Gebonk in aandrijving bij max. stuuruitslag

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Gebruikersavatar
toppertje
6th Gear member
Berichten: 3805
Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
Locatie: drente

Bobbl schreef:
toppertje schreef:wat zijn bloksteunen?
Nou, als ik het goed begrepen heb, zitten er een 3 tal blok-ophangingen, en die kun je ook vervangen door powerflexen!
Kijk maar effen op de site bij SKG carstyling in Lichtenvoorde.

Grt
oh,nou begrijp ik het,je bedoeld:motorophangrubbers!
geen glans zonder wrijving
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Kan er hier ook op hoor topic gaat over hetzelfde onderwerp
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gast

hadico schreef:Kan er hier ook op hoor topic gaat over hetzelfde onderwerp
Waar gaan we nu verder, volgens mij HIER. Eens?
Is tot nu toe vollediger. :wink:
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Heb in die andere ook een link gezet is wel zo handig gaan we hier verder. ::D
BarnOwl
3rd Gear member
Berichten: 286
Lid geworden op: 14.05.2008 - 09:40
Locatie: Loenen, Overbetuwe
Contacteer:

Ik heb vanmiddag ook eens even onder de wielkasten gelegen om te kijken hoe de draagarmrubbers er bij stonden kon echter niets van scheuren of andere schade ontdekken.
Als ik er een grote schroevendraaier achter zet zit er bij horizontale beweging 2-3mm speling en bij verticale beweging bijna niets.

Ik kan niet achterhalen of de draagarmen of rubbers ooit vervangen zijn maar een beetje speling lijkt me normaal, het blijven rubbers toch?
Jeroen

V50 1.6 benzine
Gebruikersavatar
24AB2
3rd Gear member
Berichten: 443
Lid geworden op: 07.06.2008 - 19:59
Contacteer:

BarnOwl schreef:Ik heb vanmiddag ook eens even onder de wielkasten gelegen om te kijken hoe de draagarmrubbers er bij stonden kon echter niets van scheuren of andere schade ontdekken.
Als ik er een grote schroevendraaier achter zet zit er bij horizontale beweging 2-3mm speling en bij verticale beweging bijna niets.

Ik kan niet achterhalen of de draagarmen of rubbers ooit vervangen zijn maar een beetje speling lijkt me normaal, het blijven rubbers toch?
meen te hebben gelezen in een andere topic ( topic edraket m.b.t. powerfex vervanging ? ) dat dit acceptabel is
Gebruikersavatar
hadico
5th Gear member
Berichten: 1374
Lid geworden op: 30.09.2008 - 21:51
Locatie: Amstelveen

Ruimte horizontaal is normaal tot op zekere hoogte ook bij nieuwe rubbers .
Ik heb vanmiddag zelf de oude S80 rubbers gemonteerd (oude waren nog heel maar toch :pukeright: ) heb een totaal anders sturende auto terug ,ligt nu aanmerkelijk strakker op de weg en reageert directer op het stuur en minder op de weg zoals bv bij spoorvorming hierbij staat hij op de almathea met 225/45/17 pirelli. :wav:
Gebruikersavatar
Bobbl
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
Locatie: East

En toen werdt het stil.......................................

Heeft er nu al iemand zijn draagarmen geruild voor armen met powerflexen??

De mijne moet nog steeds, en anders moet ik het laten doen, dus als het goedkoper kan graag.

OF............is er een handige monteur die dit met mij wil doen?
Ik ben zelf wel redelijk handig, maar iemand met ervaring is wel wenselijk!

Grt Bob .
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Ja is er al iemand? Ik wil de mijne ook nog graag (laten) doen! Ben zelf ook wel handig sleutelaar maar het samen doen met iemand die t al eerder vervangen heeft is toch wel erg handig. Heb de voorophanging van de volvo nog nooit los gemaakt...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
Bobbl
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
Locatie: East

Bij mij komen er Donderdag nieuwe draagarmen en buitenste stuurkogels op!
Dus men oude gaan eraf, en die wil ik dan op men gemak voorzien van powerflexen.
Dan ga ik kijken of die nieuwe armen goed bevallen, stuurt, en spoort die (voor mijn gevoel) goed, dan doe ik de armen met powerflex in de verkoop, en anders zet ik de powerflex-armen eronder, en doe de andere in de verkoop.
Maar goed, dan zijn we zo een paar maanden verder!

