440 CVT

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
hummer
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14.03.2009 - 23:57
Locatie: friesland

mijn vraag is als ik de automaat in D zet en voet van de rem doe begint hij te rijden
in de stand R achter uit doet hij het niet dan moet ik een beetje gas geven klopt dit?
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Nee,volgens mij niet, heb 1 keer cvt gereden moest steeds de rem inhouden.
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

in de D is hij wel wat krachtiger dan in de R, dat heb ik zelf ook. Maar hij moet wel een beetje 'kruipen', iets wat de CVT's veel hebben tov andere automaten.
Volvo 850 estate AUT LPG
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

in de D is hij wel wat krachtiger dan in de R
Klopt, de D is bij mij ook krachtiger, maar op een recht stuk weg zonder verdere obstakels redt de R het bij mij wel zonder gas erbij geven. Sta je ietsje in de modder ofzo (wonen in een nog-niet-afgebouwde-nieuwbouwwijk) dan moet ik wel gas erbij geven. De D zou dan geen extra gas nodig hebben.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Gebruikersavatar
hummer
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14.03.2009 - 23:57
Locatie: friesland

ja klopt is bij mij ook krachtiger in D en in de R kruipt die ook op een recht stuk doen is de cvt goed ::D
heb automaatbak vorige week nog ververst voor de zekerheid
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Hopelijk wel met de voorgeschreven olie?
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

Nou, mijn CVT gaat vanavond onder het mes. De hoofdlager en dus ook bakolie gaan vervangen worden.
Volvo 850 estate AUT LPG
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat scheelt een stuk in de herrie.:)
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Nou, mijn CVT gaat vanavond onder het mes. De hoofdlager en dus ook bakolie gaan vervangen worden
Waar laat je dat doen? Beetje vertrouwd adres => mocht het bij mij ooit nodig zijn.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

Ramon&Ramon die boven je staat :)
Volvo 850 estate AUT LPG
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Dat is de koning der cvt,s :D
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Ramon&Ramon die boven je staat
Dat is de koning der cvt,s
-das een goed adres ja
-Yep!
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Goh CVT jullie weten toch wel wat dat is toch??? en hoe de werking er van is.
Het probleem ligt in het feit dat de cvt te laat "loskoppeld" van de motor. Dit wordt in volvo kringen het afwurgen van de motor genoemd. Om een goede diagnose te stellen bestaat er een checklist waarin o.a de volgende zaken gecontroleerd worden: Klepspeling, afstelling kick down kabel, onsteking e.t.c. Deze checklist is enkele jaren geleden rondgestuurd naar de volvo dealers. Ook was het mogelijk dat de systeemdruk in de CVT werd aangepast door de importeur. Dit werd overgins alleen gedaan nadat de complete checklist was afgewerkt, of deze mogelijkheid nog bestaat weet ik niet. In de praktijk komt het in bijna alle gevallen erop neer dat de versnellingsbak met koppelingsplaat vervangen moet worden. Wat betreft de lage kilometerstand er zijn auto's die dan al een tweede versnellingsbak hebben gehad.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
hummer
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 14.03.2009 - 23:57
Locatie: friesland

Ramon&Ramon schreef:Hopelijk wel met de voorgeschreven olie?
heb cvt olie bij de volvo dealer gehaald
Nessie
2nd Gear member
Berichten: 155
Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
Locatie: Utrecht

vin940 schreef:Goh CVT jullie weten toch wel wat dat is toch??? en hoe de werking er van is.
Het probleem ligt in het feit dat de cvt te laat "loskoppeld" van de motor. Dit wordt in volvo kringen het afwurgen van de motor genoemd. Om een goede diagnose te stellen bestaat er een checklist waarin o.a de volgende zaken gecontroleerd worden: Klepspeling, afstelling kick down kabel, onsteking e.t.c. Deze checklist is enkele jaren geleden rondgestuurd naar de volvo dealers. Ook was het mogelijk dat de systeemdruk in de CVT werd aangepast door de importeur. Dit werd overgins alleen gedaan nadat de complete checklist was afgewerkt, of deze mogelijkheid nog bestaat weet ik niet. In de praktijk komt het in bijna alle gevallen erop neer dat de versnellingsbak met koppelingsplaat vervangen moet worden. Wat betreft de lage kilometerstand er zijn auto's die dan al een tweede versnellingsbak hebben gehad.

Dat bericht heb ik al 100keer op internet gelezen en het is makkelijk om dat hier te copy/pasten, maar dat is niet van toepassing op alle CVT gerelateerde problemen. Als 't lager stuk is dan kan je wel een checklist hanteren, maar door het te vervangen los je het alleen op lijkt mij.

Anyways :

Net geweest bij de CVT man en, het bleek achteraf NIET het lager te zijn maar een kapotte motorsteun en nog wat 'rammelende' zaken.

Dus zo zieje maar : de ene diagnose is niet de andere.
Volvo 850 estate AUT LPG
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Top en beter toch dat het mee viel, maag toch ook wel eens
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat te laat loskoppelen van de motor,zoals hier beschreven wordt is later gemodificeerd doormiddel van een weerstandje tussen de regeleenheid van de motor.
Ook dit had weinig resultaat,het is een probleem waar eigenlijk niets aan te doen is.
Even voor de duidelijkheid,er zit geen koppelingplaat tussen de bak en de motor,het is een zogenaamde schertsplaat met alleen veren om de grootste schok op te vangen bij het wegrijden.
Het zijn helaas niet de meest fijne bakken die Volvo in die tijd monteerde,je moet er mee leren leven.
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

Gelukkig doet de mijne nog niet vreemd, maar ik vroeg me af:
Helpt een voorzichtige rijstijl ook aan een langere levensduur van de CVT?
Dus geen geintjes van zo snel mogelijk optrekken e.d.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Dat geldt voor alle typen auto,s!
Shockwave
5th Gear member
Berichten: 1142
Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
Locatie: Opheusden

ja dit is wel zo, maar of het voor een CVT nog een extra waarde: ik heb wel is gelezen dat een CVT het na 90000 km kan begeven en dat dat dan bij voorzichtig rijden 100000 km ofzo wordt (gemiddeld genomen dan)?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”