hallo,
Ik ben in het bezit van een volvo 440.
Op zich ben ik er erg tevreden mee, alleen zit ik nu met een vraag.
Bij het starten maakt hij direct 1500 toeren en begint hij niet met 1000 toeren.
Als ik tijdens het rijden het gas loslaat lijkt het net alsof de auto schokt. Bij het uitzetten van de motor is het net alsof je de koppeling laat schieten.
Ik heb zelf geen idee wat het kan zijn.
Kunt u of iemand anders mij misschien een verklaring geven waardoor dit ontstaat?
Kan het een dure reparatie worden?
In afwachting op een reactie,
Met vriendelijke groet
R Roest.
mods. edit:
Taalfouten, spreektaal en interpunctie... het is geen msn!
De motor blijft op 1500 toeren draaien
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
welk motortype?
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
luchtmassa meter controleren (stekker lostrekken van de massa meter bij stationair toerental)
draait hij dan constant lager dan 1000 tpm ligt het probleem in de luchtmassa meter
afstelling van gasklep goed
stappen motor
draait hij dan constant lager dan 1000 tpm ligt het probleem in de luchtmassa meter
afstelling van gasklep goed
stappen motor
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08
motor type is toch echt belangrijk.
b18u heeft geen stappenmotor (staionair regelding). Als die kapot is krijg je ook deze verschijnselen.
b18u heeft geen stappenmotor (staionair regelding). Als die kapot is krijg je ook deze verschijnselen.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Kijk al je vacuumslangen en pakkingen in het inlaattraject na. Lijkt erop dat je misschien ergens een klein vacuumlek hebt waardoor er valse lucht wordt aangezogen. En valse lucht in het inlaattraject betekend hogere stationair loop.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08.03.2007 - 22:41
Hallo allemaal.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 440 1.6 i bj. 1995. km stand is rond 198 000.
Als hij koud is,dan ik heb rond 1200 tpm,en na paar min,als hij beetje warm wordt,dan toeren blijven rond 1600 draaien.
Ik heb alle sensoren vervangen,(behalve koudstart sensor)slangetjes naagekijken,verdeel kap,bougies en de rest gechekt,maar probleem blijft hangen.
En airco doet het niet,maar dat is momenteel niet probleem.
Iemand suggesties?
Bedankt
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 440 1.6 i bj. 1995. km stand is rond 198 000.
Als hij koud is,dan ik heb rond 1200 tpm,en na paar min,als hij beetje warm wordt,dan toeren blijven rond 1600 draaien.
Ik heb alle sensoren vervangen,(behalve koudstart sensor)slangetjes naagekijken,verdeel kap,bougies en de rest gechekt,maar probleem blijft hangen.

En airco doet het niet,maar dat is momenteel niet probleem.
Iemand suggesties?
Bedankt
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een B18 U heeft wel degelijk een stappenmotor,die zit op de carburateur gemonteerd(monopoint)
Je moet kijken of hij beweegt na het handmatig gas geven oonder de motorkap!
Je moet kijken of hij beweegt na het handmatig gas geven oonder de motorkap!
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Een B16 heeft een stappenmotor voor op het inlaatspruitstuk,schoonmaken met remmenreiniger wil wel is helpen.Er zitten twee dikke slangen op en een stekker!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 08.03.2007 - 22:41
Ramon bedankt voor uw antwoord.
Het gaat over B16 en ik heb al stappenmotor schoongemaakt met remmenreiniger en zelfs vervangen met een "goede" stappenmotor,maar geen resultaat.
Ik heb al gasklep pos. sensor,MAP sensor,klopsensor en luchttemp. sensor vervangen en hij loopt nog steeds rond 1600 tpm. :?
Het gaat over B16 en ik heb al stappenmotor schoongemaakt met remmenreiniger en zelfs vervangen met een "goede" stappenmotor,maar geen resultaat.
Ik heb al gasklep pos. sensor,MAP sensor,klopsensor en luchttemp. sensor vervangen en hij loopt nog steeds rond 1600 tpm. :?
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Loop de inlaatspruitstukpakking eens na. Als het spruitstuk warm wordt dan kan het gaatje groter worden en meer gaan lekken met als resultaat hoger stationair. Spuit met WD40 langs de rand van inlaatspruitstuk. Als het toerental daardoor verhoogt zit er een lek.