijk in zn 1

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Caspervolvo460
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14.03.2009 - 07:54
Locatie: Leiden

Hallo iedereen,

Ik ben een trotse bezitter van een Volvo 460 1.8 uit 96 . Ik heb de auto nu ongeveer een jaar zonder problemen. Bij aanschaf van de Volvo ging hij al moeilijk in zn 1, dat ging destijds gepaard met een een piepend geluid. Het piepende geluid is inmiddels verdwenen alleen de versnelling gaat nog steeds moeilijk in 1.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ? En of je dit zelf zou kunnen verhelpen? Weet ook iemand of het raadzaam is om je koelvloeistof te verversen deze is namelijk in het reservoir al van diep bruine kleur?!

Alvast bedankt voor reacties!

Groet, Casper
Gebruikersavatar
EvolvE
5th Gear member
Berichten: 1092
Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
Locatie: Limbabwe

De schakelbusjes zullen waarschijnlijk versleten zijn.

Zijn vrij makkelijk te vervangen en te krijgen bij de Dealer.

KVS zou ik inderdaad eens verversen als ie helemaal bruin is...
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
Gebruikersavatar
marsm104
5th Gear member
Berichten: 1168
Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
Locatie: Harderwijk
Contacteer:

Ik ken het probleem, dat hij lastig in z'n twee wou... iets met syncro-nogwatte :)
Groeten, Rick Marsman
Afbeelding
Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Als je de pook los aanvoelt, hem alle kanten op kan bewegen in zijn vrij dan ligt het idd aan de schakelstang busjes. Er zitten er 3 in en in totaal kosten ze iets van €25 bij de dealer. Kan ook komen door een gescheurd achterste motorsteun rubber. Daardoor hangt je bak scheef en wordt het schakelen lastiger.Die zijn een stuk duurder en lastiger om te monteren. Rubber kost rond de €150 en dan nog behoorlijk wat arbeidsloon.
Caspervolvo460
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 14.03.2009 - 07:54
Locatie: Leiden

De pook is niet vrij beweegbaar dus die schakelbusjes vervangen sluit ik dan uit.. Ik denk dat ik hier gewoon mee door blijf rijden.. de bak valt er toch niet onderuit toch>>?

Om de hoeveel kilometer of jaar moet je eigenlijk de klepspeling laten controleren? Heb er nu 185.000 opstaan dus hij is pas net ingereden :-)
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Ik zou er wel wat aan doen, je hebt de kans dat je de bak sloopt. Kijk sowieso het oliepeil van de bak na. Klepspeling moet dacht ik na 90dkm.
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Elke 75.000 na kijken in dien nodig afstellen.
Afstelgegevens
VOLVO 440 K (445) 8.1988 - 12.1996 1.8
Klepspeling inlaat 0,20 mm koud
Klepspeling uitlaat 0,40 mm koud
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”