Onvindbaar probleem met 940

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

LPG is veel moeilijker te ontsteken dan benzine, dus wat je hier zegt is gewoon niet waar!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Zo dan jij durft wel wat te zeggen vertel dan maar eens hou makkelijk je een backfire krijgt op LPG

Sorry maar het is mijn vak
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

En waarom loopt een auto met een matige ontsteking dan niet goed op LPG en wel goed op benzine? Kun je dat dan verklaren?? het is gewoon een feit dat LPG veel moeilijker is te ontsteken dan benzine. Het RON van benzine is max 98. Van LPG ligt dat ver boven de 100. Dit is een maat voor de mate waarin het mengsel te ontsteken is. het mag dan wel je vak zijn, maar dit zijn gewoon de feiten.

Het verhaal van de backfire heeft helemaal niets te maken met de mate waarin LPG onsteekt, maar veel meer met de manier waarop LPG wordt toegevoegd aan de motor. Bij een verdamper installatie is dat namelijk vlakbij de gasklep. Bij een benzinemotor wordt het natuurlijk vlak voor de kleppen ingespoten. Heb jij wel eens een Lpi systeem met een backfire gezien?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
sjopper
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35

na 5 minuten uitvallen? is dat niet het moment dat de wagen van benzine naar lpg wordt geschakeld?

ik zou het gehele lpg systeem eens uitschakelen.

aansluitingen van afsluiter LPG afhalen zodat ie nooit open gaat (ook op de tank) en relais welke benzine pomp inschakeld (niet het brandstof relais dus!) even de geschakelde contacten overbruggen.

Op deze manier kun je de wagen permanent op benzine laten lopen, en het LPG systeem helemaal uitschakelen.

op deze manier kun je uitsluiten of het aan je LPG ligt.
als dat het iet is, verder zoeken in de ontsteking e.d.
misschien vervroeging voor koude start die bij een warme motor niet de bedoeling is?

PROBEER HET EENS!

en laat me even weten wat er gebeurd
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
vin940
4th Gear member
Berichten: 709
Lid geworden op: 05.03.2009 - 22:15
Locatie: Den Haag

Je kan ook even de losse zekering bij je accu die zijn van je lpg instalatie losnemen, dan start hij alleen maar op benzine. Wie weet rijdt je wel op dubbel mengsel. En wat geeft hij aan met storing uitlezen??
Een dag niet gereden in een Volvo, is niet geleefd.
VOLVO 940 2.3 TURBO B230FK 2315CC 99KW

__________________________________________________
Afbeelding
Gebruikersavatar
sjopper
1st Gear member
Berichten: 48
Lid geworden op: 12.02.2009 - 20:35

als je de lpg installatie afkoppeld, zal het relais wat de benzine pompen uitschakeld ook zijn werk niet meer doen.
én! stel dat de lpg computer het benzine relais mishandeld???

alles afkoppelen, ga je op zeker! gokken hebben we niets aan, dan weet je nog niets ...
Gelukkig word ik niet geteisterd door welke vorm van kennis dan ook. Hierdoor zijn al mijn uitspraken op eigen wijze te interpreteren, en is gebruik hiervan geheel voor eigen risico
Gebruikersavatar
Baseman
4th Gear member
Berichten: 601
Lid geworden op: 12.09.2006 - 23:45
Locatie: 's-Hertogenbosch

Neen, dat is niet juist.
Als je een LPI installatie zou hebben, schakel je door de 4 zekeringen uit te schakelen, de injectie van LPG af. Voor een dubbel-mengsel check een prima optie, vermits er een LPi in zit.

In geval van verdamper installatie, zou ik een van de drie afsluiter-relais losnemen, bij voorkeur die in de appendagekast zit, op de tank. Je kunt de connector simpelweg losnemen, dan stroomt er geen gas meer (behalve wat in de buis zit) naar je blok, dan weet je ook meteen of dat het geval is.

De 4 benzine-injectorstekkers losnemen is ook een optie, maar als je een lekkende injector hebt, weet je nog niks.
940 Estate Regent Red pearl metallic, 1996, 483832 442875 kms, B230FK, AW71L, Vialle LPi
460 1.8 GL Benzine 1992, grijs, of zo, of vaal zwart, 160.000 kms
- verkocht - 940 Estate Nautic Blue, 1991, 369500 kms, B230FB, M47, OMVL LPG-installatie
- verkocht - 940 Sedan Ruby Red metallic, 1994, 333000 kms, B230FB, handbak, Vialle AMS
- verkocht - 164 Sedan Blue metallic, 1973, 117800 kms, B30E, BW35, GMS-G2
Hendrikus
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.04.2009 - 18:39

Ik ben zeer benieuwd wat het probleem was. Ik heb sinds kort een identiek probleem. Auto (G3) rijdt prima op gas en benzine alleen weigert af en toe te starten met een warme motor. Vonken doet hij prima. Naar gasspecialist geweest, omdat ledje van gasschakelaar in de auto ook niet meer aan ging. Zijn conclusie was dat dit aan de zekeringen onder de motorkap lag. Deze zijn vervangen en ledje brandt weer. Zijn advies was als ledje niet brandt bij niet startende auto, dan is het de pomp relais. Brandt het lampje wel en auto start niet dan is het de benzine pomp. Heb zelf ondertussen een relais besteld.
Hendrikus
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25.04.2009 - 18:39

Ik ben zeer benieuwd wat het probleem was. Ik heb sinds kort een identiek probleem. Auto (G3) rijdt prima op gas en benzine alleen weigert af en toe te starten met een warme motor. Vonken doet hij prima. Naar gasspecialist geweest, omdat ledje van gasschakelaar in de auto ook niet meer aan ging. Zijn conclusie was dat dit aan de zekeringen onder de motorkap lag. Deze zijn vervangen en ledje brandt weer. Zijn advies was als ledje niet brandt bij niet startende auto, dan is het de pomp relais. Brandt het lampje wel en auto start niet dan is het de benzine pomp. Heb zelf ondertussen een relais besteld.
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”