Na tuning ook luchtfilter upgraden??

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Plaats reactie
koen_dr
2nd Gear member
Contacteer:

Ik heb dus de BSR tuning toegepast, en kom nu uit op +-220pk's. Naast deze tuning werden geen andere componenten aan mijn wagen aangepast, zou het niet raadzaam zijn om een andere luchtfilter te plaatsen die meer toevoer verzorgt??

Bijv. de Heico vervangingsfilter of k&n voor in de standaard behuizing?

Of is dit absoluut niet aan te raden?
2007 C70 D5 geartronic - BSR 225pk/450nm - Summum
- zilver metallic met cacaobruin leder en umbra interieurdesign
- 18"; mirzam met 235*40*18
- Dynaudio + extra subwoofers achter

2010 Land Rover Discovery 3.0 TDV6 HSE

2005-2007 A3 Sportback 2.0TDI Ambition, Lavagrijs met rood leder en alu finish
2004-2005 Jeep Cherokee 2.8CRD ( het ugly model met ronde lichten )
2002-2004 Golf III 1.9 GTD
liquid_force
6th Gear member

ik heb zelf na de BSR tuning van mijn S60 ook het luchtfilter vervangen door een K&N versie ... ik merkte gewoon bij hoge performance dat ie iets lucht te weinig had ... heb gedacht over een open luchtfilter maar dat vond ik net iets te ver gaan ..
FrankS60
5th Gear member

Even copy paste uit een ander topic, wil er nog aan toevoegen dat het bij mij een merkbare vooruitgang was en dat is zonder verdere tuning. Op de dyno gaf ie 206 pk en uit mn hoofd 297Nm terwijl std 200pk en 285nm is. Verder pakt de motor sneller op en heb je er met vol gas een mooie 5 cilinder sound bij. Voor de diesel durf ik echter niet te zeggen wat voor geluidseffect je zult krijgen. Als je aan het cruisen bent op de snelweg hoor je er bij mij in ieder geval niets van.
FrankS60 schreef:
Frenk schreef:Geef je ook even jouw ervaring door met die sportfilter Johras?

Ik overweeg dit te doen, maar vrees voor ofwel vroegtijdige sleet of ontregeling van het één of ander (bvb die LMM waar ik al het één en ander over gelezen heb).
Laat maar horen hé!

Btw...ik heb ook een tijdje die PPC van BSR en ben heel tevreden!
Ik heb de BSR open luchtfilter op mn 2.4T S60 zitten en bevalt uitstekend! Mooie kit, goede filter en de LMM doet t nog prima. Zit er nu denk ik zo'n 7000km op, misschien wat meer...

Dit is een filmpje op de dyno in Goes, je hoort de turbo afblazen door het filter heen. Het motorgeluid is bij volbelasting wel hoorbaar, niet overheersend of storend maar gewoon iets meer aanwezig. Vind het persoonlijk wel een erg mooi geluid en dat is ook het commentaar waar je ons over hoort praten in het filmpje ;) Het filter is het blauwe ding aan de bestuurderskant. Je ziet ook het hitteschild zitten. Gewoon op filmpje klikken voor een link naar photobucket om hem te bekijken.

Afbeelding
S60 2.4T - 261bhp - 407Nm - BSR 3"; downpipe & sportflow exhaust - BSR Optiflow air intake - Fasttech tuned - IPD HD CBV - IPD TCV - IPD HD Ignition Coils - IPD silicone turbohosekit - IPD HD Endlinks - Eibach Pro Kit 30mm - Powerflex Front Control Arm Bushing - IPD HD Upper Spring Seats - IPD/Powerslot brakerotors icm Ferodo DS2500 pads - IPD HD SS Braided Brake Lines - 17"; Otrera 225/45/17 - Beige volleder - Spaceball -
euerw
5th Gear member

koen_dr,
je hebt een diesel dus open filter zou ik niet doen, maar gewoon een K&N vervangingsfilter zoals liquid_force en ik.
advies van Rica ook een K&N filter
XC60 MY’19 T8 twin engine awd Inscription
XC60 MY'15 2.0D4 GT8, Ocean Race, Rica tuning
XC60 MY'10 2.4D GT, Rica tuning
S60 MY'05 2.4D GT rica tuning, the Black Beast
S60 MY'02 2.4 bifeul automaat
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”