Weet iemand aanknopingspunten voor de volgende problemen?
1. Uitlijnen:
Auto is zeker 6 keer naar garage/bandenspecialist geweest vanwege een fors trekkend stuur. Na herhaald uitlijnen werd de afwijking alleen maar erger. Uiteindelijk heeft de bandenspecialist de uitlijning opzettelijk flink scheef gezet. Sindsdien loopt de auto keurig rechtuit, vreemd genoeg zonder onregelmatige bandenslijtage oid.
Vandaag heb ik nieuwe velgen en bredere banden gemonteerd (225/55/16"). Wat me daarbij opviel is dat het wiel flink aanloopt bij maximale stuuruitslag naar links. Naar rechts is er geen probleem. Aanlopen had ik trouwens ook al in mindere mate bij smallere (205) band.
Draagarmrubbers zijn al eens vervangen, garage heeft verder niets kunnen vinden.
Wat kan dit toch zijn???
2. Startproblemen:
Vorig jaar zijn wegens startproblemen nieuwe gloeipluggen geïnstalleerd. Deze winter ging het weer fout. Auto gloeit bij koud weer kort voor maar wil vervolgens niet starten. Pas na erg lang doorstarten begint ie op een paar cilinders te hoesten en proesten. Na eenmaal gestart te zijn is er de rest van de dag geen probleem meer, start dan onmiddelijk.
Pas als de auto c.a. 12 uur heeft gestaan beginnen de startproblemen weer.
Garage heeft de auto een paar dagen ter reparatie gehad en heeft de volgende dingen uitgesloten:
- accu is in orde
- brandstofpomp is in orde
- gloeipluggen zouden in orde zijn
- alle filters zijn vervangen
- hele brandstofsysteem is gereinigd en er zijn een paar extra klepjes op de leidingen gezet.
- auto is bij volvo-dealer uitgelezen en geeft geen enkele storing aan.
Na deze operatie ging het welgeteld één keer goed en daarna begon de ellende weer.
Vreemd genoeg gaat het starten deze week veel beter. Naar mijn idee moet dat met de temperatuur te maken hebben (dus toch iets met de voorgloeiers?)
Ik ben degene die me bij een (of beide) van de vragen kan helpen op voorhand zeer dankbaar.
VOLVO 2.5D van 06/2000
V70 2.5D onmogelijk uit te lijnen / startprobleem
- FrankS60
- 5th Gear member
- Berichten: 1838
- Lid geworden op: 18.04.2008 - 12:25
- Locatie: Gelderland
Hoe lang geleden is het dat je draagarmrubbers vervangen zijn? Heb je geen speling op je stuurkogels? Ergens anders in het stuursysteem misschien speling? Blijft niet 1 van je remmen hangen op 1 wiel en heb je dat nu gecorrigeerd door de uitlijning de andere kant op te zetten... Of is er ooit schade geweest waardoor de auto krom zou kunnen zijn?
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 22:54
Zal circa 1 1/2 jaar geleden zijn.FrankS60 schreef:Hoe lang geleden is het dat je draagarmrubbers vervangen zijn?
Ben zelf niet technisch genoeg om dat te achterhalen, maar is dat niet iets waar mijn garage standaard naar kijkt? Zal het zekerheidshalve navragen.FrankS60 schreef: Heb je geen speling op je stuurkogels? Ergens anders in het stuursysteem misschien speling?
Heb bij het verwisselen van de band mijn schijven bekeken. Die zagen er goed uit. Geen blauwe verkleuring of extra slijtage aan één kant. Verbruik is ook prima.FrankS60 schreef: Blijft niet 1 van je remmen hangen op 1 wiel en heb je dat nu gecorrigeerd door de uitlijning de andere kant op te zetten...
Van dat scenario krijg ik spontaan buikpijn. Ik ken namelijk niet de volledige historie van mijn auto omdat ie 2 1/2 jaar geleden is geïmporteerd uit Duitsland. Wel heb ik 'm direct na aankoop uitgebreid laten controleren (en ook tijdens aankoop een monteur meegenomen). Er zijn in ieder geval geen sporen van vroegere schade aangetroffen.FrankS60 schreef: Of is er ooit schade geweest waardoor de auto krom zou kunnen zijn?
