Loopcultuur 2.0D

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ik ga in Duitsland wonen. :)
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27416
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Als we het over loopcultuur hebben, ben nu met een Caddy 2.0 SDi op pad.
Man man wat mis ik mijn eigen auto
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

SDI Saug Diesel Injectie. Nouja zuigen doet ie zeker.

Wel betrouwbare blokken, geen turbo die stuk kan gaan.
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Ik vind het geluid van de TDI/SDI's erg mooi vanaf buiten.. buurman heeft ook een VW Caddy en als hij elke keer een beetje gas geeft hoor je de turbo er boven uit. Bij Volvo is dat bijna nooit het geval..
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27416
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

sequence schreef:SDI Saug Diesel Injectie. Nouja zuigen doet ie zeker.

Wel betrouwbare blokken, geen turbo die stuk kan gaan.
Zuigt zeker ja :lol:
Zuinig en betrouwbaar zijn ze zeker, al moet deze auto zich nog bewijzen met net 15.000 op de teller
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Wat hakan zegt klopt, mijn ex Golf TDI had ook een hele mooie turbofluit bij het opspinnen. Dat heeft de 2.0D niet, helaas gebeurt het bij de tdi-tjes ook nog wel eens dat het fluiten veranderd in een gillende keukenmeid. Dat kan het overlijden van de turbo aanduiden....
Een SDI vind ik overigens erg rauw klinken, door het missen van de turbo is tevens het hameren van de diesel nog beter te horen. De turbo is immers ook een soort demper.
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27416
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Een TDi klinkt inderdaad net iets minder rauw.

Na 8 uur met een SDi te hebben gestuurd valt wel weer goed op hoe rustig mijn eigen auto loopt
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Ik krijg bijna medelijden met je. :D
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27416
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Hahaha, is niet nodig hoor :D
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Om nog even terug te komen op de 2.0D

Hebben jullie ook allemaal de ervaring dat je bij stationair draaien en optrekken toch wel aardig goed de dieselklop hoort, vooral bij mooi weer en een raampje open ?
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
rob78
2nd Gear member
Berichten: 145
Lid geworden op: 23.03.2009 - 19:44
Locatie: Zeeland

vooral in de eerste 2 versnellingen hoor ik dat ook wel (ben zowiezo niet helemaal te spreken over de eerste versnellingen) maar daarna is het weg
Volvo V40 1.9D

Volvo V50 2.0D Momentum MY07 Rica tuned
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

wat moet ik verstaan onder "dieselklop"?

De eerste versnellingen ben ik ook niet helemaal over te spreken... Eerste en 2e schakelen zeer moeilijk, vooral koud hoor ik bij schakelen van 1 naar 2 wel eens een lichte *krak* ook al duw ik de koppeling helemaal tegen de vloer...
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27416
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Die knak van eerste naar tweede versnelling heb ik ook last van, enige wat helpt is heel rustig te schakelen
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
sequence
5th Gear member
Berichten: 1371
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Met dieselklop bedoel ik het specifieke dieselgeluid wat je hoort bij de ontbranding. tegenwoordig veel minder aanwezig dan oudere motoren maar je hoort nog steeds dat het een diesel is. Het rakketakketak geluid zeg maar.
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27416
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Met koude motor is het de eerste 2 versnellingen wel enigszins hoorbaar
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
sanco
5th Gear member
Berichten: 1935
Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
Locatie: NO NL

Zowel het koud slecht willen schakelen als het lichte nagelen in de eerste 2 versnellingen herken ik. Punt 1 is vooral bij koud weer een probleem, hoe diep je de koppeling ook intrapt, het gaat niet echt lekker. Mijn oplossing, naast rustig schakelen, is om maar weinig in toeren te klimmen in 1 en vlot te schakelen naar 2.Hoe meer toeren, hoe beroerder het gaat.
Dat je de motor vooral in de lage versnellingen hoort komt natuurlijk ook door het ontbreken van andere geluiden. Ik vind het na het op bedrijfstemperatuur komen overigens best meevallen.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Gebruikersavatar
Frederik Welvaert
5th Gear member
Berichten: 1900
Lid geworden op: 10.10.2007 - 19:57
Locatie: Maldegem

o, het "tractorgeluid" dus :D (hoewel de nieuwe tractoren serieus stil zijn ook)
Mijne heeft ook een behoorlijke dieselratel als ie koud staat. En hij slaat ook niet zo gemakkelijk aan dan. Als ik echter V-power/S-Power tank is dat naar mijn gevoel toch een pak minder...
Mijn pa z'n V50 2.0D slaat altijd veel vlotter aan en heeft vrijwel geen dieselklop meer.
1995 Volvo 965 B6254S automaat
MY10 XC60 2.4D AWD Geartronic - Rica/Volvotune - VolvoTech Garmin GPS + RV cam
MY05 V50 2.0D
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”