Allereerst even voorstellen omdat ik nieuw ben op dit forum: ik ben Jebbe, 22 jaar en woonachtig in Hilversum. Ik werk in de IT en ben daardoor, samen met een mobiel privéleven, zo'n 50.000 km per jaar onderweg.
Afgelopen week heb ik door een aanrijding helaas afscheid moeten nemen van mijn Rover 620SDi, waarmee ik het afgelopen jaar 60 duizend heerlijke kilometers heb gemaakt. De positieve kant aan het verhaal is dat ik iets nieuws kan gaan uitzoeken, zij het iets eerder dan ik verwacht had. Om die reden zit ik dan ook met een beperkt budget. Ik heb 8000 beschikbaar voor de aanschaf van een nieuwe auto, die wel minimaal twee jaar mee moet kunnen.
Mijn oog is al een tijd geleden gevallen op de S-lijn van Volvo. Ik vind de S40, 60 en 80 allen erg mooie auto's en prakische zaken als de prijs en het aanbod hebben mij hierbij in de richting van de S60 geduwd. Inmiddels heb ik het Nederlandse aanbod wel geïnventariseerd en ben daarbij tot ongeveer 6 exemplaren gekomen die aan mijn (geringe) eisen voldoen;
- Volvo S60
- Diesel
- Minder dan 200dkm gelopen
- Max €8000 (met een klein beetje marge)
Voordat ik daadwerkelijk ga kijken en rijden wil ik wat dingen in de groep gooien. Zo heb ik op het forum het idee gekregen dat de 2.4D iets betrouwbaarder is dan de D5, voornamelijk omdat de D5 bekend staat om problemen met de verstuivers. Klopt dit? Verder merk ik dat de portiersloten een terugkerend probleem zijn en dat een niet-afgedopte EGR voor nogal wat vervuiling kan zorgen, dus dat schoonmaken daaromheen een belangrijk aandachtspunt is. Op welke andere zaken moet ik specifiek voor de S60 letten?
Tot slot nog een vraag over de audio. Ik zie in de advertenties dat de gemonteerde radio erg verschilt. Sommigen hebben een gewone DIN-radio (al dan niet Volvo), anderen een HU-xxx en weer anderen een Volvo HU met navigatie (en een piepklein schermpje). Wat is de kans dat ik een AUX-aansluiting op één van deze units ga kunnen maken? Of zit ik dan vrij snel al naar een andere, niet Volvo-radio te kijken?
Ik begreep dat een Parrot carkit aansluiten met de kabelset van VolvoTech gemakkelijk is, dat zal dus niet zo'n probleem vormen.
Alvast bedankt voor jullie input! Overigens zijn tips voor mooie exemplaren ook altijd welkom