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Hmmm, toch lastig zulke probleempjes... Ik heb niet meer dan FrankS60 te tippen, sorry..
Succes
Succes
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Geen idee waar je woont, maar anders weet ik echt een top bedrijf voor uitlijnen. www.autopunt.com Dat zit wel in Den Haag misschien dat ik iets voor je kan regelen voor je.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 4th Gear member
- Berichten: 709
- Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
- Locatie: Den Haag
Kunnen de volgende oorzaken zijn:
1) Voorgloeirelais.
2) Temp. sensor
3) Heb je wel een goede compressie? met name met een koude motor.
1) Voorgloeirelais.
2) Temp. sensor
3) Heb je wel een goede compressie? met name met een koude motor.
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW
__________________________________________________

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
- Locatie: Rilland
- Contacteer:
Stel je vragen ook eens op het Volvo850 forum. Daar is een enorme schat aan kennis aanwezig van dit type auto en motor.
http://www.volvo850forum.nl/index.php
Wat betreft het uitlijnen hebben ze ook de achterkant uitgelijnd? Veel bandenboeren weten namelijk niet hoe een V70 classic aan de achterkant uitgelijnd moet worden en doen derhalve alleen de voorkant.
http://www.volvo850forum.nl/index.php
Wat betreft het uitlijnen hebben ze ook de achterkant uitgelijnd? Veel bandenboeren weten namelijk niet hoe een V70 classic aan de achterkant uitgelijnd moet worden en doen derhalve alleen de voorkant.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Het gaat hier volgens mij niet om een classic, 06-2000 is de V70N! (Met schouders)JacoS80 schreef:Wat betreft het uitlijnen hebben ze ook de achterkant uitgelijnd? Veel bandenboeren weten namelijk niet hoe een V70 classic aan de achterkant uitgelijnd moet worden en doen derhalve alleen de voorkant.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 308
- Lid geworden op: 13.03.2009 - 20:11
- Locatie: Rilland
- Contacteer:
Oeps...., je hebt gelijk het is inderdaad een grensgeval. Het zou allebei kunnen.
V70 D5 '02 en V40 D2 Ocean Race '16 / V40 D2 '13 / 945 2.3 LPG-G3 '94 / S80 D5 '04
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
245 2.3 '93 / S80 2.5D '99 / V70 2.5D '99 / 945 2.3 LPG '93
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 22:54
Het is er een met heupen hoor... Fijne uitvoering met alles er op en er aan...JacoS80 schreef:Oeps...., je hebt gelijk het is inderdaad een grensgeval. Het zou allebei kunnen.
Heb adv vorige reacties in ieder geval weer wat aanknopingspunten!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Het aanlopen van je band is eenvoudig te verhelpen met nieuwe stuuruitslagrubbers. Als ze nog niet al te ver heen zijn, is een ringetje er achter ook al genoeg.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 22:54
O.k. goed om te weten. Ga a.s. donderdag naar de bandenboer om eea te laten aanpassen. Ben zo onhandig geweest om 2e hands (regulus) 16" velgen te kopen zonder te verifiëren of de band wel zou passen. Nou bij deze: 225 breedte gaat dus niet werken onder een V70. (volgens mij ook niet met uitslagbegrenzers) Zelfs bij een scherpe bocht lopen ze al aan. Ik laat nu weer 205 op de voorste velgen zetten. Achter laat ik wel 225 (praktisch nieuwe band) zitten.Oceanracer schreef:Het aanlopen van je band is eenvoudig te verhelpen met nieuwe stuuruitslagrubbers. Als ze nog niet al te ver heen zijn, is een ringetje er achter ook al genoeg.
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb 17" met 225 banden. Wil perfect, maar alleen met de juiste stuuruitslagbegrenzers. 

Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 24.01.2007 - 22:54
Hé dat is interessant! Heb je dan niet een gigantische draaicirkel?Oceanracer schreef:Ik heb 17" met 225 banden. Wil perfect, maar alleen met de juiste stuuruitslagbegrenzers.