Grt Bob.
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Dries77
3rd Gear member
Berichten: 416
Lid geworden op: 05.08.2008 - 18:45
Locatie: NH

Bobbl schreef:Bij mij komen er Donderdag nieuwe draagarmen en buitenste stuurkogels op!
Dus men oude gaan eraf, en die wil ik dan op men gemak voorzien van powerflexen.
Dan ga ik kijken of die nieuwe armen goed bevallen, stuurt, en spoort die (voor mijn gevoel) goed, dan doe ik de armen met powerflex in de verkoop, en anders zet ik de powerflex-armen eronder, en doe de andere in de verkoop.
Maar goed, dan zijn we zo een paar maanden verder!

Grt Bob.
enenenenenen?? Al wat beter??
An3s
V50 2.0D, 2006, 117k
Volvo S60 Bifuel edition, 2004 en 163k
Gebruikersavatar
Bobbl
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
Locatie: East

Dries77 schreef:
Bobbl schreef:Bij mij komen er Donderdag nieuwe draagarmen en buitenste stuurkogels op!
Dus men oude gaan eraf, en die wil ik dan op men gemak voorzien van powerflexen.
Dan ga ik kijken of die nieuwe armen goed bevallen, stuurt, en spoort die (voor mijn gevoel) goed, dan doe ik de armen met powerflex in de verkoop, en anders zet ik de powerflex-armen eronder, en doe de andere in de verkoop.
Maar goed, dan zijn we zo een paar maanden verder!

Grt Bob.
enenenenenen?? Al wat beter??
Donderdag as dus na donderdag weet ik meer........................
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Gebruikersavatar
Bobbl
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
Locatie: East

Bobbl schreef:
Dries77 schreef:
Bobbl schreef:Bij mij komen er Donderdag nieuwe draagarmen en buitenste stuurkogels op!
Dus men oude gaan eraf, en die wil ik dan op men gemak voorzien van powerflexen.
Dan ga ik kijken of die nieuwe armen goed bevallen, stuurt, en spoort die (voor mijn gevoel) goed, dan doe ik de armen met powerflex in de verkoop, en anders zet ik de powerflex-armen eronder, en doe de andere in de verkoop.
Maar goed, dan zijn we zo een paar maanden verder!

Grt Bob.
enenenenenen?? Al wat beter??
Donderdag as dus na donderdag weet ik meer........................

Zow, door omstandigheden ging Donderdag niet door, maarrrrrr vandaag nieuwe draagarmen en de buitenste stuurkogels gemonteerd!

Oud
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Gebruikersavatar
Bobbl
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
Locatie: East

De rechter-arm was echt slecht, en de linker stuurkogel zat ook speling op.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Gebruikersavatar
Bobbl
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
Locatie: East

Heb nog niet veel gereden, maar de auto voelt veel stabieler aan en niet zo zenuwachtig in het stuur.
Maar ik denk dat het nog veel beter wordt als ik er nieuwe banden voor op doe, want die zijn scheef afgesleten, doordat er zo lang met speling is gereden!

Ook zijn de uitlaat-spruitstuk pakkingen vervangen, 1 cilinder lekte langs de pakking!

Als ik wat meer gerden heb zal ik mijn ervaringen hier neer zetten, wil de oude armen gaan voorzien van powerflexen, voor het geval dat het toch niet bevalt met de nieuwe orginele rubbers!

Gegroet..............
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Heb je t zelf gedaan? Veel werk? Kreeg je die oude rubbers relatief makkelijk eruit? Ik wil ze ook gaan voorzien van powerflexen maar dan wel in 1 keer zonder reserve armen...
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Waren de fusee kogels nog wel goed? Ik schrok er de laatste keer van bij de S60. Dat was bij 250.000 km.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
Bobbl
3rd Gear member
Berichten: 322
Lid geworden op: 20.04.2008 - 12:42
Locatie: East

FrankS60 schreef:Heb je t zelf gedaan? Veel werk? Kreeg je die oude rubbers relatief makkelijk eruit? Ik wil ze ook gaan voorzien van powerflexen maar dan wel in 1 keer zonder reserve armen...
Garage heeft het gedaan voor mij, armen heb ikzelf besteld
en hun hebben het gemonteerd!
Heb dus de complete armen laten vervangen, en ik ga nu dus de rubbers uit de gebruikte armen vervangen door powerflex!
Dus de ervaring met PF erin zetten komt nog!

Grt Bob.
Five keeps you alive!!
Streetfighters RULE!!
Vale Rossi The Living Legend!!
Gebruikersavatar
FrankS60
5th Gear member
Berichten: 1838
Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
Locatie: Gelderland

Oké, ik wacht met spanning af! Suc6 er mee!
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”