Deur rechtsachter opent niet meer?????

Geleverd vanaf 2003
asta
5th Gear member

@ innotechblade,

Het is onder garantie vervangen de auto viel trouwens ook nog in de garantie, het bleek een bekend probleem te zijn tesamen met de temperatuur meter die ineens ongeloofwaardige temperaturen meet maar waaraan de climate control gekoppeld is met alle gevolgen van dien.

Je kan het aanhalen bij de dealer, wellicht passen ze een coulance regeling toe.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Dwight
2nd Gear member

Ik zeg: kabelboom. Is bij mij vorig jaar ( of is het al weer 2007 geweest? ) onder garantie vervangen. Bij mij ging er soms een deur niet open, soms een raam etc.etc. Na vervangen kabelbomen nooit meer een probleem gehad.
Mozzer
1st Gear member

Ik gok ook op de kabelboom. Blijkbaar zijn de pinnen van de stekker onderhevig aan corrosie. Daarom werden ze ook bij mij en (na veel miserie en heen en weer geloop) vervangen door een versie met vergulde pinnen.

Ik had ook :
1. Ramen die soms wel maar soms ook niet open gingen.
2. Deuren die soms wel automatisch vergrendelden bij het wegrijden, maar soms ook niet.
3. Deuren die je soms wel, maar ook soms niet kon openen.
4. De auto die bij het vergrendelen vanop afstand (dus bij het verlaten van de auto) soms maar 3, soms maar 2 deuren sloot (=> diefstal !!!!)
5. Airco die dacht dat het -5° was terwijl het 30° was en bijgevolg constant warme lucht blies.

Nog nooit geen totaal foute temperatuurindicatie gehad? Thermometer zit namelijk aan de buitenspiegel (bestuurderszijde) en passeert ook de "beruchte" V50 kabelboom.
Opel Vectra 2.0 DTI
Volvo V50 1.6 D
BMW 118 D
PTR
2nd Gear member

Ook ik heb met mijn V50 (sept. 05) een vergelijkbaar probleem gehad: weigerende centrale deurvergrendeling en een buitentemperatuurmeter die absurde waarden aangaf.

Bij de eerstvolgende service beurt is inderdaad de 'kabelboom' in/naar het linkerportier keurig vervangen conform voorschrift van Volvo (het is een bekend probleem). Daarna nooit meer last gehad van een dergelijke storing.

Het lijkt erop dat dàt bij jou ook de oplossing moet zijn.

Greetinx,
Peter
Bakboord1
4th Gear member

Als de kabelboom rechtsvoor weigert heb je vaak ook problemen met de temperatuurmeting. -40 kreeg ik te zien.

Zijn de ramen nog wel te bedienen vanaf de bestuurderspositie?

Als dit zo is dan denk ik aan iets anders dan de kabelboom namelijk.
Zoniet dan zou ik even laten kijken naar de kabelboom. Even over een klinkerweg of drempel rijden en de kabelboom maakt waarschijnlijk weer contact.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
asta
5th Gear member

Is er al duidelijkheid over het probleem?
Was het de kabelboom of ben je nog aan het zoeken?
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”