Ik heb uit deze informatie: http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 249456.htm opgemaakt dat 225 niet mogelijk was. Heb de band er nu opzitten: band begint al ruim voor het bereiken van de maximale uitslag aan te lopen. (tot donderdag heel voorzichtig sturen dus!)
Heeft het wellicht ook nog iets met het type velg te maken?
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Lastig hoor, ik moet nu al steken als ik rondjes rij in een parkeergarage...
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- toppertje
- 6th Gear member
- Berichten: 3801
- Lid geworden op: 01.09.2006 - 22:52
- Locatie: drente
heb je wel de juiste ET waarde?obrasp schreef:Hé dat is interessant! Heb je dan niet een gigantische draaicirkel?Oceanracer schreef:Ik heb 17" met 225 banden. Wil perfect, maar alleen met de juiste stuuruitslagbegrenzers.
Ik heb uit deze informatie: http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 249456.htm opgemaakt dat 225 niet mogelijk was. Heb de band er nu opzitten: band begint al ruim voor het bereiken van de maximale uitslag aan te lopen. (tot donderdag heel voorzichtig sturen dus!)
Heeft het wellicht ook nog iets met het type velg te maken?
en wat is de hoogte vd band?
geen glans zonder wrijving
-
- 4th Gear member
- Berichten: 668
- Lid geworden op: 26.11.2008 - 21:20
obrasp schreef:Weet iemand aanknopingspunten voor de volgende problemen?
1. Uitlijnen:
Auto is zeker 6 keer naar garage/bandenspecialist geweest vanwege een fors trekkend stuur. Na herhaald uitlijnen werd de afwijking alleen maar erger. Uiteindelijk heeft de bandenspecialist de uitlijning opzettelijk flink scheef gezet. Sindsdien loopt de auto keurig rechtuit, vreemd genoeg zonder onregelmatige bandenslijtage oid.
Vandaag heb ik nieuwe velgen en bredere banden gemonteerd (225/55/16"). Wat me daarbij opviel is dat het wiel flink aanloopt bij maximale stuuruitslag naar links. Naar rechts is er geen probleem. Aanlopen had ik trouwens ook al in mindere mate bij smallere (205) band.
Draagarmrubbers zijn al eens vervangen, garage heeft verder niets kunnen vinden.
Wat kan dit toch zijn???
Bekend probleem, tob er ook al een tijdje mee, maar dan met een jaar jonge v70 edition sport.
Ik hoop dat het geen product eigenschap is? Zie er niet zo veel over op het forum.
Ik heb hem al een aantal keer laten uitlijnen en met nieuwe banden e.t.c. geouwehoer blijft bestaan.
Ze hadden laatst de wielvlucht totaal verkeerd staan, liep ie rechtuit, behalve bij gasgeven ging ie als een banaan.
2. Startproblemen:
Vorig jaar zijn wegens startproblemen nieuwe gloeipluggen geïnstalleerd. Deze winter ging het weer fout. Auto gloeit bij koud weer kort voor maar wil vervolgens niet starten. Pas na erg lang doorstarten begint ie op een paar cilinders te hoesten en proesten. Na eenmaal gestart te zijn is er de rest van de dag geen probleem meer, start dan onmiddelijk.
Pas als de auto c.a. 12 uur heeft gestaan beginnen de startproblemen weer.
Garage heeft de auto een paar dagen ter reparatie gehad en heeft de volgende dingen uitgesloten:
- accu is in orde
- brandstofpomp is in orde
- gloeipluggen zouden in orde zijn
- alle filters zijn vervangen
- hele brandstofsysteem is gereinigd en er zijn een paar extra klepjes op de leidingen gezet.
- auto is bij volvo-dealer uitgelezen en geeft geen enkele storing aan.
Na deze operatie ging het welgeteld één keer goed en daarna begon de ellende weer.
Vreemd genoeg gaat het starten deze week veel beter. Naar mijn idee moet dat met de temperatuur te maken hebben (dus toch iets met de voorgloeiers?)
Ik ben degene die me bij een (of beide) van de vragen kan helpen op voorhand zeer dankbaar.
VOLVO 2.5D van 06/2000