De motor blijft op 1500 toeren draaien

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
RenaldoOnline
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 27.10.2008 - 23:49
Locatie: Zoetermeer

hallo,

Ik ben in het bezit van een volvo 440.
Op zich ben ik er erg tevreden mee, alleen zit ik nu met een vraag.
Bij het starten maakt hij direct 1500 toeren en begint hij niet met 1000 toeren.

Als ik tijdens het rijden het gas loslaat lijkt het net alsof de auto schokt. Bij het uitzetten van de motor is het net alsof je de koppeling laat schieten.

Ik heb zelf geen idee wat het kan zijn.
Kunt u of iemand anders mij misschien een verklaring geven waardoor dit ontstaat?
Kan het een dure reparatie worden?

In afwachting op een reactie,

Met vriendelijke groet

R Roest.



mods. edit:
Taalfouten, spreektaal en interpunctie... het is geen msn!
ALF
4th Gear member
Berichten: 678
Lid geworden op: 29.03.2008 - 21:37
Locatie: Veenendaal

ik heb ooit eens gehoord, dat dit met je stappenmoter te maken kan hebben. echter kan ramon&ramon hier beter op antwoorden denk ik.
V70 D5 163PK 2002 AUT5, Moondust, HU-803 Dolby Pro Logic
nielo
3rd Gear member
Berichten: 456
Lid geworden op: 01.11.2006 - 20:10
Locatie: amsterdam

Als het de stappenmotor het zou zijn dan gaat de toeren toch op en neer bij stationair draaien?
philippevk
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08

welk motortype?
Gebruikersavatar
DeNNiS_
4th Gear member
Berichten: 717
Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
Locatie: Zeeuws-vlaanderen

luchtmassa meter controleren (stekker lostrekken van de massa meter bij stationair toerental)
draait hij dan constant lager dan 1000 tpm ligt het probleem in de luchtmassa meter

afstelling van gasklep goed
stappen motor
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
philippevk
2nd Gear member
Berichten: 162
Lid geworden op: 15.03.2007 - 11:08

motor type is toch echt belangrijk.
b18u heeft geen stappenmotor (staionair regelding). Als die kapot is krijg je ook deze verschijnselen.
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Kijk al je vacuumslangen en pakkingen in het inlaattraject na. Lijkt erop dat je misschien ergens een klein vacuumlek hebt waardoor er valse lucht wordt aangezogen. En valse lucht in het inlaattraject betekend hogere stationair loop.
walker
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 08.03.2007 - 22:41

Hallo allemaal.
Ik heb hetzelfde probleem met mijn 440 1.6 i bj. 1995. km stand is rond 198 000.
Als hij koud is,dan ik heb rond 1200 tpm,en na paar min,als hij beetje warm wordt,dan toeren blijven rond 1600 draaien.
Ik heb alle sensoren vervangen,(behalve koudstart sensor)slangetjes naagekijken,verdeel kap,bougies en de rest gechekt,maar probleem blijft hangen. :(
En airco doet het niet,maar dat is momenteel niet probleem.
Iemand suggesties?
Bedankt
walker
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 08.03.2007 - 22:41

Niemand?
walker
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 08.03.2007 - 22:41

Iroll? Ramon?
Weten jullie hier iets van?
Ik krijg hem niet aan de praat. :evil:
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Een B18 U heeft wel degelijk een stappenmotor,die zit op de carburateur gemonteerd(monopoint)
Je moet kijken of hij beweegt na het handmatig gas geven oonder de motorkap!
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Een B16 heeft een stappenmotor voor op het inlaatspruitstuk,schoonmaken met remmenreiniger wil wel is helpen.Er zitten twee dikke slangen op en een stekker!
walker
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 08.03.2007 - 22:41

Ramon bedankt voor uw antwoord.
Het gaat over B16 en ik heb al stappenmotor schoongemaakt met remmenreiniger en zelfs vervangen met een "goede" stappenmotor,maar geen resultaat.
Ik heb al gasklep pos. sensor,MAP sensor,klopsensor en luchttemp. sensor vervangen en hij loopt nog steeds rond 1600 tpm. :?
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Loop de inlaatspruitstukpakking eens na. Als het spruitstuk warm wordt dan kan het gaatje groter worden en meer gaan lekken met als resultaat hoger stationair. Spuit met WD40 langs de rand van inlaatspruitstuk. Als het toerental daardoor verhoogt zit er een lek.
walker
1st Gear member
Berichten: 11
Lid geworden op: 08.03.2007 - 22:41

Bedankt Iroll.
Dat ga ik morgen doen.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”