Geduld is een schone zaak!

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
sequence
5th Gear member

Hoe gaat het nu met de V50, kun je haar een beetje schoon houden onder de rook van de kolenopslag van Krupp ? :D
V40 T2 Nordic+
360Degreez
5th Gear member

Damn! ik heb een stalker!

Mijn ouders (uit Hoorn, noord holland) vinden het bij mij in de buurt naar Petrolium ruiken :-), Thx Shell!!

Ze houdt het nog vol met me, en ik met haar.

Ik moet echter nog steeds wennen aan het houterige karakter van de auto en de "klik-klak" versnellingsbak van onze vrienden van Ford.

Het wil nog weleens gebeuren dat ik bij het stoplicht per ongeluk de achteruit versnelling inschakel.

Ik vind wel dat de V50 gek doet met banden. Een band heb ik net moeten vervangen omdat er een puist op zat, en de andere banden zijn redelijk gecupt.

Het profiel slijt vreemd af en in de andere voorband zit een vreemde verhoging in het loopvlak wat bij lage snelheid een vreemd wiellager geluid geeft.
(Bij 240 hoor je het niet meer!)

Volgens de garage is het niets byzonders en kan ik de band gewoon afrijden en wanneer versleten vervangen met een goede kwaliteit band.

Daarna laat ik haar uitlijnen en ga ik er de tijd voor nemen en alle wielen zelf op 0-0 balanceren met plaklood.

Vorige week voor mijn tripje naar Noord Holland heb ik haar even aan het infuus gezet, oliefiltertje vervangen en de olie ververst met Kendall olie (hele goede ervaringen mee) Lekker trouwens zo'n inleg filter, vooral als 'ie kneitervast zit en je moet peuteren om het filter zelf eruit te krijgen.

Vandaag is mijn mattensetje binnengekomen! dus vanmiddag op de zaak even netjes stofzuigen en vanavond de matjes erin.

Als het van de week wat beter weer is krijgt ze een Turtlewax maskertje en ga ik wat plaatjes schieten.

Al met al "Dikke bak!!" het geeft een leuk contrast met mijn jungle voortuin...

Me happy!
sequence
5th Gear member

hahaha goed om te lezen dat het goed gaat. Je hebt geen stalker hoor, mijn collega heeft bij het Havenbedrijf Rotterdam gewerkt. En nu hangt er tegenover mij een grote kaart van dat gebied, daar staat Poortugaal ook op.

Hij vertelde me van die opslag, en het schip de Bergen Stahl welke 11x per jaar zo'n 360.000 ton kolenerts komt brengen. Dit gaat dan weer met duwbakken de Rijn op richting het Ruhrgebied, Krupp dus.

In de buurt van die opslag schijnt alles vettig bruin te zijn, maar daar zit je ver genoeg vanaf lijkt me.

Wat de olieverversing betreft, heb je erop gelet dat de olie voldoet aan de specificaties die Volvo voorschrijft ?
V40 T2 Nordic+
360Degreez
5th Gear member

Ik kan natuurlijk zeggen dat ik eerst netjes de dealer gebeld heb, en ik volgzaam de door de dealer geadviseerde olie in de V50 gekukeld heb maar niets is minder waar!

Gewoon lekker veel te dure vol-synthetische olie in de motor en gaan met dat ding.

Dezelfde olie gaat tenslotte ook in de dikke V8 Mercedes motoren die veelal in de garage staan te blinken.

Vandaag na die vreselijke regenbui even wat foto's geschoten van het beestje!!

Het waaide vreselijk, dus zijn sommige foto's wat fuzzy. Typisch gevalletje van "Jammer dan"

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
sequence
5th Gear member

Mooie foto's !

Te dure olie en wel of niet vol-synthetisch wil niet zeggen dat het de beste olie voor de motor is.

Voor de diesels schrijft Volvo SAE 5W30 voor met een aanbevolen kwaliteit WSS-M2C913-B Check even of dit het geval is, het zal wel maar even voor de zekerheid.
V40 T2 Nordic+
Raven
1st Gear member

Mijn garage vertelde mij dat vol synthetische olie van 10w40 hier ook uitermate geschikt zou zijn.
Opel Astra 1.7D '95
Renault Megane 1.5dci '03
Volvo S40 2.0D '04

Renault Megane 1.5dci grand tour '05
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”