Stotteren bij optrekken

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
Titanium
1st Gear member

Ik heb een V70 2.5T Titanium geartronic van 2003.
Als ik bij optrekken het gaspedaal vlug intrap stottert de motor hevig.
De motor stottert ook in zijn P stand bij kort gasgeven,verder rijd de auto normaal, stationair loop hij ook normaal.
Ik heb al van alles geprobeerd.
Diverse malen uit laten lezen(geen foutcodes) ,div. software updates gehad ook voor de gasklep, gas klep gereinigd type bosch, nokkenas verstellers gereinigd, Verschillende merken bougies geprobeerd.
Heeft iemand misschien sugesties .

BVD
Titanium
Gast

Hoe lang heb je de auto al?
Start ie goed?
Valt ie ook erg terug in toeren als je het gas loslaat?
Waarom heb je de nokkenasversteller gereinigd?
Wat is de km-stand?
LPG?
Distributieriemriem vervangen? Wanneer?
Gele of witte sticker op de ETM (gasklephuis)?
Overige info over onderhoud cq voorvallen kan ons een idee geven....
Ramon&Ramon
7th Gear member

stekkeraansluitingen van de bobines gecontroleerd,of misschien uitval van een bobine?
Gast

Dan krijgt hij toch een storing melding (foutcodes)?
FrankS60
5th Gear member

Komt de turbo wel goed op druk? Anders heb je namelijk te veel benzine in je mengsel en gaat ie stotteren... Deels wordt dit wel gecompenseerd door je inspuiting/computer maar volgens mij geeft die hoe dan ook een dot peut als je ineens vol gas geeft.
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
Titanium
1st Gear member

Beste mede forum leden
even een paar antwoorden op jullie vragen.
Ik heb de auto een jaar.
Hij start soms moeilijk soms langer doorstarten soms slaat de motor aan en weer af.
Over het terugvallen in toeren werkt volgen mij normaal.
Ik heb de nokkenas versteller gereinigd op advies van een bevriende garage die had hiermee succes gehad.
De auto heeft momenteel 126000KM gereden,
sinds zomer vorig jaar zit er LPG in Prins VSI (zelf in gebouwd).probleem was al voor de LPG. op LPG is het wel erger.
Distributiriem is nog nooit vervangen Volgens de dealer (niham hoeft dat pas bij 160000 KM of 10 jaar).
Er zit geen sticker op het gasklephuis.
Ik heb de komplete onderhouds historie van de auto en zijn nooit rare dingen geweest.
De turbo werkt toch nog niet bij stationairtoerental?
De motor stottert al bij wat vlugger optrekken, bij rustig op trekken stotter hij niet
Nog ter verduidelijking de motor stottert alleen vanuit stationair en tijdens het rijden als je het gas loslaat en dan weer gas geeft (stottert dan in mindere mate) .

Alvavt heel erg bedank voor jullie meedenken.

Titanium
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gast

Heb je het inlaatspruitstuk eraf gehad om de LPG injectoren te monteren?
Ik denk nu namelijk aan valse lucht.
Probeer eens met bijvoorbeeld WD40 om het inlaatspruitstuk te spuiten als de motor loopt.
Wijzigt het toerental, dan heb je bingo.

Ik weet niet hoeveel km's je al gemaakt hebt op LPG, maar voor kleppenstellen lijkt het mij nog wat te vroeg.
Ik heb hier ooit eens een verhaal gelezen van een nokkenastandwiel die een tand versprongen was. Controleren kan altijd. :wink:
Titanium
1st Gear member

Ik heb het spruitstuk er niet af gehad ,
maar de O2 meting is goed.
De motor loopt stationair goed bij een vacuum lek loopt de motor vooral stationair niet goed.
Ik heb pas 4000km op LPG gereden.
Bij deze motor kan je volgens mij geen kleppen stellen er zitten bij de bougies geen boutjes om de klepspeling te meten.

bedankt voor de snelle reaktie

Titanium
Gast

Valse lucht zal je niet snel merken, de computer stuurt namelijk direct bij.
Af en toe een hik zal je misschien zien/horen.
Helaas voor jou, medio 2003 zitten er geen boutjes meer, dus controleren wil niet meer.
Het wordt nu gelijk kleppen stellen. :cry:
binsbergen
2nd Gear member

Lijkt me niet zo moeilijk

Al eens aan de luchtmassameter gedacht.
Kleine moeite om die eens te vervangen (al is het maar om te proberen)

