mijn vraag is als ik de automaat in D zet en voet van de rem doe begint hij te rijden
in de stand R achter uit doet hij het niet dan moet ik een beetje gas geven klopt dit?
440 CVT
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Klopt, de D is bij mij ook krachtiger, maar op een recht stuk weg zonder verdere obstakels redt de R het bij mij wel zonder gas erbij geven. Sta je ietsje in de modder ofzo (wonen in een nog-niet-afgebouwde-nieuwbouwwijk) dan moet ik wel gas erbij geven. De D zou dan geen extra gas nodig hebben.in de D is hij wel wat krachtiger dan in de R
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Hopelijk wel met de voorgeschreven olie?
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat scheelt een stuk in de herrie.

-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Waar laat je dat doen? Beetje vertrouwd adres => mocht het bij mij ooit nodig zijn.Nou, mijn CVT gaat vanavond onder het mes. De hoofdlager en dus ook bakolie gaan vervangen worden
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Ramon&Ramon die boven je staat
-das een goed adres jaDat is de koning der cvt,s
-Yep!
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Goh CVT jullie weten toch wel wat dat is toch??? en hoe de werking er van is.
Het probleem ligt in het feit dat de cvt te laat "loskoppeld" van de motor. Dit wordt in volvo kringen het afwurgen van de motor genoemd. Om een goede diagnose te stellen bestaat er een checklist waarin o.a de volgende zaken gecontroleerd worden: Klepspeling, afstelling kick down kabel, onsteking e.t.c. Deze checklist is enkele jaren geleden rondgestuurd naar de volvo dealers. Ook was het mogelijk dat de systeemdruk in de CVT werd aangepast door de importeur. Dit werd overgins alleen gedaan nadat de complete checklist was afgewerkt, of deze mogelijkheid nog bestaat weet ik niet. In de praktijk komt het in bijna alle gevallen erop neer dat de versnellingsbak met koppelingsplaat vervangen moet worden. Wat betreft de lage kilometerstand er zijn auto's die dan al een tweede versnellingsbak hebben gehad.
Het probleem ligt in het feit dat de cvt te laat "loskoppeld" van de motor. Dit wordt in volvo kringen het afwurgen van de motor genoemd. Om een goede diagnose te stellen bestaat er een checklist waarin o.a de volgende zaken gecontroleerd worden: Klepspeling, afstelling kick down kabel, onsteking e.t.c. Deze checklist is enkele jaren geleden rondgestuurd naar de volvo dealers. Ook was het mogelijk dat de systeemdruk in de CVT werd aangepast door de importeur. Dit werd overgins alleen gedaan nadat de complete checklist was afgewerkt, of deze mogelijkheid nog bestaat weet ik niet. In de praktijk komt het in bijna alle gevallen erop neer dat de versnellingsbak met koppelingsplaat vervangen moet worden. Wat betreft de lage kilometerstand er zijn auto's die dan al een tweede versnellingsbak hebben gehad.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 155
- Lid geworden op: 11.11.2008 - 19:21
- Locatie: Utrecht
vin940 schreef:Goh CVT jullie weten toch wel wat dat is toch??? en hoe de werking er van is.
Het probleem ligt in het feit dat de cvt te laat "loskoppeld" van de motor. Dit wordt in volvo kringen het afwurgen van de motor genoemd. Om een goede diagnose te stellen bestaat er een checklist waarin o.a de volgende zaken gecontroleerd worden: Klepspeling, afstelling kick down kabel, onsteking e.t.c. Deze checklist is enkele jaren geleden rondgestuurd naar de volvo dealers. Ook was het mogelijk dat de systeemdruk in de CVT werd aangepast door de importeur. Dit werd overgins alleen gedaan nadat de complete checklist was afgewerkt, of deze mogelijkheid nog bestaat weet ik niet. In de praktijk komt het in bijna alle gevallen erop neer dat de versnellingsbak met koppelingsplaat vervangen moet worden. Wat betreft de lage kilometerstand er zijn auto's die dan al een tweede versnellingsbak hebben gehad.
Dat bericht heb ik al 100keer op internet gelezen en het is makkelijk om dat hier te copy/pasten, maar dat is niet van toepassing op alle CVT gerelateerde problemen. Als 't lager stuk is dan kan je wel een checklist hanteren, maar door het te vervangen los je het alleen op lijkt mij.
Anyways :
Net geweest bij de CVT man en, het bleek achteraf NIET het lager te zijn maar een kapotte motorsteun en nog wat 'rammelende' zaken.
Dus zo zieje maar : de ene diagnose is niet de andere.
Volvo 850 estate AUT LPG
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat te laat loskoppelen van de motor,zoals hier beschreven wordt is later gemodificeerd doormiddel van een weerstandje tussen de regeleenheid van de motor.
Ook dit had weinig resultaat,het is een probleem waar eigenlijk niets aan te doen is.
Even voor de duidelijkheid,er zit geen koppelingplaat tussen de bak en de motor,het is een zogenaamde schertsplaat met alleen veren om de grootste schok op te vangen bij het wegrijden.
Het zijn helaas niet de meest fijne bakken die Volvo in die tijd monteerde,je moet er mee leren leven.
Ook dit had weinig resultaat,het is een probleem waar eigenlijk niets aan te doen is.
Even voor de duidelijkheid,er zit geen koppelingplaat tussen de bak en de motor,het is een zogenaamde schertsplaat met alleen veren om de grootste schok op te vangen bij het wegrijden.
Het zijn helaas niet de meest fijne bakken die Volvo in die tijd monteerde,je moet er mee leren leven.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
Gelukkig doet de mijne nog niet vreemd, maar ik vroeg me af:
Helpt een voorzichtige rijstijl ook aan een langere levensduur van de CVT?
Dus geen geintjes van zo snel mogelijk optrekken e.d.
Helpt een voorzichtige rijstijl ook aan een langere levensduur van de CVT?
Dus geen geintjes van zo snel mogelijk optrekken e.d.
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Dat geldt voor alle typen auto,s!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1142
- Lid geworden op: 14.03.2008 - 22:42
- Locatie: Opheusden
ja dit is wel zo, maar of het voor een CVT nog een extra waarde: ik heb wel is gelezen dat een CVT het na 90000 km kan begeven en dat dat dan bij voorzichtig rijden 100000 km ofzo wordt (gemiddeld genomen dan)?
Volvo 440 DL 1.8i CVT
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen
Volvo 460 2.0i Luxery line + eigen toevoegingen
Volvo 850 2.5i 170pk - Vol leder - Houtinleg - Ferrita 2.5'' - Schroefset
Volvo V50 2.0 145 pk Edition II - High Performance Audio - wit leder - 17 inch velgen