Hallo iedereen,
Ik ben een trotse bezitter van een Volvo 460 1.8 uit 96 . Ik heb de auto nu ongeveer een jaar zonder problemen. Bij aanschaf van de Volvo ging hij al moeilijk in zn 1, dat ging destijds gepaard met een een piepend geluid. Het piepende geluid is inmiddels verdwenen alleen de versnelling gaat nog steeds moeilijk in 1.
Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ? En of je dit zelf zou kunnen verhelpen? Weet ook iemand of het raadzaam is om je koelvloeistof te verversen deze is namelijk in het reservoir al van diep bruine kleur?!
Alvast bedankt voor reacties!
Groet, Casper
Mijn Volvo 460 1.8 uit '96 gaat moeilijk in zn 1
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 14.03.2009 - 07:54
- Locatie: Leiden
- EvolvE
- 5th Gear member
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
- Locatie: Limbabwe
De schakelbusjes zullen waarschijnlijk versleten zijn.
Zijn vrij makkelijk te vervangen en te krijgen bij de Dealer.
KVS zou ik inderdaad eens verversen als ie helemaal bruin is...
Zijn vrij makkelijk te vervangen en te krijgen bij de Dealer.
KVS zou ik inderdaad eens verversen als ie helemaal bruin is...
- marsm104
- 5th Gear member
- Berichten: 1168
- Lid geworden op: 30.05.2006 - 18:35
- Locatie: Harderwijk
- Contacteer:
Ik ken het probleem, dat hij lastig in z'n twee wou... iets met syncro-nogwatte 

Groeten, Rick Marsman

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

Volvo S40 diesel 102pk Volvo 850 T5 1994

- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als je de pook los aanvoelt, hem alle kanten op kan bewegen in zijn vrij dan ligt het idd aan de schakelstang busjes. Er zitten er 3 in en in totaal kosten ze iets van €25 bij de dealer. Kan ook komen door een gescheurd achterste motorsteun rubber. Daardoor hangt je bak scheef en wordt het schakelen lastiger.Die zijn een stuk duurder en lastiger om te monteren. Rubber kost rond de €150 en dan nog behoorlijk wat arbeidsloon.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 14.03.2009 - 07:54
- Locatie: Leiden
De pook is niet vrij beweegbaar dus die schakelbusjes vervangen sluit ik dan uit.. Ik denk dat ik hier gewoon mee door blijf rijden.. de bak valt er toch niet onderuit toch>>?
Om de hoeveel kilometer of jaar moet je eigenlijk de klepspeling laten controleren? Heb er nu 185.000 opstaan dus hij is pas net ingereden
Om de hoeveel kilometer of jaar moet je eigenlijk de klepspeling laten controleren? Heb er nu 185.000 opstaan dus hij is pas net ingereden

-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Elke 75.000 na kijken in dien nodig afstellen.
Afstelgegevens
VOLVO 440 K (445) 8.1988 - 12.1996 1.8
Klepspeling inlaat 0,20 mm koud
Klepspeling uitlaat 0,40 mm koud
Afstelgegevens
VOLVO 440 K (445) 8.1988 - 12.1996 1.8
Klepspeling inlaat 0,20 mm koud
Klepspeling uitlaat 0,40 mm koud
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________