Maar alles duidt daarop.
hadico
5th Gear member

Je kan hem bij de dealer laten uitlezen en dan de test laten uitvoeren in de waarden van de ECM :onregelmatige loop cilinder 1t/m5 hierop kan men dan zien welke cilinder de hik/stotter veroorzaakt ,mogelijk dat je toch een bobine hebt die inwendig doorslaat mede omdat het ook stilstaand met kort gasgeven optreed dit zijn nl momenten van een mengsel waarvoor je een hogere onsteekspannig van je bobine's vraagt.
Is het toch geen bobine dan moet hier in ieder geval uikomen welke cilinder de hik veroorzaakt en dan kun je in ieder geval gericht naar een oorzaak zoeken.
Titanium
1st Gear member

Bedankt voor jullie reakties.

Ik Laat de auto volgende week testen.
O ja omde hoeveel km moeten er kleppen gesteld worden op LPG.
Is eventueel een klepsmeersysteem een optie ?
Ik houd jullie op de hoogte.

Titanium
Gast

Extra "klepsmering" zeker doen.
Ga maar eens met Zoek naar kleppenstellen voor meer info.
Donic
2nd Gear member

Titanium schreef:Bedankt voor jullie reakties.

Ik Laat de auto volgende week testen.
O ja omde hoeveel km moeten er kleppen gesteld worden op LPG.
Is eventueel een klepsmeersysteem een optie ?
Ik houd jullie op de hoogte.

Titanium
Het is inmiddels al weer ruim een jaar geleden, en omdat ik soortgelijke verschijnselen heb (in iets mindere mate) was ik erg benieuwd wat eruit is gekomen.

Gr.
Donic
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
jpwg001
6th Gear member

AlexV70 schreef:Valse lucht zal je niet snel merken, de computer stuurt namelijk direct bij.
Helaas voor jou, medio 2003 zitten er geen boutjes meer, dus controleren wil niet meer.
Die hik, is dat als een schokje dat je die voelt? Ik heb nl. een 2.4T die dat af en toe doet, tijdens een constante snelheid (meestal op de cruisecontrol). Hoe check ik dan valse lucht?
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
Donic
2nd Gear member

jpwg001 schreef:
AlexV70 schreef:Valse lucht zal je niet snel merken, de computer stuurt namelijk direct bij.
Die hik, is dat als een schokje dat je die voelt? Ik heb nl. een 2.4T die dat af en toe doet, tijdens een constante snelheid (meestal op de cruisecontrol). Hoe check ik dan valse lucht?
Eerst even kijken of de airco UITstaat. Het aanslaan van de airco veroorzaakt ook vaak een merkbare "hik", tijdens het tijden. Dus eerst even testen zonder airco aan.
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
jpwg001
6th Gear member

Donic schreef:
jpwg001 schreef:
Eerst even kijken of de airco UITstaat. Het aanslaan van de airco veroorzaakt ook vaak een merkbare "hik", tijdens het tijden. Dus eerst even testen zonder airco aan.
Heb ik al eens gedaan, het aanslaan van de airco veroorzaakt niet zo'n hik overigens.
2005 V70 D5 GT, Magic Blue Pearl.
2001 V70 2.4T , The Swedish King.
SuperKnutsel
4th Gear member

Ik kan ook maar een paar dingen bedenken, gelijk aan de al reeds vernoemde items;

* Gasklephuis
* Bobines
* Eeeeeee (weet ik niet meer)

Ik heb zelf ook nog steeds last van inhouden (voel ik alleen maar als ik op cruise control rij). Gasklephuis met gele sticker (de 2e inmiddels) is ook weer een keer gereinigd, zonder resultaat.
het is zo minimaal dat ik er al aan begin te wennen......... :crazyeyes:
S80II V8
V70 2.5T AWD Geartronic Titanium with Oleg power (by Volvotune) XC90 bigbrake kit (by Volvoservice.eu)
V70 2.4T MTE upgraded software, Ferrita Cat-Back, K&N filter, IPD TCV, IPD silicone turbohosekit
V70 2.4 Classic
V40 T4
umpie
2nd Gear member

al eens de lmm gecontroleerd?
als deze vervuilt id kun je ook zulke stomme storingen hebben
dit zal de regeleenheid niet zien als fout omdat ie er als het ware ingeslopen is en niet ineens aanwezig is
opel calibra 1991=>volvo 850 2.5 20v 170 pk =>v70 2.4t3 2001 200pk !!!!!!
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”